Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte fylle harva mi i dag og ser at jeg betaler 13,22 kr pr liter.

Flere enn meg som tør vedde på at innen 3-5 år så betaler vi 20 kroner literen uten å mukke?

Skrevet

Når jeg leser dette er jeg glad for at jeg har bestilt meg ny bil som går på halvparten av det bensinsluket jeg har i dag:-) Jeg betalte forresten 12,55 i dag:-)

Skrevet

Jeg kjører elbil! :-)

(Og ikke en av de som ser ut som om den ble designet av Fisher Price.)

Det som er "morsomt" er at folk klager over å betale 13 kr/l for bensin, men mange av de samme kjøper gladelig en flaske vann for 20 kr per halvliter, altså 40 kr/l.

Med vennlig hilsen

Gjest tragikomisk
Skrevet

Det som er "morsomt" er at folk klager over å betale 13 kr/l for bensin, men mange av de samme kjøper gladelig en flaske vann for 20 kr per halvliter, altså 40 kr/l.

Med vennlig hilsen

'' 20 kr per halvliter''

Det der er nesten billig jo! Har sett dem til både 26 og 30 kroner!!!

Skrevet

'' 20 kr per halvliter''

Det der er nesten billig jo! Har sett dem til både 26 og 30 kroner!!!

Jeg turde ikke skrive 25 kr, for da ville noe komme og si at de hadde sett det for kr 24,50! ;-)

Men ja, jeg er enig med deg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

LOL Fisher Price! *ser for meg Postmann Pat*

Jeg og hadde kjørt ELbil om de hadde noen som var STØRRE enn Fisher Price sine. Og kunne gå lenger enn 350 meter uten å lade. Og ikke kostet 475tusen pluss moms og avgifter og forsikring og...og .. jeg nevte at jeg vil ha mer jernbane, ja?

Som det er må jeg ha en diger container av en bil, type gammal og ikke verdt å ha kasko på. Som slurper soppa og støver verre enn en tasmansk djevel.

Og vann får jeg fra springen! :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Er det en ting jeg aldri har klart å engasjere meg veldig i, så er det bensinpriser. Jeg ville antakelig kjørt like mye (dvs. ganske lite) om prisene var det dobbelte av i dag.

Skrevet

LOL Fisher Price! *ser for meg Postmann Pat*

Jeg og hadde kjørt ELbil om de hadde noen som var STØRRE enn Fisher Price sine. Og kunne gå lenger enn 350 meter uten å lade. Og ikke kostet 475tusen pluss moms og avgifter og forsikring og...og .. jeg nevte at jeg vil ha mer jernbane, ja?

Som det er må jeg ha en diger container av en bil, type gammal og ikke verdt å ha kasko på. Som slurper soppa og støver verre enn en tasmansk djevel.

Og vann får jeg fra springen! :o)

Min (en VW Golf Mk3) (de laget 200 stk) går opptil 80 km på en ladning, og jeg betaler ca 5000 i året for full forsikring.

Strøm er gratis.

Offentlig parkering er gratis.

Ingen bomavgifter.

Kan kjøre i bussfeltet.

Veiavgift koster 375 kr/år (kun forsikringsdelen).

Hvis du importerer elbil er det moms og avgiftsfritt.

Jeg har også sett elektriske pick-up.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Er det en ting jeg aldri har klart å engasjere meg veldig i, så er det bensinpriser. Jeg ville antakelig kjørt like mye (dvs. ganske lite) om prisene var det dobbelte av i dag.

Du er nok en dårlig Frp-velger! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Elextra
Skrevet

Du er nok en dårlig Frp-velger! ;-)

Med vennlig hilsen

''Du er nok en dårlig Frp-velger''

Det tror jeg du har helt rett i.

Skrevet

Helt enig! Bensin er av disse ting man bare må ha, og siden jeg i all hovedsak bruker sykkel på sommeren er bilkjøringa av minimal karakter.

Det blir litt som melk - man må jo bare ha det.

Skrevet

Man ordner seg da så man ikke betaler bensinen selv. ;o)

Jeg sykler så mye jeg kan forøvrig, men synes det er i overkant ennå (med tanke på været) å sykle 4,5 mil til jobb / kjærest...

Skrevet

Min (en VW Golf Mk3) (de laget 200 stk) går opptil 80 km på en ladning, og jeg betaler ca 5000 i året for full forsikring.

Strøm er gratis.

Ingen bomavgifter.

Kan kjøre i bussfeltet.

Med vennlig hilsen

Bilder av type bil? Og femseters? Vi må ha sju seter. Noen år til i alle fall.

Skrevet

Bilder av type bil? Og femseters? Vi må ha sju seter. Noen år til i alle fall.

Min ser ut som en helt vanlig Golf Mk3, bare med EL-skilt. Den er 4-seters. Søk på "CityStromer" på Google.

Større biler er nok på vei.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Min ser ut som en helt vanlig Golf Mk3, bare med EL-skilt. Den er 4-seters. Søk på "CityStromer" på Google.

Større biler er nok på vei.

Med vennlig hilsen

Fine lille bilen! Jeg skal ha en knallrosa når jeg blir gammal dame og ikke trenger å drasse på noe annet enn mannen og håndveska! :0)

brilleslangen
Skrevet

Strøm er gratis.

Ingen bomavgifter.

Kan kjøre i bussfeltet.

Med vennlig hilsen

Hvem gir gratis strøm? Det vil isåfall ikke ta lang tid før de gjør noe med hvis flere kjøper elbil ;-)

Skrevet

Hvem gir gratis strøm? Det vil isåfall ikke ta lang tid før de gjør noe med hvis flere kjøper elbil ;-)

Det er/blir satt opp 400 gratis ladestasjoner i Oslo.

Sameier, firma, osv i Oslo får opptil 10000 kr i elektrikerregning dekket for å sette opp et eluttak til elbil.

Det er ca 50 millioner kroner satt av til dette på landsbasis.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis du tenker mye på prisen, så bør du fylle på en søndagskveld (evt tidlig mandagmorgen). Da er prisen på sitt laveste.

Følg gjerne med i ditt område hvordan prisen varierer. Det kan være andre variasjoner enn det 'vanlige'

Skrevet

Hvis du tenker mye på prisen, så bør du fylle på en søndagskveld (evt tidlig mandagmorgen). Da er prisen på sitt laveste.

Følg gjerne med i ditt område hvordan prisen varierer. Det kan være andre variasjoner enn det 'vanlige'

Det stemmer, mannen i huset gnager om det.. husker aldri på sånt jeg. Og tenk, det meste av kjøringen jeg bedriver altså TIL og FRA trening...både for meg og unger og mann.. Hvor ironisk er ikke det..! *rister på hodet*

Skrevet

Strøm er gratis.

Ingen bomavgifter.

Kan kjøre i bussfeltet.

Med vennlig hilsen

Hmmm, ørlite grann misunnelig! En av få ulemper ved å bo "landlig" er f.eks mulighet til kjøre el-bil (lademuligheter, avstander osv..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...