Gå til innhold

VGs vektklubb

Gjest for første gang på slankern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå ned i vekt og har meldt meg inn i VGs vektklubb. Nå har jeg nettopp ført opp spisingen den første dagen i dagboken. Jeg finner ikke alle matvarene og skal derfor legge inn nye, men da må jeg ofte oppgi gram pr ml. På noen produkter står det 100gr pr 1dl, det vil vel si 1gram pr ml? Eller tar jeg feil? Andre produkter står det ingen ting på, og jeg har ikke vekt så jeg får målt. Jeg syns det er vanskelig å beregne når alt må måles i gram, når jeg kanskje måler i ts eller ss. Hvordan gjør dere andre det?

Før jeg meldte meg inn i vektklubben har jeg begynt å kjøpe masse frukt og grønnsaker, som jeg setter frem på benker og bord. Når jeg ser frukten og grønnsakene er det mye lettere å spise det også. Jeg har generelt spist lite frukt og grønt, bortsett fra en banan i ny og ne. Nå oppdager jeg at cherrytomater, sukkererter og kiwi er kjempegodt! Og mettende også. Jeg trodde aldri jeg skulle klare målet om 1580 kcal pr.dag, men nå ser jeg at jeg faktisk ikke spiser så ille likevel. Kanskje har jeg regnet litt feil, eller (mest sansynlig) er det frukt og grønt-biten som har gjort et lite utslag, i forhold til tidligere usunne alternativer. Nå blei jeg motivert, gitt!

Gjest kjempefornøyd med vektklubben
Skrevet

Hvilken matvare er det du må legge inn?

Jeg er også medlem der og har vært det en stund, men har aldri måttet legge inn en matvare enda, og jeg spiser mye rart.

Så det er bare derfor jeg lurer :o)

Ellers er jeg kjempefornøyd med vektklubben :o)

Gjest bipp..
Skrevet

Hvis du legger inn spørsmålene dine på forumet på vektklubben så får du konkrete svar. Men stort sett det meste kan du søke opp. Men en elektronisk kjøkkenvekt er et must.

Skrevet

100g pr dl vil si at 1 mg veier 1 gram. (Men det kan jo variere en del hvor mye en desiliter veier.) Når det gjelder vann og juice vil ofte 1 dl veie ca. 100 g.

Skrevet

Hvilken matvare er det du må legge inn?

Jeg er også medlem der og har vært det en stund, men har aldri måttet legge inn en matvare enda, og jeg spiser mye rart.

Så det er bare derfor jeg lurer :o)

Ellers er jeg kjempefornøyd med vektklubben :o)

Jeg legger inn spesifikke merker av ting jeg spiser. F.eks pålegg, saft, smoothies etc. Det er jo ofte forskjellig innhold av kcal, fett og proteiner, derfor legger jeg inn det jeg alltid kjøper. Her fintelles kaloriene! Hehe...

Skrevet

Hvis du legger inn spørsmålene dine på forumet på vektklubben så får du konkrete svar. Men stort sett det meste kan du søke opp. Men en elektronisk kjøkkenvekt er et must.

Kjøkkenvekt skal anskaffes el pronto. :-) Jeg har ikke kommet så langt som til å sjekke ut forumet enda, men der finner jeg selvsagt svar. Takk for at du minnet meg på det.

Skrevet

100g pr dl vil si at 1 mg veier 1 gram. (Men det kan jo variere en del hvor mye en desiliter veier.) Når det gjelder vann og juice vil ofte 1 dl veie ca. 100 g.

Ok, takk. Da håper jeg jeg finner ut av det.

Gjest kjempefornøyd med vektklubben
Skrevet

Jeg legger inn spesifikke merker av ting jeg spiser. F.eks pålegg, saft, smoothies etc. Det er jo ofte forskjellig innhold av kcal, fett og proteiner, derfor legger jeg inn det jeg alltid kjøper. Her fintelles kaloriene! Hehe...

Ja, men det er jo som oftest lagt inn alle merkene.

Mannen min sier han syns de er vanskelig å finne/søke på, men jeg finner stort sett alt.

Så med litt kreativ søking, så er det faktisk det meste der allerede.

Skrevet

Ja, men det er jo som oftest lagt inn alle merkene.

Mannen min sier han syns de er vanskelig å finne/søke på, men jeg finner stort sett alt.

Så med litt kreativ søking, så er det faktisk det meste der allerede.

Kanskje jeg er som mannen din, dårlig på å søke. ;-) Men jeg syns også det er kjempegreit å ha "mine matvarer" lett tilgjengelig, så slipper jeg å søke hver gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...