Gå til innhold

Bør man melde til politiet ang AmStaff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Applaus:o))

Tåpelig av deg.

Slike innlegg fra "to anno" og deg viser jo virkelig at NHD har helt rett i hva han sier.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

7

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• hidi, the scorpion

4

• Parasoll

3

Skrevet

''Beware of the killer rabbit.''

LOL

"Ni-ni-ni" var det ikke det som var kaninens kamprop?

Nei, det var the knights who say ni. Kaninen sa ingenting, bare fløy i strupen på folk. Men det hjalp visst med the holy handgrenade of Antioch.

brilleslangen
Skrevet

Leger kritiseres ofte for at de unndrar seg samfunnsdebatten om helserelaterte spørsmål.

Dette oppfatter jeg helt klart som et helserelatert spørsmål. Jeg vil derfor fortsette å uttale meg om slike emner - som lege.

Gjør som du føler for du... jeg har lagt merke til at du endrer vedhenget bak navnet ditt enkelte ganger når det passer seg slik... Og det synes jeg er helt opp til deg å vurdere... Det er jo veldig gjennomskubart at du harsvart siden det blir rød prikk på innlegg du svarer på, enten du svarer som psykiater eller som bileier ;-) Men er det ikke litt slitsomt å vite at folk alltid "vet" hvem du er uansett hva du svarer på(siden du alltid signerer med ditt eget navn?) Er iallfall ikke mye anonym... ;-)

Gjest poenget
Skrevet

Gjør som du føler for du... jeg har lagt merke til at du endrer vedhenget bak navnet ditt enkelte ganger når det passer seg slik... Og det synes jeg er helt opp til deg å vurdere... Det er jo veldig gjennomskubart at du harsvart siden det blir rød prikk på innlegg du svarer på, enten du svarer som psykiater eller som bileier ;-) Men er det ikke litt slitsomt å vite at folk alltid "vet" hvem du er uansett hva du svarer på(siden du alltid signerer med ditt eget navn?) Er iallfall ikke mye anonym... ;-)

Men poenget her er jo ikke å være anonym , men å delta i debatter som har med helse å gjøre nettopp som lege.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Leger kritiseres ofte for at de unndrar seg samfunnsdebatten om helserelaterte spørsmål.

Dette oppfatter jeg helt klart som et helserelatert spørsmål. Jeg vil derfor fortsette å uttale meg om slike emner - som lege.

''Dette oppfatter jeg helt klart som et helserelatert spørsmål. Jeg vil derfor fortsette å uttale meg om slike emner - som lege''

Skal vi tolke dette slik at du bruker den røde knappen når du mener du uttaler deg faglig og er Dr Valley når du svarer på ikke-faglige spørsmål?

Synes forresten det var litt drøyt å skjære alle hundeiere under en kam. Ser ingen grunn til å holde seg unna gamle tante Olga med puddelen eller familien Olsen med Golden retriveren.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Dette oppfatter jeg helt klart som et helserelatert spørsmål. Jeg vil derfor fortsette å uttale meg om slike emner - som lege''

Skal vi tolke dette slik at du bruker den røde knappen når du mener du uttaler deg faglig og er Dr Valley når du svarer på ikke-faglige spørsmål?

Synes forresten det var litt drøyt å skjære alle hundeiere under en kam. Ser ingen grunn til å holde seg unna gamle tante Olga med puddelen eller familien Olsen med Golden retriveren.

Tror han mente de med ulovlige hunder;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Tror han mente de med ulovlige hunder;)

Ok, da er jeg enig :-)

Gjest liker å være anonym
Skrevet

Du trenger ikke se lengre enn til vårt naboland Storbritannia for groteske eksempler (mange) av barn som blir revet i filler av disse dyrene.

Og hvis du skal sammenligne så er promillekjøring mer passende.

Med vennlig hilsen

Nå sitter ikke jeg med noe statistikk men fartsovertredelser tar da så vidt jeg vet mange liv i Norge og i resten av verden hvert år. I motsetning til amstaff. Hvorfor er det å kjøre for fort liksom "bedre" enn å ha en ulovlig hund når statistikken er på hundens side?

Dette minner litt om ulvedebatten som raste for noen år tilbake. Da folk som bor tett inntil traffikerte veier er mer redd for at ungene skal bli spist av ulv enn de er redd for at de skal bli påkjørt. Hvor mange unger er drept i Norge av ulv? Det er visst noe uklart om det er noen i det hele tatt.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nå sitter ikke jeg med noe statistikk men fartsovertredelser tar da så vidt jeg vet mange liv i Norge og i resten av verden hvert år. I motsetning til amstaff. Hvorfor er det å kjøre for fort liksom "bedre" enn å ha en ulovlig hund når statistikken er på hundens side?

Dette minner litt om ulvedebatten som raste for noen år tilbake. Da folk som bor tett inntil traffikerte veier er mer redd for at ungene skal bli spist av ulv enn de er redd for at de skal bli påkjørt. Hvor mange unger er drept i Norge av ulv? Det er visst noe uklart om det er noen i det hele tatt.

''Hvor mange unger er drept i Norge av ulv? Det er visst noe uklart om det er noen i det hele tatt''

Når begynte vi ha ulv som husdyr?

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er da vitterlig forbudt å kjøre for fort i Norge...?

Jeg røyker og mange steder er det forbudt å røyke, derfor røyker man ikke der. Men, en røyk inne en plass hadde heller sikkert ikke tatt livet av noen, men det er _forbudt_ ved lov!

Respekt for lover er det motsatte av anarki, og det ønsker du vel ikke?

Er hunden ulovlig, så _er_ den ulovlig! Det hjelper ikke at den er snill som et lam, og dyreelskere bør tenke på det før de tar til seg ulovlige dyr!

hidi, the scorpion
Skrevet

Skyt bikkja for helvete!

Det er også ulovlig:(

To ulovligheter = det rette:(

Skrevet

1) Det er uendelige mange flere biler enn pitbulls i Norge, så det er ikke merkelig at det er flere bilulykker.

2) Det er angrep på angrep på unger i land hvor det er flere pitbulls enn i Norge.

Med vennlig hilsen

Gjest litt usikker på dette
Skrevet

Ser du har fått endel svar i fra personer som ikke har greie på hund, de har lest en bok eller en avis og har fordommer utifra det.

At NHD sammenligner dette med å ikke melde fra om amfetamin viser bare hvor uproffesjonell han kan være, og han burde kansje gjøre noe mere enn bare å lese "fag"bøkene sine, som oftest er praksisen en bedre måte å lære på enn teorien!

Jeg vil du skal tenke på før du anmelder alle de sorger du kommer til å forsake om du tar denne bikkja i fra familien. En pappilon kan være like farlig som en Amstaff, om ikke værre, det kommer ALT AN PÅ EIEREN AV DYRET.

Du sier at det er skikkelige folk som har denne hunden, og jeg regner med du har sett papirer på at dette er en reinrasa Amstaff.

Har menget meg med både pittbull eiere, amstaff eiere, huskyeiere ( huskyer er MYE mere farligere enn amstaff da de bare ligger et led ned i fra ulven ) noen har vært i fra de O`så farlige miljøer, og ja jeg menger meg med hundefolk, av alle slag. Jeg har også fysisk gått inn i hjem, med frykt for eget liv, men mest fra folkene som bor der og ikkje bikkjene. Om DU har en slik fremtoning at hundene reagerer på deg, er det DU som må gjøre noe med deg selv og ikkje bikkjene. Det er DIN oppgave å fortelle ungene dine at man går ikke bort til bikkjer og klapper de, stikker kjepper i dem, eller kaste stein på de uten at man ikke vet hvordan de reagerer.

"jeg regner med du har sett papirer på at dette er en reinrasa Amstaff. "

Nei som jeg skrev er det snakk om en halvt AmStaff, halvt noe annet.

Skrevet

Jeg håper da virkelig politiet har viktigere saker å ta seg av. Da får de heller stoppe kampene som foregår og ta de hundene enn en stakkars familiehund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...