Gå til innhold

Sliten og deprimert


Gjest sliten tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Gjest sliten tobarnsmamma

Hei Jeg er 33 år, utdannet sykepleier, men for tiden ikke i jobb grunnet mange årsaker. For mange år siden hadde jeg diagnosen alvorlig anorexi, og var innlagt i over halvannet år. Dette har vært symptomfritt noen år, og jeg så på meg selv som frisk. Har hatt to tette svangerskap med noe komplikasjoner, og fått to friske barn. Siden spiseforstyrrelsen har jeg slitt med alvorlig jernmangelanemi. Tester har vist at jeg ikke absorberer jern, så nå får jeg det iv jevnlig. Jeg har vært helt nede i 5 i hb, nå har jeg 8. I fjor vår fikk jeg en akutt betennesle i en skulder. Jeg var da i jobb, men ble sykemeldt pga dette. begynte for tidlig i jobb igjen, ble sykemeldt på nytt med nye smerter. Noen runder slik. Jeg liker ikke å være syk eller borte fra jobb, og presser meg selv altfor mye. Det ser jeg nå. En dag i høst sa det bare stopp. Jeg orket ingenting, gråt mye, sov ikke, spiste ikke, husket ingenting. Ble lagt inn i seks uker for akutt behandling av en alv depresjon.Gikk ned 8 kg. Nå er det syv uker siden utskrivelse. Jeg følte jeg var bedre, men nå føler jeg at jeg er på god vei nedover igjen. Jeg sliter med mat, søvn, hukommelse og interesse. Orker ingenting. Vil ingenting. Dette er ikke så enkelt når man har to små barn. Nå er sykepengeperioden min over. Jeg har søkt om AAP, og venter på svar. Jeg vet ikke om jeg vil få det, og jeg føler ingen helt kan informere meg om hvilke muligheter jeg har. Akkurat nå føles det umulig å noengang gå tilbake i jobben min ved sykehus-sengepost. Jeg føler meg så sliten, og føler i stor grad at jeg ikke orker mer av noenting. Jeg venter på time hos behandler(pds) samt MR av skulder, og har en veldig ok fastlege. Jeg lurer på hvorfor jeg er så sliten? Og hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Hvilke muligheter har jeg for omplassering/omskolering? Håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...