Gå til innhold

Er det noen som aldri har syke barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har dagmamma, praktikant, besteforeldre eller andre som kan være sammen med barna når de er syke.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Parasoll

3

• waxo

2

• brilleslangen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kanskje hun har en mann som er hjemmeværende eller som har mulighet for hjemmekontor?

Med eldstejenta brukte vi opp sykedagene ganske kjapt. Hun var MYE syk fram til hun var tre år gammel og fikk tatt mandlene. De to yngste har heldigvis ikke vært mye syke, så vi har hatt rikelig med sykedager å ta av. Vi har også hatt litt flaks siden de oftest har blitt syke i helgene ;)

Gjest ingenlurerdennejenta.
Skrevet

Kanskje hun har en mann som er hjemmeværende eller som har mulighet for hjemmekontor?

Med eldstejenta brukte vi opp sykedagene ganske kjapt. Hun var MYE syk fram til hun var tre år gammel og fikk tatt mandlene. De to yngste har heldigvis ikke vært mye syke, så vi har hatt rikelig med sykedager å ta av. Vi har også hatt litt flaks siden de oftest har blitt syke i helgene ;)

jeg husker at jeg hadde en kjørelærer som var i midten av tjueårene. Da jeg traff henne for første gang så jeg tilfeldigvis at hun hadde bilde av en unge på mobilen sin. Jeg trodde det var datteren hennes, og at hun hadde vært ute i svangerskapspermisjon eller noe sånt.

Men jeg ble litt forundret over at hun kunne jobbe hundre prosent som kjørelærer med en ettåring hjemme. Hun sa at hun bodde hos moren sin,så jeg regnet med at hun sikkert stilte opp som barnevakt. Men det er jo vanskelig å få kjørt ungen i barnehagen når du må være på jobb klokken sju. Da hun hadde kveldsundervisning i teori+ langkjøring +mørkekjøring ble vel litt betenkt over denne ettåringen som så moren sin så lite, så jeg lurte på hvem som passet datteren hennes da. Da ble hun ganske forundret. Hun hadde da ingen unge, det var niesen hennes!. Så da forsto jeg hvordan det hang sammen. Jeg hadde bare med en gang konkludert med at ungen var hennes.

Gjest mamma til toåring
Skrevet

Min toåring feiler ingenting, men hun blir stadig smittet med øyekatarr, diare og diverse virussykdommer i barnehagen. Jeg og faren bytter på å være hjemme med henne litt ettersom hvem det passer best for i forhold til arbeidsoppgaver den dagen. Jeg har også en mor og en søster som stiller opp mye, slik at vi får dratt på jobb selv om ungen er syk. Har inntrykk av at det fort blir en del fravær når en har barnehagebarn. Selv visste jeg knapt hvordan man fylte ut egenmeldingsskjema før jeg fikk barn, men nå kan jeg dessverre nesten gjøre det i blinde.

Skrevet

ja noe må en jo bryne hjernen sin på;)

Prøv Sudoku eller kryssord, hjelpes!

Gjest ingenlurerdennejenta
Skrevet

Prøv Sudoku eller kryssord, hjelpes!

Dette er jo morsommere, dessuten er det uten tvil sosialt !

Skrevet

Dette er jo morsommere, dessuten er det uten tvil sosialt !

Ja jøss.

Skrevet

Kan vel hende at hennes barn også har en far, som har mulighet til å være hjemme uten å måtte avlyse masse pasienter?

Skrevet

ok, så kanskje mannen hennes er nattevakt? Er det en jobb som man holder ut med i over fire år? Trodde man ble litt asosial av det? Man kommer jo helt ut av rytme.

Mannen min holdt ut i 8 år, men har sluttet nå :-) Han jobbet 52 % og det var nok, det er tungt å være oppe om natten. Men han la seg når han kom hjem om morgenen og sov noen timer da, så om kvelden var han sosial som andre folk. Han jobbet annenhver helg da, så det var en ulempe sosialt sett. Og han ble mer sliten nå enn da han begynte, alderen har også litt å si tror jeg.

candyqueen_83
Skrevet

ok, så kanskje mannen hennes er nattevakt? Er det en jobb som man holder ut med i over fire år? Trodde man ble litt asosial av det? Man kommer jo helt ut av rytme.

Jeg har jobbet natt i snart 5 år nå. Blir spennende å se hvor lenge jeg holder ut :o) Føler jeg også er like sosial som andre fra kl 16-17 om ettermiddagen og utover.

Gjest ingenlurerdennejenta
Skrevet

Jeg har jobbet natt i snart 5 år nå. Blir spennende å se hvor lenge jeg holder ut :o) Føler jeg også er like sosial som andre fra kl 16-17 om ettermiddagen og utover.

Men når du legger deg etter å ha jobbet natt, når står du opp igjen da?

candyqueen_83
Skrevet

Men når du legger deg etter å ha jobbet natt, når står du opp igjen da?

Alt mellom 13 og 17. Spørs om jeg skal på jobb igjen eller ikke.

Skrevet

jeg husker at jeg hadde en kjørelærer som var i midten av tjueårene. Da jeg traff henne for første gang så jeg tilfeldigvis at hun hadde bilde av en unge på mobilen sin. Jeg trodde det var datteren hennes, og at hun hadde vært ute i svangerskapspermisjon eller noe sånt.

Men jeg ble litt forundret over at hun kunne jobbe hundre prosent som kjørelærer med en ettåring hjemme. Hun sa at hun bodde hos moren sin,så jeg regnet med at hun sikkert stilte opp som barnevakt. Men det er jo vanskelig å få kjørt ungen i barnehagen når du må være på jobb klokken sju. Da hun hadde kveldsundervisning i teori+ langkjøring +mørkekjøring ble vel litt betenkt over denne ettåringen som så moren sin så lite, så jeg lurte på hvem som passet datteren hennes da. Da ble hun ganske forundret. Hun hadde da ingen unge, det var niesen hennes!. Så da forsto jeg hvordan det hang sammen. Jeg hadde bare med en gang konkludert med at ungen var hennes.

En historie som minner oss på at vi ikke skal tro alt vi tror ;)

Gjest mange friske barn også.
Skrevet

Det kan hende hun har hjemmeværende mann! , eller at han har hjemmekontor og passer syke barn samtidig. eller besteforeldre som er tilgjengelige bestandig.

Jeg har flere barn og det ene barnet er nesten aldri så sykt at det trenger å være hjemme. Så barn er så forskjellige.

Skrevet

Jeg har en niåring, og kan ikke huske at jeg har vært hjemme pga sykdom på ham. For det første har han vært veldig lite syk, *bank-i-bordet*, og for det andre har mannen jobbet nattevakt i "alle år", og kunnet være hjemme med ham hvis det måtte til. Dermed har ingen av oss to vært hjemme med sykt barn, for om natten når han gikk på jobb var jo jeg hjemme med gutten.

På den annen side er det kolleger som har menn som bare _må_ (?) på jobb uansett, og som har endel sykdom på barna, og dermed alltid er de som blir borte med syke barn, og da hender det nok at man gremmes litt og lurer på hvorfor ikke mannen for én gangs skyld kan bli hjemme, og hvorfor hans jobbe er så mye viktigere enn vår..... Da er det alltid vi som må bytte vakter og jobbe ekstra osv mens mannen hennes kan gå på sin o så viktige jobb ;-)

''På den annen side er det kolleger som har menn som bare _må_ (?) på jobb uansett, og som har endel sykdom på barna, og dermed alltid er de som blir borte med syke barn, og da hender det nok at man gremmes litt og lurer på hvorfor ikke mannen for én gangs skyld kan bli hjemme, og hvorfor hans jobbe er så mye viktigere enn vår..... Da er det alltid vi som må bytte vakter og jobbe ekstra osv mens mannen hennes kan gå på sin o så viktige jobb ;-)''

Jeg antar du med sikkerhet VET at det er slik;-)

En tidligere sjef av meg var ganske irriterende med sine hentydninger om at mannen min også måtta "ta sin tørn" når det gjaldt å være hjemme med sykt barn. Sjefen visste jo om de gangene JEG var hjemme med sykt barn, men ble sjelden informert om alle de gangene mannen min var hjemme, og så bare antok han (feilaktig) at vi skjevfordelte dette slik at min arbeidsplass kom dårligere ut.

Skrevet

''På den annen side er det kolleger som har menn som bare _må_ (?) på jobb uansett, og som har endel sykdom på barna, og dermed alltid er de som blir borte med syke barn, og da hender det nok at man gremmes litt og lurer på hvorfor ikke mannen for én gangs skyld kan bli hjemme, og hvorfor hans jobbe er så mye viktigere enn vår..... Da er det alltid vi som må bytte vakter og jobbe ekstra osv mens mannen hennes kan gå på sin o så viktige jobb ;-)''

Jeg antar du med sikkerhet VET at det er slik;-)

En tidligere sjef av meg var ganske irriterende med sine hentydninger om at mannen min også måtta "ta sin tørn" når det gjaldt å være hjemme med sykt barn. Sjefen visste jo om de gangene JEG var hjemme med sykt barn, men ble sjelden informert om alle de gangene mannen min var hjemme, og så bare antok han (feilaktig) at vi skjevfordelte dette slik at min arbeidsplass kom dårligere ut.

Ja i dette tilfellet vet jeg det, fordi kollegaen også klager sin nød av og til, og syns det er litt flaut at han ikke kan ta sin tørn. Problemet er at hvis han blir hjemme må feks en rettssak utsettes eller noe annet som koster noen mye penger, mens hvis hun blir hjemme må vi bare bytte om på vakter og/eller jobbe dobbelt og overtid et par dager.

Så det er ikke noen stor sak, hun er ikke ofte hjemme pga syke barn, og vi stiller gjerne opp; neste gang stiller hun opp for oss, men likevel gnager det bittebittegrann i bakhodet at det er litt irriterende at vår arbeidsplass alltid tar sykedagene, mens mannens arbeidsplass slipper unna fordi jobben hans er så mye "viktigere" :-)

Skrevet

Hvordan har det vært de siste fire årene da? Og er ikke barnehageunger mye syke?

Tja...Det første året i barnehagen var de kanskje syke innimellom. Husker ikke helt. De siste årene har de stort sett kanskje hatt en pjusk dag vær i året. Nå er de skoleunger alle 3, og ho eldste har jeg ikke sykedager for lenger. Tror ikke jeg har vært hjemme en eneste dag siden oppstart på skolen i høst.

Skrevet

Ja i dette tilfellet vet jeg det, fordi kollegaen også klager sin nød av og til, og syns det er litt flaut at han ikke kan ta sin tørn. Problemet er at hvis han blir hjemme må feks en rettssak utsettes eller noe annet som koster noen mye penger, mens hvis hun blir hjemme må vi bare bytte om på vakter og/eller jobbe dobbelt og overtid et par dager.

Så det er ikke noen stor sak, hun er ikke ofte hjemme pga syke barn, og vi stiller gjerne opp; neste gang stiller hun opp for oss, men likevel gnager det bittebittegrann i bakhodet at det er litt irriterende at vår arbeidsplass alltid tar sykedagene, mens mannens arbeidsplass slipper unna fordi jobben hans er så mye "viktigere" :-)

Jeg skjønner godt at det er irriterende at dette går utover deg og dine vakter, men samtidig skjønner jeg _veldig_ godt at en advokat (antar mannen er det?) ikke kan utsette en hel rettsak pga sykt barn. Det er jo visse jobber som er ekstremt avhengig av at akkurat DEN bestemte personen utfører jobben - man kan ikke sette inn en vikar f eks, så visse ting MÅ man bare prioritere, og spesielt når en avlysning går ut over mange andre aktører også (dommere, motpart, motpartens advokat, vitner...)

Noe annet er om denne advokaten også synes at ALT ved hans jobb, ikke bare rettssaker, er viktigere enn konas jobb.

Skrevet

men tror du feks at folk som har viktige jobber, feks lederstillinger hvor det er trøblete å ta seg fri sender barna i barnehagen når de helst bør holde seg hjemme pga sykdom? Sier ikke at det er tilfellet her, men lurer på om noen er mer tilbøyelig til det hvis de har en veldig viktig jobb.

''men tror du feks at folk som har viktige jobber, feks lederstillinger hvor det er trøblete å ta seg fri sender barna i barnehagen når de helst bør holde seg hjemme pga sykdom? Sier ikke at det er tilfellet her, men lurer på om noen er mer tilbøyelig til det hvis de har en veldig viktig jobb.''

Jeg har ikke en "veldig viktig" jobb, men har likevel opplevd å bli oppringt fra barnehage eller skole pga feber e.l. hver gang! Tror ikke barnehager gjør forskjell der, heldigvis...

Skrevet

Mine har vært svært lite syke... Bank i bordet. Tror ikke eldste har vært borte fra skolen pga sykdom, og hun går i 4 klasse nå. Hun i 1 klasse har vel hatt to dager borte fra skolen dette skoleåret, jeg har da vært to halve dager borte fra jobb. Eller, tror forresten ene dagen var på fridagen min, så jeg slapp sykt barn dag:0)

Når det gjelder fysioen din, kan det jo være hun har hatt sykt barn dager noen av de andre dagene den uka du har gått der? Du har bare vært der en og to dager av i alt fem dager. Så sjansen for at du har vært heldig, er jo der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...