Gå til innhold

FU - trener du to ganger i samme tøy?

Anbefalte innlegg

Gjest trimmeren
Skrevet

Kunne du tenke deg å bruke samme treningstøy to ganger uten å vaske det mellom?

Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger, men kun når jeg trener alene. Hvis jeg skulle dratt på et treningssenter, så hadde jeg følt at klærne burde vært nyvaska. Tar jeg en sykkeltur en dag, så henger jeg gjerne opp klærne og bruker de til treningstur alene neste dag. Skikkelige treningsklær lukter ikke svette dersom jeg har brukt roll-on og hengt opp klærne til tørk etter treningsøkta.

Gjest trimmeren
Skrevet

Jeg kan godt henge opp jakka og løpebuksa og bruke det om igjen dagen etter når jeg trener alene og løper eller sykler ute.

På treningssenter vil jeg nok være mer urolig for at det skal lukte, og dermed ha nyvasket tøy på meg, men det lukter ikke av tøyet mitt etter en gangs bruk når jeg bruker deo og henger tøyet til tørk etterpå.

Skrevet

Hvis jeg går en rask tur som trening, vasker jeg ikke alltid tøyet før neste gang. Svetter ikke SÅ mye når jeg går.

Hvis jeg jogger eller trener på treningssenter, har jeg alltid på rent tøy/vasker det etterpå.

Skrevet

Nei. Er søkkvåt inntil undiken når jeg er ferdig å trene. Så om jeg lar det tørke, så ikke bare stinker det, men det blir jo helt STIVT. Ekkelt.

Skrevet

Jeg kan godt henge opp jakka og løpebuksa og bruke det om igjen dagen etter når jeg trener alene og løper eller sykler ute.

På treningssenter vil jeg nok være mer urolig for at det skal lukte, og dermed ha nyvasket tøy på meg, men det lukter ikke av tøyet mitt etter en gangs bruk når jeg bruker deo og henger tøyet til tørk etterpå.

Samme her. Jeg tror at dersom man har dusja samme dag som man trener, samt brukt deo, så lukter ikke tøyet når man får hengt det til tørk etterpå. Sånn funker det iallefall for meg.

Gjest trimmeren
Skrevet

Nei. Er søkkvåt inntil undiken når jeg er ferdig å trene. Så om jeg lar det tørke, så ikke bare stinker det, men det blir jo helt STIVT. Ekkelt.

Jeg ser jo forskjellen her på mine joggeturer ute i 4 grader og vind der "yttertøyet" knapt er fuktig etter turen (og man seff skifter undertøy), til å trene hardt i varmere omgivelser så man er gjennomvåt av svette og tøyet blir stivt av salt etterpå :-)

Skrevet

Det kommer an på hva jeg trener, men dersom jeg trener noe som ikke gjør meg gjennomsvett så kan jeg bruke det to ganger.

Etter spinning er jo det uaktuelt.

Gjest annlovinda
Skrevet

Jeg vasker alltid treningstøyet etter bruk. Jeg trener for det meste på treningssenteret, men også en sjelden gang hjemme. På treningssenteret er jeg dyv våt av svette etter en økt, så absolutt alt går i vaskemaskina før neste bruk. Det kan jo nesten vris opp etter treninga.

Når jeg trener hjemme er det på ellipsemaskin, da går også tøyet rett til vask, blir veldig svett av dette også.

I vinter gikk jeg en del på langrennski, da vasket jeg ikke overtrekksdressen etter hver gang, men ullundertøyet vasket jeg etter hver gang.

fargeklatten
Skrevet

Jeg har alltid på meg en t-skjorte som kastes til vask etter trening. Men en shorts eller treningsbukse brukes flere ganger. Bytter jo undertøy umiddelbart etter trening.

Jakker brukes mange ganger. Den taes av om jeg begynner å svette, ellers er det jo ikke svettelukt i den.

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs helt på treningen. Bruker neppe tøyet igjen om det har blitt gjennomsvett. Men tøy som bare har vært litt småsvett kan jeg godt bruke igjen, særlig ettersom jeg for det meste trener alene/utendørs.

Skrevet

Ikke noe problem. :o) Men jeg trener alene, enten ute (sykkel, jogging) eller hjemme (trimsykkel eller styrke) så det er ingen som kjenner om jeg evt. skulle lukte svette underveis.

Henger tøyet opp til lufting etter trening og lukte-sjekker hver gang om det er på tide med en vask. Skulle jeg vasket hver eneste gang måtte jeg hatt haugevis med tøy jo. For ikke å snakke om at jeg måtte hatt med flere sett på jobben siden jeg sykler til og fra jobb og blir så svett begge veier at jeg har med skiftetøy og vasker meg når jeg kommer på jobb. Skulle jeg da ikke kunne bruke det samme sykkeltøyet på vei hjem som jeg brukte om morgenen? Det er en skikkelig økt begge veier med flere km motbakke i strekk.

Jeg ser poenget når det er snakk om helsestudio, men ellers synes jeg det er i overkant hysterisk om man ikke skal kunne jogge en tur med samme trøya et par-tre ganger.

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke noe problem. :o) Men jeg trener alene, enten ute (sykkel, jogging) eller hjemme (trimsykkel eller styrke) så det er ingen som kjenner om jeg evt. skulle lukte svette underveis.

Henger tøyet opp til lufting etter trening og lukte-sjekker hver gang om det er på tide med en vask. Skulle jeg vasket hver eneste gang måtte jeg hatt haugevis med tøy jo. For ikke å snakke om at jeg måtte hatt med flere sett på jobben siden jeg sykler til og fra jobb og blir så svett begge veier at jeg har med skiftetøy og vasker meg når jeg kommer på jobb. Skulle jeg da ikke kunne bruke det samme sykkeltøyet på vei hjem som jeg brukte om morgenen? Det er en skikkelig økt begge veier med flere km motbakke i strekk.

Jeg ser poenget når det er snakk om helsestudio, men ellers synes jeg det er i overkant hysterisk om man ikke skal kunne jogge en tur med samme trøya et par-tre ganger.

''Jeg ser poenget når det er snakk om helsestudio, men ellers synes jeg det er i overkant hysterisk om man ikke skal kunne jogge en tur med samme trøya et par-tre ganger.

''

Enig.

Skrevet

Som flere sier: jeg stiller også med nyvasket treningstøy på treningsstudioet, mens klær jeg bruker på jogge- eller sykkeltur utendørs kan brukes igjen.

Gensere vasker jeg oftere enn bukser, og BH'en går stort sett på vask etter i alle fall 2 treningsøkter.

Skrevet

Sammen med andre: rent treningstøy.

Alene: kan godt ha brukt det før. (Det blir alt for mye klesvask hvis jeg skal ta rent tøy hver gang, men ser selvfølgelig an hvor svett jeg blir.)

Skrevet

Sammen med andre: rent treningstøy.

Alene: kan godt ha brukt det før. (Det blir alt for mye klesvask hvis jeg skal ta rent tøy hver gang, men ser selvfølgelig an hvor svett jeg blir.)

Skrevet

Det er vist bare idioter som har svart deg her. Man BØR bruke det samme treningstøyet to ganger - minst. Alt annet er fjongt homopyseri.

Denne dillete fashionfjasinga på helsestudioene er helt dødfødt. Er man ikke opphengt i musklene sine så er man notorisk hysterisk i forhold til klær. Et samfunn i dypt og inderlig forfall!

Gjest trimmeren
Skrevet

Det er vist bare idioter som har svart deg her. Man BØR bruke det samme treningstøyet to ganger - minst. Alt annet er fjongt homopyseri.

Denne dillete fashionfjasinga på helsestudioene er helt dødfødt. Er man ikke opphengt i musklene sine så er man notorisk hysterisk i forhold til klær. Et samfunn i dypt og inderlig forfall!

Heh Ikke veldig rom for de store linjer og de dype samtaler på treningssentrene nei. Egentlig er det best å ta på seg noe gammalt ræl av noen klær og komme seg ut i skogen. Gratis. Fugler som synger. Grave i jorda og dyrke noe rent og spiselig. No virkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...