Gjest han med løpsk hjerte (?) Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hei. Innledning: Jeg er en mann på snart 32 som har hatt en psykisk slitsom jobb i fjor, og som har trent noe variabelt de siste par årene p.g.a. barn (nr. to kom for noen mnd. siden). Som student og før barna kom trente jeg opp mot 15-20 timer i uken (sykkel) og var sprek, deltok i ritt og slikt. I fjor var jeg hos lege fordi jeg var slapp og trett, og blodtrykket var fint nok, men forbigående litt høyt etter influensa. Jeg startet å trene mer regelmessig etter sommeren i fjor, og merket meget raskt mer overskudd og fikk hurtig igjen yteevne på sykkel. Jeg kjøpte meg pulsklokke igjen, og kalkulerer ownindex/VO2max (polar) fra tid til annen (litt gøy det da). Dette har faktisk ligget litt under gjennomsnitt. Spørsmål: I påsken begynte denne pulsmåleren å vise 220 i puls, og da jeg så på dataene etterpå var det i over 5 minutter. Hvilepulsen er lav fortsatt, men verdien på ownindex falt noe (men fremdeles egentlig ok, men som sagt under gjennomsnitt for kjønn/alder). Slike pulsverdier har skjedd på tre treningsturer etter dette (hverken disse eller den jeg nevnte var særlig harde). Jeg har ikke høyintensitetstreninger flere dager etterhverandre heller. 1. Jeg kjente ikke noe ubehag egentlig, ikke noe vondt eller noe slikt som at jeg måtte presse meg fremover. 2. Jeg drakk alkohol om kveldene disse dagene med min familie (et par glass vin, det var jo påske og fin middag) 3. Jeg drakk mye kaffe Jeg er mellom 63 og 65 kg, 170 cm, røyker ikke. Det er hjerteproblemer i begge foreldres familier (dvs. fra femtiårene i flere tilfeller), og jeg forsøker derfor å ikke spise for usunt. Ingen plager med helsen elles, men lever med tinnitus som jeg ikke finner så plagsom, og gjør lite ut av det (var til oppfølgning for dette for flere år siden). Bør legen henvise meg noe sted? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345790-han-med-l%C3%B8psk-hjerte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nerda Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg tror ikke det der var noe farlig, men er du redd er det lurt å snakke med en lege for å få utelukket at det er noe galt på gang. Alkohol fyrer opp noe vnavittig med både puls og blodtrykk. Har sjekket blodtrykket mitt etter at jeg hadde drukket en slant, og det var da 150/100 (!!). Normalt for meg er 120-110/80-70.Dette var jo i hvile og. Jeg hadde kanskje drukket mer enn deg , men jeg tror ikke det alltid skal så mye til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/345790-han-med-l%C3%B8psk-hjerte/#findComment-2937988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.