Gå til innhold

Overføre penger til privatperson i Danmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan jeg kan - på billigst mulig måte - overføre penger til en privatpersons konto i Danmark. HElst vil jeg bruke nettbanken.

Skrevet

Bruk nettbanken, og sørg for at du har IBAN-kontonr. eller SWIFT-adressen til mottaker, for da er det billigere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De fleste (eller alle?) nettbanker kan overføre penger til utlandet.

Til Danmark trenger du navn og adresse til personen. Samt IBAN-nummeret til banken og SWIFT-adressen. (Iban nr. er et langt kontonr. som er beregnet på utlandet, og SWIFT-adresse er en bokstav-kode som identifiserer banken)

Mary Poppins
Skrevet

Bruk nettbanken, og sørg for at du har IBAN-kontonr. eller SWIFT-adressen til mottaker, for da er det billigere.

Med vennlig hilsen

Du bør ha iban nr OG swift.

Skrevet

For å overføre på billigst måte må du ha iban-nr. og swift

Skrevet

Med vennlig hilsen

Hvorfor blir det billigere da?

Mary Poppins
Skrevet

Hvorfor blir det billigere da?

Du sparer bankomkostninger, da betalingen vil gå rett gjennom uten at banken må korrigere swift eller rette på andre bank opplysninger.

Skrevet

Du sparer bankomkostninger, da betalingen vil gå rett gjennom uten at banken må korrigere swift eller rette på andre bank opplysninger.

Har jeg aldri hørt om, og jeg betaler ganske mange utenlandsbetalinger i mnd. Betaler alltid omkostninger.

Mary Poppins
Skrevet

Har jeg aldri hørt om, og jeg betaler ganske mange utenlandsbetalinger i mnd. Betaler alltid omkostninger.

Da lærte du noe nytt da :-)

Skrevet

Da lærte du noe nytt da :-)

Men jeg tror ikke det er slik. En av kundene mine måtte betale 150,- kr for å betale regningen med IBAN og SWIFT. Og vi betaler også når vi betaler regninger. Opptil 300,-

Så jeg tror ikke det stemmer.

Mary Poppins
Skrevet

Men jeg tror ikke det er slik. En av kundene mine måtte betale 150,- kr for å betale regningen med IBAN og SWIFT. Og vi betaler også når vi betaler regninger. Opptil 300,-

Jeg har ansvar for hundrevis av store utenlandske transaksjoner hver dag, så jeg vet det stemmer. Men det kan godt henne at din bank ordner opp med feilaktige bank detaljer gratis uten gebyr. Men jeg kan si med 100% sikkerhet at både Dnbnor og Storebrand ikke gjør det gratis.

http://www.storebrand.no/site/stb.nsf/Pages/utland.html?OpenDocument&open_popup=http%3A//www.storebrand.no/site/stb.nsf/Pages/utlandpop.html

''Viktig! Mottakerbanker innen EU/EØS samt Sveits, kan returnere betalinger og overføringer uten korrekt IBAN. Ved feil eller manglende IBAN, blir du belastet et gebyr.''

''Viktig! Mottakerbanker innen EU/EØS samt Sveits, kan returnere betalinger og overføringer uten korrekt SWIFT/BIC-adresse. Ved feil eller manglende SWIFT/BIC-adresse, blir du belastet et gebyr.''

Mary Poppins
Skrevet

Og det du skriver ang 300kr er noe annet. Det er hvis du skal betale noe med ekspress, altså at betalingen går samme dag eller dagen etter. Da er omkostningene 300kr.

Skrevet

Det er ikke gratis bare fordi du oppgir IBAN og SWIFT, men det er billigere.

Jeg tror det koster 50 kr for å overføre hos Fokus Bank hvis du har disse. Hvis ikke blir det flere ganger dyrere.

Med vennlig hilsen

Gjest ikke signatur i dag
Skrevet

Da bruker du feil bankforbindelse.

Vi bruker Skandiabanken og overførte penger til en privatperson i Sverige og betalte 0 kr i omkostninger.

Vi brukte IBAN nr og SWIFT kode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...