Gå til innhold

Stina og Madelaine er dømt

Anbefalte innlegg

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Mary Poppins

21

• hidi, the scorpion

13

• morsan

8

hidi, the scorpion
Skrevet

Mulig det er det, men det er søren meg trist:(

Forhåpentligvis vil det virke preventivt for andre ungdommer, som søker lett-tjente penger...

Vi kan ihvertfall håpe på det.

Gjest trist jente
Skrevet

Synes det er rimelig at de blir straffet og stilt til ansvar. Og de fikk lavere straff enn forespeilet i norske medier, 15 - 25 år.

Utifra bildene i media så ser det jo ut som de kan kjøpe seg til fine celler og faciliteter.

Synes heller det er urettferdig med hun som klarte å rømme. Hun slipper mye billigere unna, hun blir foråhåpentligvis tiltalt og dømt i Norge. Men tror et norsk fengsel er veldig mye bedre enn et boliviansk.

Skrevet

Hvis de var vel vitende om hva som var i bagen og ikke ble presset til det synest jeg det var en riktig dom. Denne saken bør være en tankevekker til andre ungdommer.

Og tenk på all den skaden den kokainen kunne gjort i Norge hvis den kom fram ?

Skrevet

Mulig det er det, men det er søren meg trist:(

Forhåpentligvis vil det virke preventivt for andre ungdommer, som søker lett-tjente penger...

Vi kan ihvertfall håpe på det.

''Forhåpentligvis vil det virke preventivt for andre ungdommer, som søker lett-tjente penger...''

Ja, det får vi håpe!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg har ikke fulgt så godt med i saken. Derfor er mitt svar slik:

Om de er skyldige: Ja, det er fortjent.

Om de er uskyldige: Nei, selvsagt ikke.

Mary Poppins
Skrevet

Det er vel ingen tvil om at de er skyldige, men jeg synes jo litt synd på de, spesielt på Stina som bare var 17 år da hun ble pågrepet. Det er rett og slett en tragisk sak.

Skrevet

Det er vel ingen tvil om at de er skyldige, men jeg synes jo litt synd på de, spesielt på Stina som bare var 17 år da hun ble pågrepet. Det er rett og slett en tragisk sak.

Er saken mer tragisk enn en 17-årig albaner som blir pågrepet i Norge for narkosmuglig av slike mengder?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, det var vel det?

Hun som rømte hjem, har jeg litt tvil om visste om hva som var planen med turen fra begynnelsen av, men Madeleines skyld er vel hevet over enhver tvil...

Mary Poppins
Skrevet

Er saken mer tragisk enn en 17-årig albaner som blir pågrepet i Norge for narkosmuglig av slike mengder?

Med vennlig hilsen

Hvorfor må du bestandig vri og vende på det noen skriver? Har jeg sagt det noe sted?!?!?

Du ser rasister overalt du. Take a chill pill!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Med vennlig hilsen

Ja, det er tragisk når så unge begår så alvorlige kriminelle handlinger.... De er barn i mine øyne.

Skrevet

Hvorfor må du bestandig vri og vende på det noen skriver? Har jeg sagt det noe sted?!?!?

Du ser rasister overalt du. Take a chill pill!!

Jeg spurte deg et helt enkelt spørsmål.

Jeg har verken "vridd" på noe, eller brukt ordet rasist.

Med vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Jeg spurte deg et helt enkelt spørsmål.

Jeg har verken "vridd" på noe, eller brukt ordet rasist.

Med vennlig hilsen

Hvorfor spør du? Du insinuerer jo noe med spørsmålet ditt.

Gjest drvalley
Skrevet

Jeg synes en skal være ultratydelig med alt som heter befatning med narkotika. Det bør bekjempes med alle midler.

Det er trist at ungdommer roter seg bort i slikt. På den annen side visste de hva de gjorde, og dommen er vel i tråd med lovene i landet der de har begått kriminelle handlinger.

Skrevet

Hvorfor spør du? Du insinuerer jo noe med spørsmålet ditt.

Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er en streng dom, men så lenge det ser ut til at jentene var fullstendig klare over hva de var med på, er den rettferdig. Jeg tror det er viktig med strenge narkodommer.

Jeg har stor medfølelse med familiene til jentene. :(

Gjest Vart skræmt ja.
Skrevet

Jeg synes en skal være ultratydelig med alt som heter befatning med narkotika. Det bør bekjempes med alle midler.

Det er trist at ungdommer roter seg bort i slikt. På den annen side visste de hva de gjorde, og dommen er vel i tråd med lovene i landet der de har begått kriminelle handlinger.

Man kan jo få angst av mindre. Husker da jeg kom til flyplassen i Sri Lanka i vinter. "Smuling av narkotika, medfører dødsstraff" sto det på et skilt.

Man blir litt ekstra påpasselig med å følge med på kofferter og bager, med et slikt oppslag:-)

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?

Med vennlig hilsen

Antagelig fordi saken har fått svært stort mediaoppslag, siden jentene er norske. Og svært unge.

Det er alltid tragisk når unge mennesker rotes inn i kriminalitet på denne måten, og spesielt når det er små barn inne i bildet,

synes

Skrevet

Antagelig fordi saken har fått svært stort mediaoppslag, siden jentene er norske. Og svært unge.

Det er alltid tragisk når unge mennesker rotes inn i kriminalitet på denne måten, og spesielt når det er små barn inne i bildet,

synes

Jeg er enig i at det er tragisk, men jeg ser ikke at de er spesielt tragisk, hvis du forstår? Eller, jeg ser ikke at det er "mer tragisk" enn alle de andre tilfellene av 19-åringer som smugler narko og blir tatt.

Det er ingen som skriver om hvor tragisk det er når 19-årige albanere eller estlendere blir tatt for narkosmugling, selv om de nok har hatt langt bedre "grunn" til å smugle (komme seg ut av fattigdom) enn nekene i Bolivia.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...