Gå til innhold

Er det noen som aldri har syke barn?

Anbefalte innlegg

Gjest ingenlurerdennejenta
Skrevet

Jeg har gått til en fysioterapeut gjennom fire år. Jeg har som regel gått til henne en gang i uken, men også opp til to ganger i uken i perioder. Hun har vært lite syk, de gangene hun har vært syk har jeg hørt at det har vært pga egen sykdom.

Hun sa en gang til meg at hun hadde barn. Ut fra alderen hennes så tenker jeg at de ikke kunne være mye mere enn syv år +-. Men det som forundrer meg litt, når jeg tenker tilbake på det er at hun aldri har oppgitt å ha vært borte pga sykt barn. Det er vel normalt at barn også får diverse sykdommer? Eller er det noen som aldri har syke barn?

Hvor mye har dere vært borte fra jobb pga syke barn?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Parasoll

3

• waxo

2

• brilleslangen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I 2009 var jeg borte 3 dager pga syke barn tror jeg, men pappan hadde noen dager han også da.

Men kanskje hennes mann har lettere for å ta fri eller kanskje de har besteforeldre eller andre som passer ungene om de er syke.

Skrevet

Jeg har en niåring, og kan ikke huske at jeg har vært hjemme pga sykdom på ham. For det første har han vært veldig lite syk, *bank-i-bordet*, og for det andre har mannen jobbet nattevakt i "alle år", og kunnet være hjemme med ham hvis det måtte til. Dermed har ingen av oss to vært hjemme med sykt barn, for om natten når han gikk på jobb var jo jeg hjemme med gutten.

På den annen side er det kolleger som har menn som bare _må_ (?) på jobb uansett, og som har endel sykdom på barna, og dermed alltid er de som blir borte med syke barn, og da hender det nok at man gremmes litt og lurer på hvorfor ikke mannen for én gangs skyld kan bli hjemme, og hvorfor hans jobbe er så mye viktigere enn vår..... Da er det alltid vi som må bytte vakter og jobbe ekstra osv mens mannen hennes kan gå på sin o så viktige jobb ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Kanskje faren tar sin tørn, eller kanskje hun er så heldig å ha muligheter til å plassere ungen(e) hos slektninger. :-)

Skrevet

Tja, i 2009....1 dag kanskje....2008 1-3 dager. Husker ikke helt.

Mannen min har ingen dager. De er nok ikke mye syke her nei :-)

Har 3 unger

Pga egen sykdom. Tror ikke jeg har sykedager de siste to årene.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Kan hende at barnefaren kan ta hjemmekontor e.l og dermed er førstevalget ved sykt barn.

Etter at guttungen her fylte 7 år, så har han faktisk ikke vært syk mer en 1 dag (og da tok forøvrig pappaen hjemmekontor), han fyller straks 9. Kom tydelig skille når han begynte på skolen. (litt rusk første halvår i førsteklasse, så var det stopp)

I vinter var flere av de rundt han, slagne folk av omgangsyke, men guttungen, nei han prellet det av på, heldigvis!

Skrevet

I 2009 var jeg borte 3 dager pga syke barn tror jeg, men pappan hadde noen dager han også da.

Men kanskje hennes mann har lettere for å ta fri eller kanskje de har besteforeldre eller andre som passer ungene om de er syke.

ja det er godt mulig hun har en slik barnevaktordning. Men er det alle besteforeldre som ønsker å bli smittet av diverse sykdommer hele tiden. Er det noen som alltid trår til der? Jeg husker når jeg var barn og jeg var syk. Mamma var som regel alltid hjemme med meg selv om mormor levde. Hvis det var helt spesielle ting utenom så passet mormor meg.

Skrevet

Å, det har variert veldig.

Vårt desidert verste år var ikke det året baarnet startet i bhg, men det året han fylte 4. Ikke bare fikk han vannkopper, men hadde også flere runder med feber osv. Vi var da borte 10 dager hver, samt at noen av barnets sykefravær fra bhg falt sammen med en sykemeldingsperiode for meg selv, pluss at vi hadde noen dager der vi avspasserte litt og delte dagen oss i mellom osv, så på det ene året tror jeg nok vi hadde sykt barn i ca 30 arbeidsdager! Det hjalp ikke akkurat at jeg sliftet jobb det året...;-)

Men de aller fleste årene har vi ikke vært i nærheten av å bruke opp syktbarn-dagene våre, og de siste årene vi benyttet oss av det, har det vært max 1-2 dager i kalenderåret.

For denne damen du snakker om kan det jo hende at mannen tar sin tørn eller at de har besteforeldre som benyttes. Det høres nesten for godt ut til å være sant at en 7-åring aldri har vært det minste syk (utenom ferier og helger! *S*)

Skrevet

Tja, i 2009....1 dag kanskje....2008 1-3 dager. Husker ikke helt.

Mannen min har ingen dager. De er nok ikke mye syke her nei :-)

Har 3 unger

Pga egen sykdom. Tror ikke jeg har sykedager de siste to årene.

Hvordan har det vært de siste fire årene da? Og er ikke barnehageunger mye syke?

Skrevet

Å, det har variert veldig.

Vårt desidert verste år var ikke det året baarnet startet i bhg, men det året han fylte 4. Ikke bare fikk han vannkopper, men hadde også flere runder med feber osv. Vi var da borte 10 dager hver, samt at noen av barnets sykefravær fra bhg falt sammen med en sykemeldingsperiode for meg selv, pluss at vi hadde noen dager der vi avspasserte litt og delte dagen oss i mellom osv, så på det ene året tror jeg nok vi hadde sykt barn i ca 30 arbeidsdager! Det hjalp ikke akkurat at jeg sliftet jobb det året...;-)

Men de aller fleste årene har vi ikke vært i nærheten av å bruke opp syktbarn-dagene våre, og de siste årene vi benyttet oss av det, har det vært max 1-2 dager i kalenderåret.

For denne damen du snakker om kan det jo hende at mannen tar sin tørn eller at de har besteforeldre som benyttes. Det høres nesten for godt ut til å være sant at en 7-åring aldri har vært det minste syk (utenom ferier og helger! *S*)

ja dette virker litt mistenkelig. Har ikke tenkt så mye over det før jeg fikk en kollega som har vært mye borte pga sykt barn. Og så kom jeg til å tenke på denne fysioterapeuten som jobber så mye som hun gjør og som aldri har hatt sykt barn etter som jeg kan huske.

Jeg går ikke til henne nå, men hun hadde visst en annen bedrift som hun også jobbet med, som var noen kvelder i uka. Hvis hun har små barn må hun ha en fantastisk barnevaktordning? Eller kanskje hun er typen som sender dem i barnehagen åkke som? På meg virker det også litt egoistisk å bare sende barna til besteforeldre og andre slektninger med en gang de blir syke. Barnet har vel også godt av å ha mamma der? Men jeg forstår det jo dersom barnet blir langvarig syk og det blir problemer på jobb pga det.

Gjest verinoca
Skrevet

ja dette virker litt mistenkelig. Har ikke tenkt så mye over det før jeg fikk en kollega som har vært mye borte pga sykt barn. Og så kom jeg til å tenke på denne fysioterapeuten som jobber så mye som hun gjør og som aldri har hatt sykt barn etter som jeg kan huske.

Jeg går ikke til henne nå, men hun hadde visst en annen bedrift som hun også jobbet med, som var noen kvelder i uka. Hvis hun har små barn må hun ha en fantastisk barnevaktordning? Eller kanskje hun er typen som sender dem i barnehagen åkke som? På meg virker det også litt egoistisk å bare sende barna til besteforeldre og andre slektninger med en gang de blir syke. Barnet har vel også godt av å ha mamma der? Men jeg forstår det jo dersom barnet blir langvarig syk og det blir problemer på jobb pga det.

Men... du vet jo ingenting om hun kan ha vært borte andre dager enn når du har vært der. Hvorfor er du så opptatt av om henne?

Skrevet

Jeg har en niåring, og kan ikke huske at jeg har vært hjemme pga sykdom på ham. For det første har han vært veldig lite syk, *bank-i-bordet*, og for det andre har mannen jobbet nattevakt i "alle år", og kunnet være hjemme med ham hvis det måtte til. Dermed har ingen av oss to vært hjemme med sykt barn, for om natten når han gikk på jobb var jo jeg hjemme med gutten.

På den annen side er det kolleger som har menn som bare _må_ (?) på jobb uansett, og som har endel sykdom på barna, og dermed alltid er de som blir borte med syke barn, og da hender det nok at man gremmes litt og lurer på hvorfor ikke mannen for én gangs skyld kan bli hjemme, og hvorfor hans jobbe er så mye viktigere enn vår..... Da er det alltid vi som må bytte vakter og jobbe ekstra osv mens mannen hennes kan gå på sin o så viktige jobb ;-)

ok, så kanskje mannen hennes er nattevakt? Er det en jobb som man holder ut med i over fire år? Trodde man ble litt asosial av det? Man kommer jo helt ut av rytme.

Gjest verinoca
Skrevet

Hvordan har det vært de siste fire årene da? Og er ikke barnehageunger mye syke?

Det kan variere veldig. det kan gå et halvt år her uten at ungene er nevneverdig syke. Så får vi en sjau, også er det over igjen for en lang periode.

Skrevet

Men... du vet jo ingenting om hun kan ha vært borte andre dager enn når du har vært der. Hvorfor er du så opptatt av om henne?

samme tenkte jeg.

Gjest verinoca
Skrevet

ok, så kanskje mannen hennes er nattevakt? Er det en jobb som man holder ut med i over fire år? Trodde man ble litt asosial av det? Man kommer jo helt ut av rytme.

Du er virkelig opphengt i både det ene og det andre..... :-)

Skrevet

jeg ble bare veldig nysgjerrig. Jeg har hatt en fastlege som har vært borte pga sykt barn. Jeg har møtt andre folk i systemet som har hatt sykt barn. Jeg har hatt veldig tett kontakt med henne opp gjennom årene, så derfor er jeg bare litt forundret over at det i det hele tatt er mulig å være så lite syk når man har unger. De jeg kjenner som har barn har vært en del syke. Men det finnes kanskje familier som aldri er syke?

Gjest verinoca
Skrevet

jeg ble bare veldig nysgjerrig. Jeg har hatt en fastlege som har vært borte pga sykt barn. Jeg har møtt andre folk i systemet som har hatt sykt barn. Jeg har hatt veldig tett kontakt med henne opp gjennom årene, så derfor er jeg bare litt forundret over at det i det hele tatt er mulig å være så lite syk når man har unger. De jeg kjenner som har barn har vært en del syke. Men det finnes kanskje familier som aldri er syke?

Du får søke henne opp på facebook og spørre.

Skrevet

Du er virkelig opphengt i både det ene og det andre..... :-)

ja noe må en jo bryne hjernen sin på;)

brilleslangen
Skrevet

Det der varierer veldig. Noen er nesten aldri syke, andre er syke jevnt og trutt og nesten hele tiden.

Kan ikke si at mine to barn er ofte syk. For så langt i år har ingen av dem vært hjemme, og så vidt jeg kan huske var ingen av dem hjemme pga sykdom i 2009 heller, ikke siste halvdel av 2008. Våren 2008 ble det derimot mange dager. Da hadde vi en periode med gjentatte sykdomstilfeller... eldste fikk feber omtrent hver uke den våren synes jeg å huske.

Skrevet

Det der varierer veldig. Noen er nesten aldri syke, andre er syke jevnt og trutt og nesten hele tiden.

Kan ikke si at mine to barn er ofte syk. For så langt i år har ingen av dem vært hjemme, og så vidt jeg kan huske var ingen av dem hjemme pga sykdom i 2009 heller, ikke siste halvdel av 2008. Våren 2008 ble det derimot mange dager. Da hadde vi en periode med gjentatte sykdomstilfeller... eldste fikk feber omtrent hver uke den våren synes jeg å huske.

men tror du feks at folk som har viktige jobber, feks lederstillinger hvor det er trøblete å ta seg fri sender barna i barnehagen når de helst bør holde seg hjemme pga sykdom? Sier ikke at det er tilfellet her, men lurer på om noen er mer tilbøyelig til det hvis de har en veldig viktig jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...