Gjest Elinda12 Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Har dere opplevd å ha bestemt navnet til barnet på forhånd, men når det ble født eller ble eldre så ble navnet helt feil, og dere måtte velge noe annet i stedet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Vi har endret navn på begge våre barn! ....... fra kinesisk til norsk (og ja, jeg skjønner at det ikke var slike tilfeller du tenker på - kunne bare ikke dy meg) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Nei. men jeg kjenner noen som har endret etternavn på barna, og jeg kjenner til en som har endret fornavnet sitt etter at h*n ble voksen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Nei, første fornavn var bestemt allerede før fødsel, og det ble beholdt etterpå. Men jeg var litt i tenkeboksen mht andre fornavn, og det ble offisielt "lagt til" noen uker etter fødselen, men før vi rakk å sende skjema til folkeregisteret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeppjapp Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Ja, vi vingla veldig før vi bestemte oss for navnet, og da vi endelig hadde bestemt oss, så ombestemte vi oss ett par uker senere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bittelillefrø Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Vi har endret navn på begge våre barn! ....... fra kinesisk til norsk (og ja, jeg skjønner at det ikke var slike tilfeller du tenker på - kunne bare ikke dy meg) Samme her Men vi venta i nesten fem år, med et, bestemt norsk navn som "arbeidstittel" - overbeviste om at barnet skulle få dette navnet om det ble ei jente. Jente ble det, men umiddelbart etter at vi fikk se henne ble vi enige om et helt annet navn enn det vi hadde tenkt på i fem år 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 I mitt indre, opptil flere ganger om dagen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 I mitt indre, opptil flere ganger om dagen... ''I mitt indre, opptil flere ganger om dagen...'' Haha,- det skjer nok her også i perioder :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Vi har ikke opplevd det, men venner har fortalt at de hadde det slik. Vet om noen som endret navnet på datteren sin da hun var ca 1 år, fra Sigrid til Siri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Vi hadde bestemt jentenavn på baby lenge før hun kom i magen, men da hun ble født så hun rett og slett ikke ut som noen som het dette. Likevel var dette et navn vi hadde så lyst til å bruke, så det ble til at vi brukte det som mellomnavn, og har et annet navn som vi bruker til hverdags:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 I mitt indre, opptil flere ganger om dagen... Haha!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg har både skiftet etternavn og fjernet et fornavn på en av ungene mine og byttet etternavn på den andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heffalump Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Jeg personlig har ikke gjort det, men ei jeg vet om skrev ett navn i fødselsannonsen, og ombestemte seg senere. Jeg skjønte ingenting da ungen plutselig het noe annet på bursdagshilsen i avisa på 1-årsdagen.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.