Gå til innhold

Har dere noengang endret navn på barnet?

Gjest Elinda12

Anbefalte innlegg

Gjest Elinda12

Har dere opplevd å ha bestemt navnet til barnet på forhånd, men når det ble født eller ble eldre så ble navnet helt feil, og dere måtte velge noe annet i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har endret navn på begge våre barn!

....... fra kinesisk til norsk :)

(og ja, jeg skjønner at det ikke var slike tilfeller du tenker på - kunne bare ikke dy meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

men jeg kjenner noen som har endret etternavn på barna, og jeg kjenner til en som har endret fornavnet sitt etter at h*n ble voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, første fornavn var bestemt allerede før fødsel, og det ble beholdt etterpå.

Men jeg var litt i tenkeboksen mht andre fornavn, og det ble offisielt "lagt til" noen uker etter fødselen, men før vi rakk å sende skjema til folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeppjapp

Ja, vi vingla veldig før vi bestemte oss for navnet, og da vi endelig hadde bestemt oss, så ombestemte vi oss ett par uker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bittelillefrø

Vi har endret navn på begge våre barn!

....... fra kinesisk til norsk :)

(og ja, jeg skjønner at det ikke var slike tilfeller du tenker på - kunne bare ikke dy meg)

Samme her :)

Men vi venta i nesten fem år, med et, bestemt norsk navn som "arbeidstittel" - overbeviste om at barnet skulle få dette navnet om det ble ei jente. Jente ble det, men umiddelbart etter at vi fikk se henne ble vi enige om et helt annet navn enn det vi hadde tenkt på i fem år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt indre, opptil flere ganger om dagen...

''I mitt indre, opptil flere ganger om dagen...''

Haha,- det skjer nok her også i perioder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Vi har ikke opplevd det, men venner har fortalt at de hadde det slik.

Vet om noen som endret navnet på datteren sin da hun var ca 1 år, fra Sigrid til Siri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bestemt jentenavn på baby lenge før hun kom i magen, men da hun ble født så hun rett og slett ikke ut som noen som het dette. Likevel var dette et navn vi hadde så lyst til å bruke, så det ble til at vi brukte det som mellomnavn, og har et annet navn som vi bruker til hverdags:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har ikke gjort det, men ei jeg vet om skrev ett navn i fødselsannonsen, og ombestemte seg senere. Jeg skjønte ingenting da ungen plutselig het noe annet på bursdagshilsen i avisa på 1-årsdagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...