Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 18.4.2010 den 14.44):

'' Fordelen er at han er liten, slik at til og med yngstemann kan gå tur med hunden.''

Så det at andre større hunder kan komme løpende, og kanskje angripe både ditt barn og hunden din gjør ingenting? Det er det som er det viktigste å tenke på når man lar barna lufte hunden. Spiller ingen rolle om de kan holde den igjen hvis det kommer en bikkje på 30-40-50 kg.

Eh..? Sa jeg at yngstemann gikk tur alene med hunden?

Det er alltid en voksen med, men han kan holde i båndet. Og det er stor stas nok for en 5 åring, det.

Og han har hunden med seg ut på tomta vår, på hytta osv.

candyqueen_83
Skrevet
  EnolaGay skrev (På 18.4.2010 den 14.57):

Mulig det. Men min erfaring er at uansett hvilke rase man nevner, så vil en eller annen si akkurat det du sa nå. :0) Finnes ikke noe tema på kloden som får frem flere eksperter enn bikkjer! :0P

Det er ikke til å komme bort i fra at noen hunder er mer krevende enn andre da.

Jeg ville sett på f.eks cavalier king charles spaniel som mer passende i en barnefamilie enn chihuahua siden den er mer robust. men ikke krever all verden. En bull terrier kan være ypperlig i en barnefamilie den også, men den er sterk, og sta og man kan jo ikke komme bort i fra at de ikke alltid er så glad i andre hunder :o) Da kan det fort bli krevende om man ikke har nok kunnskap og tid.

Man kan jo ikke sammenligne disse rasene.

candyqueen_83
Skrevet
  Janna skrev (På 18.4.2010 den 15.09):

Eh..? Sa jeg at yngstemann gikk tur alene med hunden?

Det er alltid en voksen med, men han kan holde i båndet. Og det er stor stas nok for en 5 åring, det.

Og han har hunden med seg ut på tomta vår, på hytta osv.

En 5-åring kan jo uansett gå med en rottweiler eller schäfer på hyttetomta om en voksen er med. For hunden skal jo være veloppdragen.

Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 18.4.2010 den 15.12):

En 5-åring kan jo uansett gå med en rottweiler eller schäfer på hyttetomta om en voksen er med. For hunden skal jo være veloppdragen.

Da er det verre med 5-åringen! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet
  candyqueen_83 skrev (På 18.4.2010 den 15.12):

Selvfølgelig.

Jeg har hatt store hunder før, og jeg har nå en liten. Jeg vil si at en liten, robust hund er en bedre familiehund ( som første hund), fordi de er lettere å ha med å gjøre fysisk. Hvis de biter, så er det neppe like alvorlig som hvis det hadde vært en rottweiler som hadde bitt. De er også enklere å ha med, fordi de tar mindre plass i bil.

Det tar tid å oppdra en hund, og jeg vet ikke mange rottweilere på 1 år som er fullstendig til å stole på i fht barn. Det kan jeg si om flere Dvergpinschere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...