Gå til innhold

Bør man melde til politiet ang AmStaff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si ikke det. Har du ikke sett Monty Python and the Holy Grail? Beware of the killer rabbit.

Hehe ;o)

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• hidi, the scorpion

4

• Parasoll

3

Gjest Elextra
Skrevet

Ser du har fått endel svar i fra personer som ikke har greie på hund, de har lest en bok eller en avis og har fordommer utifra det.

At NHD sammenligner dette med å ikke melde fra om amfetamin viser bare hvor uproffesjonell han kan være, og han burde kansje gjøre noe mere enn bare å lese "fag"bøkene sine, som oftest er praksisen en bedre måte å lære på enn teorien!

Jeg vil du skal tenke på før du anmelder alle de sorger du kommer til å forsake om du tar denne bikkja i fra familien. En pappilon kan være like farlig som en Amstaff, om ikke værre, det kommer ALT AN PÅ EIEREN AV DYRET.

Du sier at det er skikkelige folk som har denne hunden, og jeg regner med du har sett papirer på at dette er en reinrasa Amstaff.

Har menget meg med både pittbull eiere, amstaff eiere, huskyeiere ( huskyer er MYE mere farligere enn amstaff da de bare ligger et led ned i fra ulven ) noen har vært i fra de O`så farlige miljøer, og ja jeg menger meg med hundefolk, av alle slag. Jeg har også fysisk gått inn i hjem, med frykt for eget liv, men mest fra folkene som bor der og ikkje bikkjene. Om DU har en slik fremtoning at hundene reagerer på deg, er det DU som må gjøre noe med deg selv og ikkje bikkjene. Det er DIN oppgave å fortelle ungene dine at man går ikke bort til bikkjer og klapper de, stikker kjepper i dem, eller kaste stein på de uten at man ikke vet hvordan de reagerer.

''Om DU har en slik fremtoning at hundene reagerer på deg, er det DU som må gjøre noe med deg selv og ikkje bikkjene.''

Ok, så om jeg treffer en farlig hund og denne reagerer må jeg gå i meg selv?

*rister på hodet*

Skrevet

''Om DU har en slik fremtoning at hundene reagerer på deg, er det DU som må gjøre noe med deg selv og ikkje bikkjene.''

Ok, så om jeg treffer en farlig hund og denne reagerer må jeg gå i meg selv?

*rister på hodet*

''om jeg treffer en farlig hund og denne reagerer må jeg gå i meg selv?''

Ja, det er jo bare rett og rimelig, det sier seg jo selv. Herregud!

;oP

Skrevet

Du er så lavmål med disse uttalelsene dine som en psykiater.

Jeg er helt enig med NHD. Noen mennesker vil ikke engang avvlive en hund om den har drept en unge.

Gjest Elextra
Skrevet

Du er så lavmål med disse uttalelsene dine som en psykiater.

''Du er så lavmål med disse uttalelsene dine som en psykiater''

Synes du?

Jeg synes innlegget var helt greit, selv om han her kanskje trer ut av psykiaterrollen.

Mary Poppins
Skrevet

Det er jo ikke bra å ha en hund som er ulovlig, men personlig ville jeg ikke gjort noe. Det får bli deres problem

Skrevet

Det er jo ikke bra å ha en hund som er ulovlig, men personlig ville jeg ikke gjort noe. Det får bli deres problem

På samme måte som at ser man en fyllekjører i trafikken så er det dem som blir drept sitt problem, og ikke ditt?

Mary Poppins
Skrevet

På samme måte som at ser man en fyllekjører i trafikken så er det dem som blir drept sitt problem, og ikke ditt?

Nei

Skrevet

Nei

Ser man en person gå rundt med ett gevær så melder man i fra. En pitbull er også et drapsvåpen.

Skrevet

Ser man en person gå rundt med ett gevær så melder man i fra. En pitbull er også et drapsvåpen.

Det var der jeg prøvde å moderere NHD littegrann i sted: en norsk amstaff som bor i en ellers normal familie er ikke nødvendig å betrakte som et ladd gevær. (En boerboel derimot... Jada, vet at det er en digresjon.)

Jeg er FOR å anmelde lovbruddet, fordi det er ikke noen menneskerett å ha en ulovlig rase, ingen kan være uvitende om forskriften hvis de har en lignende hund, og de tar dermed en kalkulert risiko både mhp å miste hunden og for at hunden blir avlivet, og forbudet har kommet av svært gode grunner, men dere trenger ikke frykte for livet og ringe 112 sånn med én gang.

candyqueen_83
Skrevet

''Du er så lavmål med disse uttalelsene dine som en psykiater''

Synes du?

Jeg synes innlegget var helt greit, selv om han her kanskje trer ut av psykiaterrollen.

Jeg mener ikke om innlegget er "riktig" eller ikke, men det er oftere og oftere at jeg reagerer på at han skriver under innlegg som psykiater og ikke privatperson.

Skulle ikke vært lov her inne. Jeg tar han hvertfall lite seriøst på det som faktisk omhandler psykiatri pga det.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg mener ikke om innlegget er "riktig" eller ikke, men det er oftere og oftere at jeg reagerer på at han skriver under innlegg som psykiater og ikke privatperson.

Skulle ikke vært lov her inne. Jeg tar han hvertfall lite seriøst på det som faktisk omhandler psykiatri pga det.

''Jeg mener ikke om innlegget er "riktig" eller ikke, men det er oftere og oftere at jeg reagerer på at han skriver under innlegg som psykiater og ikke privatperson.

''

Jeg reagerer ikke på det, han svarer "som seg selv" uansett.

candyqueen_83
Skrevet

''Jeg mener ikke om innlegget er "riktig" eller ikke, men det er oftere og oftere at jeg reagerer på at han skriver under innlegg som psykiater og ikke privatperson.

''

Men da kan han vel fjerne den røde skriften? Går an å ha en profil som privatperson hvis han må blande seg inn i ting som ikke har med prykiatri å gjøre. Ser ingen andre av legene her inne som blander seg i noe og skriver under med rød skrift.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

''

nhd må vel få lov å svare på det han vil, både som fagmann og privatmann. jeg er faktisk helt enig med ham. for jeg mener at så lenge den hunderasen er ulovlig, så er det en grunn til det. små hunder kan også bite, har en liten selv, som aldri har bitt noen (men ser ikke vekk fra at det kan skje) men det er nå stor forskjell på krefter på store og små hunder.

har flere ganger truffet store hunder som blir lufta, som vil "ta" min hund. eierne klarer med et nødskrik mange ganger å holde de igjen, de er jo knallsterke. det hadde ikke vært problem for meg å holde igjen min lille skurk.

Skrevet

Si ikke det. Har du ikke sett Monty Python and the Holy Grail? Beware of the killer rabbit.

''Beware of the killer rabbit.''

LOL

"Ni-ni-ni" var det ikke det som var kaninens kamprop?

Gjest liker å være anonym
Skrevet

Det er helt irrelevant om det finnes hunder som er enda farligere.

Jeg lar ikke være å anmelde amfetaminmisbruk selv om kokain sannsynligvis er enda farligere.

Kan ikke huske at en amstaff har vært i media i Norge for farlig oppførsel jeg. Anmelder du naboen også om han kommer i 50 i 40 sonen. Det er jo faktisk noe som dreper.

Men du har vel dokumentasjonen klar?

Skrevet

Kan ikke huske at en amstaff har vært i media i Norge for farlig oppførsel jeg. Anmelder du naboen også om han kommer i 50 i 40 sonen. Det er jo faktisk noe som dreper.

Men du har vel dokumentasjonen klar?

Du trenger ikke se lengre enn til vårt naboland Storbritannia for groteske eksempler (mange) av barn som blir revet i filler av disse dyrene.

Og hvis du skal sammenligne så er promillekjøring mer passende.

Med vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Men da kan han vel fjerne den røde skriften? Går an å ha en profil som privatperson hvis han må blande seg inn i ting som ikke har med prykiatri å gjøre. Ser ingen andre av legene her inne som blander seg i noe og skriver under med rød skrift.

Leger kritiseres ofte for at de unndrar seg samfunnsdebatten om helserelaterte spørsmål.

Dette oppfatter jeg helt klart som et helserelatert spørsmål. Jeg vil derfor fortsette å uttale meg om slike emner - som lege.

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Ser det er slettet litt i tråden her, ikke fått med meg hvorfor.

Nhd burde droppe fagperson-prikken sin når han svarer som privatperson. Synes det er kritikkverdig.

Skrevet

Ser du har fått endel svar i fra personer som ikke har greie på hund, de har lest en bok eller en avis og har fordommer utifra det.

At NHD sammenligner dette med å ikke melde fra om amfetamin viser bare hvor uproffesjonell han kan være, og han burde kansje gjøre noe mere enn bare å lese "fag"bøkene sine, som oftest er praksisen en bedre måte å lære på enn teorien!

Jeg vil du skal tenke på før du anmelder alle de sorger du kommer til å forsake om du tar denne bikkja i fra familien. En pappilon kan være like farlig som en Amstaff, om ikke værre, det kommer ALT AN PÅ EIEREN AV DYRET.

Du sier at det er skikkelige folk som har denne hunden, og jeg regner med du har sett papirer på at dette er en reinrasa Amstaff.

Har menget meg med både pittbull eiere, amstaff eiere, huskyeiere ( huskyer er MYE mere farligere enn amstaff da de bare ligger et led ned i fra ulven ) noen har vært i fra de O`så farlige miljøer, og ja jeg menger meg med hundefolk, av alle slag. Jeg har også fysisk gått inn i hjem, med frykt for eget liv, men mest fra folkene som bor der og ikkje bikkjene. Om DU har en slik fremtoning at hundene reagerer på deg, er det DU som må gjøre noe med deg selv og ikkje bikkjene. Det er DIN oppgave å fortelle ungene dine at man går ikke bort til bikkjer og klapper de, stikker kjepper i dem, eller kaste stein på de uten at man ikke vet hvordan de reagerer.

Applaus:o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...