Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sitter her med hver vår laptop, poden og jeg. Og har tv på i bakgrunnen. Der surrer og går "jentene på Toten", om transer. Menn i dameklær.

Og så spør poden:"Men mamma, er det damer som kler seg og oppfører seg som menn av og til også?" Og sannelig om jeg vet...?

Er det det? Damer som ønsker å være mann av og til og som lever ut dette med å ta på løsbart og...øh.. klør seg på b****.. For å sette litt på spissen. Jeg må si at jeg aldri har sett noe slikt. Og de damer jeg har sett som er mer "mann", de er gjerne det også, og tar det helt ut med operasjon og alt.

Men jeg er fra en potetåker i ei bygd med tre hus og felles utedass. Så dette er nybrottsland for meg.

Noen som vet?

Gjest webrab
Skrevet

Kjønnsfordeling og utbredelse [rediger]

Det finnes både mannlige og kvinnelige transvestitter. Mann-til-kvinne (MtK) transvestitter er vanligere enn kvinne-til-mann (KtM) transvestitter, men det finnes lite forskning, og man antar store mørketall. Det antas at kvinne-til-mann transvestitter er tilnærmet usynlige i den vestlige verden fordi grensene for kvinners påkledning er meget vide. En kvinne kan iføre seg det annet kjønns klær uten å vekke oppsikt. En del kvinne-til-mann transvestitter kaller seg ikke transvestitter, men benytter isteden begreper som transe, transmann og transperson.

Skrevet

Kjønnsfordeling og utbredelse [rediger]

Det finnes både mannlige og kvinnelige transvestitter. Mann-til-kvinne (MtK) transvestitter er vanligere enn kvinne-til-mann (KtM) transvestitter, men det finnes lite forskning, og man antar store mørketall. Det antas at kvinne-til-mann transvestitter er tilnærmet usynlige i den vestlige verden fordi grensene for kvinners påkledning er meget vide. En kvinne kan iføre seg det annet kjønns klær uten å vekke oppsikt. En del kvinne-til-mann transvestitter kaller seg ikke transvestitter, men benytter isteden begreper som transe, transmann og transperson.

Fasinerende. Men gjelder dette kun klær? Ligger det ikke noe dypere i det enn akkurat utseende? Jeg og kan gå i maskuline klær, for eksempel om jeg skal sitte på MC. Men jeg blir heller MER feminin i det utstyret enn motsatt. Så hvordan gjør de det?

Kanskje kvinner har større rom for å være androgyne i utseende. Uten at noen reagerer, ved å bare være smale og flatbrystede med kort hår og litt saggete klær. *tenker høyt*

Gjest webrab
Skrevet

Fasinerende. Men gjelder dette kun klær? Ligger det ikke noe dypere i det enn akkurat utseende? Jeg og kan gå i maskuline klær, for eksempel om jeg skal sitte på MC. Men jeg blir heller MER feminin i det utstyret enn motsatt. Så hvordan gjør de det?

Kanskje kvinner har større rom for å være androgyne i utseende. Uten at noen reagerer, ved å bare være smale og flatbrystede med kort hår og litt saggete klær. *tenker høyt*

http://no.wikipedia.org/wiki/Transvestisme

''En transvestitts oppfatning av sin kjønnsidentitet i forhold til sine klær varierer. Noen transvestitter oppfatter seg som sitt biologiske kjønn uavhengig av hvordan de er kledd, men mener at de lever ut en kvinnelig eller mannlig side av sin identitet. Andre anser at de skifter kjønnsidentitet sammen med klærne, og atter andre mener de har en dobbel kjønnsidentitet uavhengig av hvordan de er kledd.''

Gjest digger serien
Skrevet

''Noen som vet?''

Vet bare det som kom frem i et av programmene, nemlig at det ikke er så lett for kvinner som kler seg i manneklær å "finne" hverandre, fordi de "blender inn" på en helt annen måte enn en mann i kvinneklær.... så miljøet for transer som går "andre veien" enn Jentene på Toten er ganske så lite. Men ja, de finnes altså :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...