Gå til innhold

Vedr. flyselskapenes erstatninger etter asken.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører om alle disse erstatningene flyselskapene nå gir til sine reisende etter vulkanutbruddet på Island. Har forstått det slik som at de egentlig ikke er pliktige til det, men at de erstatter for å "investere i sine fremtidige kunder" eller noe.

Stemmer det at de ikke er pliktige til å gi erstatning i det hele tatt? Jeg trodde nemlig det var en liten linje om "force majeure" i alle slike saker og at man da ikke har krav på noen som helst dekning?

Skrevet

Mine foreldre skulle etter planen til Paris idag, men fikk ikke reise... De kunne ikke regne med å få penger tilbake siden de hadde bestilt hele reisen via et reisebyrå. For en time siden fikk de heldigvis beskjed om at reisebyrået ville erstatte størstedelen av beløpet :)

Skrevet

Jeg var i kontakt med reiseforsikringen vår her på jobben. De dekket merutgiftene vi har hatt for å få folka våre hjem. (Direkte utgifter - flyutgiftene som flyselskapet skulle dekke)

Dette ble kun tatt på tlf. Han noterte ned de utgiftene vi har hatt. Han ba meg ta vare på dokumentasjon i 2 mnd. dersom de skulle trenge dette.

Snakk om fantastisk behandling!!!!

Jeg har ikke sjekket om pengene står på konto allerede, men tidligere saker vi har hatt i forbindelse med reiseforsikring har blitt betalt ut i løpet av ca. 2 dager.

Vi bruker Gjensidige:-)

Skrevet

Mine foreldre skulle etter planen til Paris idag, men fikk ikke reise... De kunne ikke regne med å få penger tilbake siden de hadde bestilt hele reisen via et reisebyrå. For en time siden fikk de heldigvis beskjed om at reisebyrået ville erstatte størstedelen av beløpet :)

Ok, det var fint for dem, men da regner jeg med at reisebyrået får refusjon fra flyselskapet også.

Skrevet

Ok, det var fint for dem, men da regner jeg med at reisebyrået får refusjon fra flyselskapet også.

Det skulle man jo tro?

Skrevet

Jeg var i kontakt med reiseforsikringen vår her på jobben. De dekket merutgiftene vi har hatt for å få folka våre hjem. (Direkte utgifter - flyutgiftene som flyselskapet skulle dekke)

Dette ble kun tatt på tlf. Han noterte ned de utgiftene vi har hatt. Han ba meg ta vare på dokumentasjon i 2 mnd. dersom de skulle trenge dette.

Snakk om fantastisk behandling!!!!

Jeg har ikke sjekket om pengene står på konto allerede, men tidligere saker vi har hatt i forbindelse med reiseforsikring har blitt betalt ut i løpet av ca. 2 dager.

Vi bruker Gjensidige:-)

Ja, det er fantastisk, men jeg synes det er rart at de dekker hvis de har i vilkårene at force majeure ikke dekkes. En naturkatastrofe som vulkanutbrudd går vel som force majeure?

Skrevet

Det skulle man jo tro?

Ja, jeg tror det. Reisebyråer har såpass lav avanse at slike refusjoner ofte ikke er mulige for dem, hvis de ikke får refusjon selv fra flyselskapet.

Skrevet

Ja, jeg tror det. Reisebyråer har såpass lav avanse at slike refusjoner ofte ikke er mulige for dem, hvis de ikke får refusjon selv fra flyselskapet.

Tipper reisebyråene hadde gått konk om de ikke fikk tilbake noe, ja... Jeg vil tro reisebyråene blir behandlet som enhver annen privatkunde hos flyselskapene? Noe annet ville vært rart :-/

Skrevet

Tipper reisebyråene hadde gått konk om de ikke fikk tilbake noe, ja... Jeg vil tro reisebyråene blir behandlet som enhver annen privatkunde hos flyselskapene? Noe annet ville vært rart :-/

De har ofte sine egne avtaler, men det er nok ingen gullgruve.

Mista nikket
Skrevet

Tipper reisebyråene hadde gått konk om de ikke fikk tilbake noe, ja... Jeg vil tro reisebyråene blir behandlet som enhver annen privatkunde hos flyselskapene? Noe annet ville vært rart :-/

Tipper også at reisebyrået er forsikret et sted

Skrevet

Ja, det er fantastisk, men jeg synes det er rart at de dekker hvis de har i vilkårene at force majeure ikke dekkes. En naturkatastrofe som vulkanutbrudd går vel som force majeure?

Flyproblemene går som følge-problem, og skal derfor ikke dekkes.

Så jeg skryter av dem nå. Spesielt den enkle og raske saksbehandlingen:-)

Skrevet

Flyproblemene går som følge-problem, og skal derfor ikke dekkes.

Så jeg skryter av dem nå. Spesielt den enkle og raske saksbehandlingen:-)

Ja, det er sånt man setter pris på det.

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2010/04/22/nyheter/utenriks/aske/fly/11399279/

Ikke alle er like generøse, men at Ryanair rett og slett gir F i passasjerene er kanskje vanlig praksis? For dem.

Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.

Jeg fatter heller ikke at folk flyr med dem, men de har blitt tvunget til å betale:

http://www.guardian.co.uk/world/blog/2010/apr/22/iceland-volcano-compensation

Med vennlig hilsen

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2010/04/22/nyheter/utenriks/aske/fly/11399279/

Ikke alle er like generøse, men at Ryanair rett og slett gir F i passasjerene er kanskje vanlig praksis? For dem.

Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.

''Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.''

Hvis man er ute etter en billig flyreise som frakter en fra A til B - og ikke mer enn det, er Ryanair helt OK.

At folk ikke leser alle restriksjoner og legger sammen summene - og blir overrasket over at det koster noe mer enn det de trodde i utgangspunktet, javel.

Hvert sitt bruk, noen ganger passer det ypperlig med Ryanair, andre ganger ikke.

Skrevet

''Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.''

Hvis man er ute etter en billig flyreise som frakter en fra A til B - og ikke mer enn det, er Ryanair helt OK.

At folk ikke leser alle restriksjoner og legger sammen summene - og blir overrasket over at det koster noe mer enn det de trodde i utgangspunktet, javel.

Hvert sitt bruk, noen ganger passer det ypperlig med Ryanair, andre ganger ikke.

Jeg setter ikke fot om bord i et selskap som sparker folk på dagen dersom de så mye som nevner ordet fagforening.

I det hele tatt er O'Leary så uappetittelig at bare trynet hans er nok til å minne meg om å unngå dem.

Skrevet

Jeg setter ikke fot om bord i et selskap som sparker folk på dagen dersom de så mye som nevner ordet fagforening.

I det hele tatt er O'Leary så uappetittelig at bare trynet hans er nok til å minne meg om å unngå dem.

Jeg setter meg ikke veldig nøye inn i hvordan bedrifter jeg benytter meg av, ledes...

Det burde jeg kanskje. Men jeg tror nok de fleste som er anti-Ryanair er det av mindre idealistiske grunner enn det du kommer med her...

F.eks. at det har kommet som en big surprise for dem at den superbillige turen ikke ble superbillig men bare billig fordi de ikke leste betingelsene godt nok da de bestilte.

Skrevet

Jeg setter meg ikke veldig nøye inn i hvordan bedrifter jeg benytter meg av, ledes...

Det burde jeg kanskje. Men jeg tror nok de fleste som er anti-Ryanair er det av mindre idealistiske grunner enn det du kommer med her...

F.eks. at det har kommet som en big surprise for dem at den superbillige turen ikke ble superbillig men bare billig fordi de ikke leste betingelsene godt nok da de bestilte.

Ikke enig. Den superbillige turen ble ikke superbillig fordi selskapet ikke oppgir den korrekte prisen. Her hjemme på berget gjør Norwegian akkurat det samme.

De lever av det de tjener ekstra, ikke billettprisen, derfor er det viktig å skjule sannheten.

Skrevet

Ikke enig. Den superbillige turen ble ikke superbillig fordi selskapet ikke oppgir den korrekte prisen. Her hjemme på berget gjør Norwegian akkurat det samme.

De lever av det de tjener ekstra, ikke billettprisen, derfor er det viktig å skjule sannheten.

Hvis man skal til London på en helgetur, og det koster 5-6-7 hundrelapper for billetten t/r, det synes du ikke er superbillig? Det synes jeg - og det man må se nøye etter hva man klikker av for, det er da en kjent sak nå.

Poenget er å benytte det når det lønner seg, og bruke annet hvis ikke det gjør det.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis man skal til London på en helgetur, og det koster 5-6-7 hundrelapper for billetten t/r, det synes du ikke er superbillig? Det synes jeg - og det man må se nøye etter hva man klikker av for, det er da en kjent sak nå.

Poenget er å benytte det når det lønner seg, og bruke annet hvis ikke det gjør det.

Må si jeg stusset over overskriften her - jeg har vel aldri trodd at RyanAir skulle kunne er statte deg!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...