Gå til innhold

Hva med aske i drikkevannet da?

Anbefalte innlegg

Gjest realisme
Skrevet

En ting jeg tenker på, at ved nedbør vil jo disse askepartiklene komme i drikkevannet vårt.

Istedenfor å rope at nå er jeg hysterisk, så vil jeg i grunnen gjerne ha et nøkternt og vitenskapelig svar, hvis noen har funnet noe slikt ang dette.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har renseanlegg i alle våre drikkekilder;)

Skrevet

Myndighetene har sagt at det ikke er noe fare med drikkevannet og de tar prøver hele tiden så de kommer til å si fra dersom det er farlig eller vi skal begynne å koke det eller noe sånt.

Skrevet

Som jeg hørte på radion i stad angående stenging av luftrommene. En stenger ikke av vanntilførselen om noen pisser i Maridalsvannet :-)

Skrevet

Vi har renseanlegg i alle våre drikkekilder;)

Ja, her er det fra 1912 så det er sikkert brukbart. Jeg drikker aldri vann fra springen her, det er gråbrun guffe i det ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, her er det fra 1912 så det er sikkert brukbart. Jeg drikker aldri vann fra springen her, det er gråbrun guffe i det ;o)

Her er vannet som rett fra bekken, klart, friskt og nydelig;)

Kjøpevann, er en dårlig løsning.......

Skrevet

Husker dere ikke fra noen år siden, hvor askeavkok skulle kurere alt fra kreft til nærsynhet?

Etter dette blir jo hele befolkningen frisk! :-)

(I hvert all, hvis du tror på de "alternative"!)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Innen den tid asken er blandet ut i vann, er det så lite av det at det er ufarlig. Det vil nok også synke til bunnen i vann og elver.

Den største faren er jo å få slikt inn i lungene, men i de konsentrasjonene vi har i Norge så blir det som veistøv.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Som jeg hørte på radion i stad angående stenging av luftrommene. En stenger ikke av vanntilførselen om noen pisser i Maridalsvannet :-)

Se på motorene til de to finske jagerflyene som fløy gjennom asken for noen dager siden. Og husk at asken er mer spredt ut innen den kommer til Finland enn den var i Norge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Husker dere ikke fra noen år siden, hvor askeavkok skulle kurere alt fra kreft til nærsynhet?

Etter dette blir jo hele befolkningen frisk! :-)

(I hvert all, hvis du tror på de "alternative"!)

Med vennlig hilsen

...rent bortsett fra at askeavkok ikke var kokt _aske_, men kokt _ask_, altså treet...;-)

Skrevet

...rent bortsett fra at askeavkok ikke var kokt _aske_, men kokt _ask_, altså treet...;-)

De fleste av disse "alternative" typene er dårlige til å stave! ;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...