Gå til innhold

Ikke uten min datter

Anbefalte innlegg

Gjest boken er som oftest bedre enn filmen
Skrevet

da må du si hva den handler om først

ps. based on a true story!

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Ja, jeg har også lest boken "Ikke uten min datter" av Betty Mahmoody, og jeg har lest oppfølgeren, den heter "For barnets skyld".

Skrevet

Ser flere her anbefaler filmen, men jeg syns den var direkte dårlig. Det er lagt inn flere skumle scener for å gjøre den mer spennende, men det er jo ikke i samsvar med boka. Som jeg har lest flere ganger faktisk. Selv om jeg syns Sally Field er en god skuespiller syns jeg ikke hun var den riktige her.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg leste boken for mange år siden.

Fascinerende historie, men jeg husker jeg synes den ikke var SÅ godt fortalt, og at jeg syntes fortelleren vektla ting på en underlig måte (uten at jeg husker detaljene nå).

Skrevet

Lest boka for noen år siden og synes ikke den var noe. For "Oprah Winfreysk" for meg.

Skrevet

Ja, jeg leste boken for mange år siden.

Fascinerende historie, men jeg husker jeg synes den ikke var SÅ godt fortalt, og at jeg syntes fortelleren vektla ting på en underlig måte (uten at jeg husker detaljene nå).

Jeg leste også boka tidlig på 90-tallet, og var svært facinert den gang. Da jeg leste den igjen i voksen alder, tenkte jeg akkurat som deg, at boka ikke var spesielt velkrevet, nærmest klisjéaktig en del steder, og at den grensa til "USA-propaganda". ;)

Skrevet

Bra film! Med Sally Field så vidt jeg husker?

Sjelden jeg husker sånt, men det stemmer!

Jeg kan navnet på utrolig få skuespillere, mannen min synes jeg er helt håpløs. Men uten å sjekke er jeg helt sikker på at du har rett.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg leste også boka tidlig på 90-tallet, og var svært facinert den gang. Da jeg leste den igjen i voksen alder, tenkte jeg akkurat som deg, at boka ikke var spesielt velkrevet, nærmest klisjéaktig en del steder, og at den grensa til "USA-propaganda". ;)

Da jeg leste den igjen i voksen alder, tenkte jeg akkurat som deg, at boka ikke var spesielt velkrevet, nærmest klisjéaktig en del steder, og at den grensa til "USA-propaganda". ;)

Jeg synes ikke den er daarlig skrevet, men har tenkt tanken at den er litt ensidig fremstilt til fordel for USA.

Jeg tror dette har med den ekstreme situasjonen hun var i. Hun var ikke paa ferie. Hun var innesperret.

Skrevet

Ja, har lest boken og sett filmen. Boken leste jeg for mange år siden, på 90 tallet en gang. Vet ikke hva jeg hadde syntes om den nå, men da var den i alle fall veldig gripende.

Filmen var ok, spennende og for meg realistisk.

Kan svært lite om denne type problematikk og kjenner ikke til den iranske kulturen, så jeg kan ikke uttale meg om det var virkelighetsnært eller ikke...

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, har lest boken og sett filmen. Boken leste jeg for mange år siden, på 90 tallet en gang. Vet ikke hva jeg hadde syntes om den nå, men da var den i alle fall veldig gripende.

Filmen var ok, spennende og for meg realistisk.

Kan svært lite om denne type problematikk og kjenner ikke til den iranske kulturen, så jeg kan ikke uttale meg om det var virkelighetsnært eller ikke...

Jeg mener den er virkelighetsnaer, men jeg tror hun ville hatt en annen holdning til menneskene og mange av detaljene hun beskriver om hun bare hadde vaert paa ferie.

Hun var jo innesperret og natulig nok svaert depriemert.

Skrevet

Da jeg leste den igjen i voksen alder, tenkte jeg akkurat som deg, at boka ikke var spesielt velkrevet, nærmest klisjéaktig en del steder, og at den grensa til "USA-propaganda". ;)

Jeg synes ikke den er daarlig skrevet, men har tenkt tanken at den er litt ensidig fremstilt til fordel for USA.

Jeg tror dette har med den ekstreme situasjonen hun var i. Hun var ikke paa ferie. Hun var innesperret.

Selvfølgelig har konteksten noe å si. Og jeg husker at det i filmen var ennå mer propaganda enn i boka.

Jeg synes fortsatt ikke det er en velskrevet bok, men den var fengende å lese.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Selvfølgelig har konteksten noe å si. Og jeg husker at det i filmen var ennå mer propaganda enn i boka.

Jeg synes fortsatt ikke det er en velskrevet bok, men den var fengende å lese.

Ok, da dropper jeg filmen.

Skrevet

Jeg kan navnet på utrolig få skuespillere, mannen min synes jeg er helt håpløs. Men uten å sjekke er jeg helt sikker på at du har rett.

Jeg er ikke spesielt god på sånt jeg heller, men den filmen gjorde stort inntrykk husker jeg! :)

Skrevet

''Men uten å sjekke er jeg helt sikker på at du har rett.''

Ja, det er helt riktig! :-) Og jeg husker ofte skuespillere:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...