Gå til innhold

Hvordan takle...

Gjest folk som syns de er bedre enn deg?

Anbefalte innlegg

Gjest folk som syns de er bedre enn deg?
Skrevet

Eller er det alltid noe galt med MIN selvfølelse når jeg skriver noe sikt? Har jeg for stort behov for oppmerksomhet?

Har en "venninne" gjennom mange år. Hun er helt grei (eller ihvertfall tålelig) når vi er alene eller i "forening". Men hvis jeg treffer henne litt mer "offentlig" så kan hun late som om hun ikke ser meg. Hun er på Facebook, det første hun spurte om var hvordan hun stilte det slik at ingen så hvem hun var venner med. Det er ikke bare jeg som ikke er "god nok" altså, men kjenner det irriterer meg. Gjør at jeg tar mindre kontakt og viser ihvertfall ikke at jeg bryr meg.

Materielt og ellers er familien får minst like "vellykket" som hennes - men hun har nok fra hun var liten hatt et behov for å være mest "vellykket" ihvertfall i forhold til meg fordi hun kommer fra en "finere familie" i den grad det går an i en bitteliten by. Hun følger aldri moten - hun har helst oppfunnet den - altså kan hun aldri innrømme at hun kjøper noe fordi det er moderne - det er det alle andre som gjør. Hun HAR bare tilfeldigvis akkurat den smaken hun.

Jeg er absolutt ikke misunnelig men tror kanskje jeg har gjort det litt for bra for henne her i livet - det passer ikke inn i hennes syn. Men det plager meg virkelig at hun er så hoven og gir utrykk for at jeg ikke er "bra nok".

Gjest Dolores77
Skrevet

Har ikke du skrevet om henne før?

Jeg vil bare si hev deg over henne,

drit i henne og fortsett og vær deg selv.

Kutt henne ut om det blir for ille.

Skrevet

Jeg vil nå heller tolke det motsatt. Dama er så misunnelig på deg at hun ikke vil at noen skal se dere sammen, og sammenligne så HUN kommer til kort!

Tenkt på det du?!

Gjest verinoca
Skrevet

Hørtes ikke ut som en venninne det er verdt å holde kontakten med. :-(

Skrevet

Jeg vil nå heller tolke det motsatt. Dama er så misunnelig på deg at hun ikke vil at noen skal se dere sammen, og sammenligne så HUN kommer til kort!

Tenkt på det du?!

Det samme tenkte jeg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...