Gå til innhold

Er det noen som aldri har syke barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da minstejenta begynte i barnehagen var ungene MYE syke. En hadde 3 lungebetennelser på en vinter, en annen innleggelse med blodforgiftning, vi fikk diagnostisert cøliaki, begge fikk astma osv osv. Vi brukte opp sykedagene begge to selv om jeg gikk deltid halve året.

Etter det året har de nesten ikke vært syke (bank i bordet) men hun med cøliaki krever noen legebesøk da. Utenom det har vi kanskje 1 dag med sykt barn hver pr år. Men så jobber mannen kveld 2 hver uke da.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Parasoll

3

• waxo

2

• brilleslangen

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ingenlurerdennejenta
Skrevet

''men tror du feks at folk som har viktige jobber, feks lederstillinger hvor det er trøblete å ta seg fri sender barna i barnehagen når de helst bør holde seg hjemme pga sykdom? Sier ikke at det er tilfellet her, men lurer på om noen er mer tilbøyelig til det hvis de har en veldig viktig jobb.''

Jeg har ikke en "veldig viktig" jobb, men har likevel opplevd å bli oppringt fra barnehage eller skole pga feber e.l. hver gang! Tror ikke barnehager gjør forskjell der, heldigvis...

spørsmålet var heller om enkelte yrkesgrupper hadde en tendens til å sende barna i barnehagen , når de egentlig burde blitt hjemme. Å bli oppringt fra barnehagen når ungen er sykt, opplever vel alle.

Gjest ingenlurerdennejenta
Skrevet

Mine har vært svært lite syke... Bank i bordet. Tror ikke eldste har vært borte fra skolen pga sykdom, og hun går i 4 klasse nå. Hun i 1 klasse har vel hatt to dager borte fra skolen dette skoleåret, jeg har da vært to halve dager borte fra jobb. Eller, tror forresten ene dagen var på fridagen min, så jeg slapp sykt barn dag:0)

Når det gjelder fysioen din, kan det jo være hun har hatt sykt barn dager noen av de andre dagene den uka du har gått der? Du har bare vært der en og to dager av i alt fem dager. Så sjansen for at du har vært heldig, er jo der.

''Når det gjelder fysioen din, kan det jo være hun har hatt sykt barn dager noen av de andre dagene den uka du har gått der? Du har bare vært der en og to dager av i alt fem dager. Så sjansen for at du har vært heldig, er jo der.''

Foruten om disse dagene så har jeg vært veldig mye i kontakt med henne. Hun har omtrent fungert som en terapeut for meg i perioder.Så sånn statistisk sett så tenker jeg at det skal en del til for å ikke komme til tom dør, pga syk-barn- dag.

Ja det kan godt tenkes at hun har en mann som tar mye av syk-barn-dagene. Hun har også vært mye borte på konferanser, kurs etc. Hvis ikke partneren kan stille opp, så forstår jeg ikke helt hvordan hun får familielivet til å gå opp. Kanskje hun har Au pair?

Gjest Shira :o)
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1271529026' post='4342047]

Kan hende at barnefaren kan ta hjemmekontor e.l og dermed er førstevalget ved sykt barn.

Etter at guttungen her fylte 7 år, så har han faktisk ikke vært syk mer en 1 dag (og da tok forøvrig pappaen hjemmekontor), han fyller straks 9. Kom tydelig skille når han begynte på skolen. (litt rusk første halvår i førsteklasse, så var det stopp)

I vinter var flere av de rundt han, slagne folk av omgangsyke, men guttungen, nei han prellet det av på, heldigvis!

Jeg skulle aldri ha svart i denne tråden jeg! Nå kaster guttungen opp.

Pokker også, jeg må bare ikke få det. Jeg har såvidt kommet meg etter sist gang jeg hadde det, for halvannen måned siden, får litt store konsekvenser slike bugs for meg. *sur*

black wealch
Skrevet

''Når det gjelder fysioen din, kan det jo være hun har hatt sykt barn dager noen av de andre dagene den uka du har gått der? Du har bare vært der en og to dager av i alt fem dager. Så sjansen for at du har vært heldig, er jo der.''

Foruten om disse dagene så har jeg vært veldig mye i kontakt med henne. Hun har omtrent fungert som en terapeut for meg i perioder.Så sånn statistisk sett så tenker jeg at det skal en del til for å ikke komme til tom dør, pga syk-barn- dag.

Ja det kan godt tenkes at hun har en mann som tar mye av syk-barn-dagene. Hun har også vært mye borte på konferanser, kurs etc. Hvis ikke partneren kan stille opp, så forstår jeg ikke helt hvordan hun får familielivet til å gå opp. Kanskje hun har Au pair?

Om hun var en mann, hadde du da grublet så mye på det samme spørsmålet?

;-)

Gjest Dolores77
Skrevet

Kanskje det bare har klaffet med at ungene har vært syke i ferier og helger,

eller at hun har en snill mann som stiller opp når ungene er syke :)

klart det er syke av og til de og,

men kanskje ikke så ille at de har holdt dem hjemme....

skjønt noen foreldre sender ungene febersyke

og full av smitte (omgangssyke) på barnhagen fordi de ikke har "råd" til å ta seg fri. Ikke godt å si :)

Eller at hun har unger som aldri blir syke.

Gjest Elextra
Skrevet

Begge våre var mye syke første året i barnehage, og smittet da gjerne både søsken og foreldre, men har siden knapt vært syke.

Når de en sjelden gang må være hjemme grunnet omgangssyke eller annet ha vi stort sett delt på dagene og/eller fått hjelp av svigermor. Dermed jeg kanskje har hatt totalt tre-fire hele sykt-barn-dager i løpet av de siste tre årene.

brilleslangen
Skrevet

Kanskje det bare har klaffet med at ungene har vært syke i ferier og helger,

eller at hun har en snill mann som stiller opp når ungene er syke :)

klart det er syke av og til de og,

men kanskje ikke så ille at de har holdt dem hjemme....

skjønt noen foreldre sender ungene febersyke

og full av smitte (omgangssyke) på barnhagen fordi de ikke har "råd" til å ta seg fri. Ikke godt å si :)

Eller at hun har unger som aldri blir syke.

eldste mi som blir 8 år om et par måneder har faktisk aldri hatt omgangssyke... Ho vet ikke hva kvalme er for ho har aldri opplevd det. Ho har riktignok kastet opp en gang, men den gangen skyldtes det at ho var tett av slim pga forkjølelse, og når ho hostet ble det så mye slim i halsen at ho brakk seg.

Før eller senere regner jeg med ho må til pers og får omgangssyke for første gang, og siden ho ikke har hatt det før regner jeg med at ho da kommer til å bli skikkelig dårlig :-o

Skrevet

Våre tre barn er veldig lite syke (6, snart 9 og 11) - og mannen min og jeg bruker vel 1-4 dager pr år med "sykt barn dager".

Kan ikke huske at de har vært hjemme mer enn maks 2 dager sykdom, med unntak av vannkoppene. De to eldste fikk vannkopper i sommerferien, og hun minste fikk det da jeg var sykemeldt selv, så vi hadde ingen syke-barn-dager på det.

Jeg var hjemme med hun mellomste for 2 uker siden i 2 dager, og det var helt eksepsjonelt.... Kan ikke huske at jeg har hatt to dgaer på rad før. Mannen min var bortreist.

De var ikke mye syke på barnehagen heller. Jeg selv og min søster var mye mer syke enn det våre barn har vært.

Skrevet

Har brukt 3 syk barn dager i løpet av de siste 2 årene. Har 2 unger - 6 & 9

Skrevet

Mine to er så å si aldri syke. Seksåringen har vært skikkelig forkjølet en gang, og spydd to ganger. Har har også hatt vannkopper. Det er det.

:0)

Gjest tante nusse
Skrevet

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg knapt har vært hjemme fra jobben pga sykt barn. Jeg har en seksåring som bortsett fra vannkopper bare har vært småsyk med oppkast o.l. Det har gjerne kommet i forbindelse med helg og ferier. Jeg kan i alle fall telle på to hender de dagene jeg har vært hjemme fra jobb på grunn av at han har vært syk, og da regner jeg fra han var rundt året og jeg begynte å jobbe igjen. Så ja, det går an:)

Skrevet

For det første kan det jo godt hende at det ikke nødvendigvis blir oppgitt riktig årsak til fraværet til fysioterapeuten til deg som er pasient... En annen ting er at kanskje hun har ordnet seg med annen barnevakt når barna hennes er syke... Og hvorfor bryr du deg?

For å svare på spørsmålet ditt; jeg har slitt mye med sykt barn og har tidligere hatt endel fravær pga dette, men jeg tror neppe de klientene jeg hadde den gang ble informert om årsaken til at jeg ikke var på jobb:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...