Gå til innhold

Vedr. flyselskapenes erstatninger etter asken.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg stusset over overskriften her - jeg har vel aldri trodd at RyanAir skulle kunne er statte deg!?

Haha :-)

Den så jeg ikke før nå...

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2010/04/22/nyheter/utenriks/aske/fly/11399279/

Ikke alle er like generøse, men at Ryanair rett og slett gir F i passasjerene er kanskje vanlig praksis? For dem.

Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.

Ryanair er vel litt kjent for å gi f.... i passasjerene fra før tror jeg, så jeg er ikke overrasket. Men det er feil at de erstatter hvis de ikke er pliktige til det også, for da blir forbrukerne desto mer bortskjemte og kravstore vel.

Skrevet

Ikke alle er like generøse, men at Ryanair rett og slett gir F i passasjerene er kanskje vanlig praksis? For dem.

Jeg fatter ikke at folk flyr med dette selskapet som behandler passasjerene som dritt.

"Flyselskapets daglige leder Michael O'Leary mener det er «absurd» at hans selskap skal måtte betale tusenvis av euro på passasjerer som har kjøpt billetter som bare kostet noen få dollar."

Han har jo et poeng!

Skrevet

"Flyselskapets daglige leder Michael O'Leary mener det er «absurd» at hans selskap skal måtte betale tusenvis av euro på passasjerer som har kjøpt billetter som bare kostet noen få dollar."

Han har jo et poeng!

Nei, det er jo slik for alle andre. Ryan Air har ingen rett til unntak - da får de heller prise billettene slik alle andre gjør.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg setter meg ikke veldig nøye inn i hvordan bedrifter jeg benytter meg av, ledes...

Det burde jeg kanskje. Men jeg tror nok de fleste som er anti-Ryanair er det av mindre idealistiske grunner enn det du kommer med her...

F.eks. at det har kommet som en big surprise for dem at den superbillige turen ikke ble superbillig men bare billig fordi de ikke leste betingelsene godt nok da de bestilte.

Jeg sjekker da heller ikke alt rundt ethvert firma jeg har befatning med, men Ryan Airs behandling av medarbeidere og fagforeninger er så "berømt" at det er vanskelig å la være. De har jo vært i avisen og media om det mange ganger.

Jeg ville heller ikke stolt på et slikt firma - mtp vedlikehold eller noe annet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det er jo slik for alle andre. Ryan Air har ingen rett til unntak - da får de heller prise billettene slik alle andre gjør.

Med vennlig hilsen

Klart de kan bruke dette som et poeng når de uansett ikke er pliktige til å erstatte noe som helst, grunnet force majeure.

Kan ikke være nødt til alltid å selge dyrere billetter "bare" for å slippe refusjoner av og til vel?

Skrevet

Men behandler de nødvendigvis passasjerene som dritt fordi de ikke betaler når de ikke er pliktige til det? Billettprisen må tas litt i betraktning her også vel, ellers ville jo flyselskapet gått konkurs for lenge siden...

Skrevet

Klart de kan bruke dette som et poeng når de uansett ikke er pliktige til å erstatte noe som helst, grunnet force majeure.

Kan ikke være nødt til alltid å selge dyrere billetter "bare" for å slippe refusjoner av og til vel?

De ER pliktige, og det er derfor de MÅ gjøre det.

At de ikke skulle betale var bare et publisiteststunt fra Ryanair.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De ER pliktige, og det er derfor de MÅ gjøre det.

At de ikke skulle betale var bare et publisiteststunt fra Ryanair.

Med vennlig hilsen

Jeg vet ikke helt om du har rett i at de er pliktige til å betale noe som helst, men jeg gidder faktisk ikke sjekke det ut. Jeg har hørt at man ikke er det ved force majeure i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...