Mandolaika Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Hører om alle disse erstatningene flyselskapene nå gir til sine reisende etter vulkanutbruddet på Island. Har forstått det slik som at de egentlig ikke er pliktige til det, men at de erstatter for å "investere i sine fremtidige kunder" eller noe. Stemmer det at de ikke er pliktige til å gi erstatning i det hele tatt? Jeg trodde nemlig det var en liten linje om "force majeure" i alle slike saker og at man da ikke har krav på noen som helst dekning? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Mine foreldre skulle etter planen til Paris idag, men fikk ikke reise... De kunne ikke regne med å få penger tilbake siden de hadde bestilt hele reisen via et reisebyrå. For en time siden fikk de heldigvis beskjed om at reisebyrået ville erstatte størstedelen av beløpet 0 Siter
Speak Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Jeg var i kontakt med reiseforsikringen vår her på jobben. De dekket merutgiftene vi har hatt for å få folka våre hjem. (Direkte utgifter - flyutgiftene som flyselskapet skulle dekke) Dette ble kun tatt på tlf. Han noterte ned de utgiftene vi har hatt. Han ba meg ta vare på dokumentasjon i 2 mnd. dersom de skulle trenge dette. Snakk om fantastisk behandling!!!! Jeg har ikke sjekket om pengene står på konto allerede, men tidligere saker vi har hatt i forbindelse med reiseforsikring har blitt betalt ut i løpet av ca. 2 dager. Vi bruker Gjensidige:-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 21. april 2010 Forfatter Skrevet 21. april 2010 Mine foreldre skulle etter planen til Paris idag, men fikk ikke reise... De kunne ikke regne med å få penger tilbake siden de hadde bestilt hele reisen via et reisebyrå. For en time siden fikk de heldigvis beskjed om at reisebyrået ville erstatte størstedelen av beløpet Ok, det var fint for dem, men da regner jeg med at reisebyrået får refusjon fra flyselskapet også. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Ok, det var fint for dem, men da regner jeg med at reisebyrået får refusjon fra flyselskapet også. Det skulle man jo tro? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 21. april 2010 Forfatter Skrevet 21. april 2010 Jeg var i kontakt med reiseforsikringen vår her på jobben. De dekket merutgiftene vi har hatt for å få folka våre hjem. (Direkte utgifter - flyutgiftene som flyselskapet skulle dekke) Dette ble kun tatt på tlf. Han noterte ned de utgiftene vi har hatt. Han ba meg ta vare på dokumentasjon i 2 mnd. dersom de skulle trenge dette. Snakk om fantastisk behandling!!!! Jeg har ikke sjekket om pengene står på konto allerede, men tidligere saker vi har hatt i forbindelse med reiseforsikring har blitt betalt ut i løpet av ca. 2 dager. Vi bruker Gjensidige:-) Ja, det er fantastisk, men jeg synes det er rart at de dekker hvis de har i vilkårene at force majeure ikke dekkes. En naturkatastrofe som vulkanutbrudd går vel som force majeure? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 21. april 2010 Forfatter Skrevet 21. april 2010 Det skulle man jo tro? Ja, jeg tror det. Reisebyråer har såpass lav avanse at slike refusjoner ofte ikke er mulige for dem, hvis de ikke får refusjon selv fra flyselskapet. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Ja, jeg tror det. Reisebyråer har såpass lav avanse at slike refusjoner ofte ikke er mulige for dem, hvis de ikke får refusjon selv fra flyselskapet. Tipper reisebyråene hadde gått konk om de ikke fikk tilbake noe, ja... Jeg vil tro reisebyråene blir behandlet som enhver annen privatkunde hos flyselskapene? Noe annet ville vært rart :-/ 0 Siter
Mandolaika Skrevet 21. april 2010 Forfatter Skrevet 21. april 2010 Tipper reisebyråene hadde gått konk om de ikke fikk tilbake noe, ja... Jeg vil tro reisebyråene blir behandlet som enhver annen privatkunde hos flyselskapene? Noe annet ville vært rart :-/ De har ofte sine egne avtaler, men det er nok ingen gullgruve. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Tipper reisebyråene hadde gått konk om de ikke fikk tilbake noe, ja... Jeg vil tro reisebyråene blir behandlet som enhver annen privatkunde hos flyselskapene? Noe annet ville vært rart :-/ Tipper også at reisebyrået er forsikret et sted 0 Siter
Speak Skrevet 21. april 2010 Skrevet 21. april 2010 Ja, det er fantastisk, men jeg synes det er rart at de dekker hvis de har i vilkårene at force majeure ikke dekkes. En naturkatastrofe som vulkanutbrudd går vel som force majeure? Flyproblemene går som følge-problem, og skal derfor ikke dekkes. Så jeg skryter av dem nå. Spesielt den enkle og raske saksbehandlingen:-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 21. april 2010 Forfatter Skrevet 21. april 2010 Flyproblemene går som følge-problem, og skal derfor ikke dekkes. Så jeg skryter av dem nå. Spesielt den enkle og raske saksbehandlingen:-) Ja, det er sånt man setter pris på det. 0 Siter
nick Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 http://www.dagbladet.no/2010/04/22/nyheter/utenriks/aske/fly/11399279/ Ikke alle er like generøse, men at Ryanair rett og slett gir F i passasjerene er kanskje vanlig praksis? For dem. Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt. 0 Siter
Sør Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 http://www.dagbladet.no/2010/04/22/nyheter/utenriks/aske/fly/11399279/ Ikke alle er like generøse, men at Ryanair rett og slett gir F i passasjerene er kanskje vanlig praksis? For dem. Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt. Jeg fatter heller ikke at folk flyr med dem, men de har blitt tvunget til å betale: http://www.guardian.co.uk/world/blog/2010/apr/22/iceland-volcano-compensation Med vennlig hilsen 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 http://www.dagbladet.no/2010/04/22/nyheter/utenriks/aske/fly/11399279/ Ikke alle er like generøse, men at Ryanair rett og slett gir F i passasjerene er kanskje vanlig praksis? For dem. Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt. ''Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.'' Hvis man er ute etter en billig flyreise som frakter en fra A til B - og ikke mer enn det, er Ryanair helt OK. At folk ikke leser alle restriksjoner og legger sammen summene - og blir overrasket over at det koster noe mer enn det de trodde i utgangspunktet, javel. Hvert sitt bruk, noen ganger passer det ypperlig med Ryanair, andre ganger ikke. 0 Siter
nick Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 ''Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.'' Hvis man er ute etter en billig flyreise som frakter en fra A til B - og ikke mer enn det, er Ryanair helt OK. At folk ikke leser alle restriksjoner og legger sammen summene - og blir overrasket over at det koster noe mer enn det de trodde i utgangspunktet, javel. Hvert sitt bruk, noen ganger passer det ypperlig med Ryanair, andre ganger ikke. Jeg setter ikke fot om bord i et selskap som sparker folk på dagen dersom de så mye som nevner ordet fagforening. I det hele tatt er O'Leary så uappetittelig at bare trynet hans er nok til å minne meg om å unngå dem. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg setter ikke fot om bord i et selskap som sparker folk på dagen dersom de så mye som nevner ordet fagforening. I det hele tatt er O'Leary så uappetittelig at bare trynet hans er nok til å minne meg om å unngå dem. Jeg setter meg ikke veldig nøye inn i hvordan bedrifter jeg benytter meg av, ledes... Det burde jeg kanskje. Men jeg tror nok de fleste som er anti-Ryanair er det av mindre idealistiske grunner enn det du kommer med her... F.eks. at det har kommet som en big surprise for dem at den superbillige turen ikke ble superbillig men bare billig fordi de ikke leste betingelsene godt nok da de bestilte. 0 Siter
nick Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg setter meg ikke veldig nøye inn i hvordan bedrifter jeg benytter meg av, ledes... Det burde jeg kanskje. Men jeg tror nok de fleste som er anti-Ryanair er det av mindre idealistiske grunner enn det du kommer med her... F.eks. at det har kommet som en big surprise for dem at den superbillige turen ikke ble superbillig men bare billig fordi de ikke leste betingelsene godt nok da de bestilte. Ikke enig. Den superbillige turen ble ikke superbillig fordi selskapet ikke oppgir den korrekte prisen. Her hjemme på berget gjør Norwegian akkurat det samme. De lever av det de tjener ekstra, ikke billettprisen, derfor er det viktig å skjule sannheten. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Ikke enig. Den superbillige turen ble ikke superbillig fordi selskapet ikke oppgir den korrekte prisen. Her hjemme på berget gjør Norwegian akkurat det samme. De lever av det de tjener ekstra, ikke billettprisen, derfor er det viktig å skjule sannheten. Hvis man skal til London på en helgetur, og det koster 5-6-7 hundrelapper for billetten t/r, det synes du ikke er superbillig? Det synes jeg - og det man må se nøye etter hva man klikker av for, det er da en kjent sak nå. Poenget er å benytte det når det lønner seg, og bruke annet hvis ikke det gjør det. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Hvis man skal til London på en helgetur, og det koster 5-6-7 hundrelapper for billetten t/r, det synes du ikke er superbillig? Det synes jeg - og det man må se nøye etter hva man klikker av for, det er da en kjent sak nå. Poenget er å benytte det når det lønner seg, og bruke annet hvis ikke det gjør det. Må si jeg stusset over overskriften her - jeg har vel aldri trodd at RyanAir skulle kunne er statte deg!? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.