Gå til innhold

Stina og Madelaine er dømt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt overraska over din stadige trang til omtale jentene i Bolivia som "nekene" i denne tråden.

Vanligvis er du svært opptatt av menneske- og likeverd, og ikke minst det å behandle andre mennesker på en respektfull måte.

Godt poeng:-)

• Svar 146
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

40

• Mary Poppins

21

• hidi, the scorpion

13

• morsan

8

hidi, the scorpion
Skrevet

Fint hvis du diskuterer sak, og ikke person.

For det gjør _aldri_ du...;)))

Takk for dagens beste latter;)

Skrevet

Godt poeng!

Jeg bruker dog ordet "nek" om både menn og kvinner, så jeg diskriminerer ikke! :-)

Med venlig hilsen

Du får huske på det neste gang noen omtaler en afrikansk kvinne som nek -. de diskrimininerer ikke dersom de bruker det om mennesker med alle hudfarger. *s*

Skrevet

Hvem er vi som dømmer? Vi vet kun det media har framstillt. Jeg synes dommen er altfor streng, og hadde håpet de skulle slippe lettere. De hadde nok uansett lært, og ville aldri vært så dumme igjen. De er lurt av bakmenn, og har nok vært i overkant naive. Jeg synes uansett ikke at de har fortjent så lang straff.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis man holdt seg til det jeg spurte om, i stedet for å diskutere Sør, så er det nok ikke noe problem.

Du kan starte en egen tråd hvis du vil diskutere det.

Det er det du virkelig ønsker, at vi skal starte en egen tråd om Sør....!

Beklager så inderlig mye over å måtte skuffe deg, så interessant er du ikke i mine øyne:)))))

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du skriver at denne saken er så tragisk, men ikke skriver det samme for andre saker?

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er kjempetragisk at 75 asylsøkere som hadde blitt nektet asyl ble tatt for å selge dop under stuevinduet mitt på ei uke. Og alle ble sendt hjem og det synes jeg var helt rettferdig

Skrevet

Det er det du virkelig ønsker, at vi skal starte en egen tråd om Sør....!

Beklager så inderlig mye over å måtte skuffe deg, så interessant er du ikke i mine øyne:)))))

Det virker jo som om du er besatt, så mye som du diskuterer meg, i stedet for sak.

Jeg ønsker du skal diskutere sak.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er alltid tragisk når unge mennesker, uansett etnisitet og religiøs bakgrunn - enten de er muslimer, jøder, katolikker eller gærne på andre måter (sånn - der rodde jeg den pent i land!), roter seg bort i tull.

(Selv om Sør har et poeng - den ene etter den andre hadde gitt langt faen i bådde disse og Kongo-idiotene dersom det ikke var snakk om etniske nordmenn på idiottur).

Men altså: Jeg synes ikke så forbanna synd på disse menneskene. Når du drar til et land som Bolivia og smugler 22 kilo kokain (som den ene ikke kjente vekta av da hun "på den tiden trente på helsestudio ..."), er du faen døtte meg tjukk i hue.

Og 13 år - hvorav de sannsynligvis slipper med halve straffen (straffen halveres dersom de arbeider i fengselet - noe man skulle tro selv disse jentene har vett nok til å gjøre i stedet for å løpe rundt og smelle på seg unger), og trekker fra 2 år i varetekt, er de ute om 5 år.

Dette er ikke mye strengere enn straffen de ville fått for å smugle 22 kilo kokain og var tatt i Norge. I motsetning til Bolivia er 22 kilo kokain svært mye i Norge.

I tillegg lever de ganske fritt i fengselet. Hun ene er til og med i ferd med å stifte familie der inne. Unge, mann og full familielykke.

La dette stå som en advarsel for andre unge idioter ute etter lettjente penger, og så får de heller prise seg lykkelig over at de er ute i løpet av få år og at det var Bolivia de valgte å smugle fra. Det kunne gått utrolig mye verre enn noen år i et relativt åpent fengsel. De kunne f.eks. delt en liten celle med 30 andre de neste 50 årene i Asia.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det virker jo som om du er besatt, så mye som du diskuterer meg, i stedet for sak.

Jeg ønsker du skal diskutere sak.

''Jeg ønsker du skal diskutere sak.''

Du ønsker ikke å diskutere i det hele tatt, du ønsker å fremstå som altviter i ordets verste forstand...

Diskusjoner gir rom for flere enn èn part, og ordet diskusjon finnes ikke i ditt vokabular, dessverre:(

Skrevet

''Jeg ønsker du skal diskutere sak.''

Du ønsker ikke å diskutere i det hele tatt, du ønsker å fremstå som altviter i ordets verste forstand...

Diskusjoner gir rom for flere enn èn part, og ordet diskusjon finnes ikke i ditt vokabular, dessverre:(

Igjen diskuterer du Sør, og ikke sak.

Gjest du er ikke dum
Skrevet

Igjen diskuterer du Sør, og ikke sak.

Og du diskuterer at folk ikke diskuterer sak. Det er da ikke noe bedre. Om i alle fall du holder deg til saken, så slipper man i alle fall de evinnelige diskusjonene om å diskutere person eller sak, som de trådene du blander deg borti pleier å ende opp med

Skrevet

Og du diskuterer at folk ikke diskuterer sak. Det er da ikke noe bedre. Om i alle fall du holder deg til saken, så slipper man i alle fall de evinnelige diskusjonene om å diskutere person eller sak, som de trådene du blander deg borti pleier å ende opp med

Jeg oppfordrer folk til å diskutere sak, i stedet for Sør.

Det gjelder også deg.

Gjest du er ikke dum
Skrevet

Det gjelder også deg.

Og jeg driter fullstendig i hva du mener, for jeg er så møkka lei deg her inne. Det tror jeg ganske mange andre også er. Jeg diskuterer et problem, og akkurat her inne er det beklageligvis du som er problemet. Da sier det seg selv at du blir diskutert. Det er ikke sakene dine eller meningene dine som er problemet, det er deg. Du er ufordragelig irriterende. Og når jeg har et problem (altså deg) så diskuterer jeg det så mye jeg vil. Ja, du kan godt si at de er alle vi andre som har et problem, og at det er vårt problem, men hva gir det deg egentlig å gjøre så mange personer forbannet frustrert over deg. Gir deg deg noe, ettersom du gjør det igjen og igjen og igjen og igjen.

Møkka lei, så nå trekker jeg meg ut av denne tråden også. Men jeg synes det er forbanna surt at du kommer inn her på dol og ødelegger tråd etter tråd etter tråd med din oppførsel. Du ser jo hva du gjør med folk og hvordan ting da utvikler seg. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå inn for at dol skal bli slik.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke sant!

Han klarer ikke å diskutere som normale mennesker, derfor sier han sak over person...

Gjest at det går an
Skrevet

Og jeg driter fullstendig i hva du mener, for jeg er så møkka lei deg her inne. Det tror jeg ganske mange andre også er. Jeg diskuterer et problem, og akkurat her inne er det beklageligvis du som er problemet. Da sier det seg selv at du blir diskutert. Det er ikke sakene dine eller meningene dine som er problemet, det er deg. Du er ufordragelig irriterende. Og når jeg har et problem (altså deg) så diskuterer jeg det så mye jeg vil. Ja, du kan godt si at de er alle vi andre som har et problem, og at det er vårt problem, men hva gir det deg egentlig å gjøre så mange personer forbannet frustrert over deg. Gir deg deg noe, ettersom du gjør det igjen og igjen og igjen og igjen.

Møkka lei, så nå trekker jeg meg ut av denne tråden også. Men jeg synes det er forbanna surt at du kommer inn her på dol og ødelegger tråd etter tråd etter tråd med din oppførsel. Du ser jo hva du gjør med folk og hvordan ting da utvikler seg. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå inn for at dol skal bli slik.

Hjelpes!

Kunne ikke vært mer uenig, og tror det er bare din applauderende venninne som er enig.

Skrevet

Hvis du lar deg irritere deg her inne til så grader som du gir inntrykk for, så lurer jeg virkelig på hvilken diagnose du har. Skaff hjelp!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis du lar deg irritere deg her inne til så grader som du gir inntrykk for, så lurer jeg virkelig på hvilken diagnose du har. Skaff hjelp!

Stygt svar til en som har helt rett:((

Mulig du trenger en diagnose selv...

Skrevet

''Jeg diskuterer et problem, og akkurat her inne er det beklageligvis du som er problemet. Da sier det seg selv at du blir diskutert. Det er ikke sakene dine eller meningene dine som er problemet, det er deg. Du er ufordragelig irriterende. Og når jeg har et problem (altså deg) så diskuterer jeg det så mye jeg vil.''

Wow :-(

Sjølmotsigende, sjokkerende og frustrerende lesning - og det i en debatt der "Sør" maner til diskusjon av sak og ikke person! Ja, "Sør" har et imponerende engasjement og "innsatsvilje", men han argumenterer og underbygger i hvert fall sine synspumkter på en høyst saklig måte. (Veit jeg har skrevet noe liknende før og fått litt motbør, men kan bare uttale meg utfra det jeg har lest.)

''Men jeg synes det er forbanna surt at du kommer inn her på dol og ødelegger tråd etter tråd etter tråd med din oppførsel. Du ser jo hva du gjør med folk og hvordan ting da utvikler seg. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå inn for at dol skal bli slik.''

Innlegg som dine ødelegger tråder! Det tror jeg du skjønner selv også, siden du ikke tør å bruke ditt faste nick....

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det gjelder også deg.

Ser du har fått mange hissige svar nedover i tråden her.

Grunnen tror jeg er fordi det er litt vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Alle vet du har rett, men ingen kan gi et godt svar. Ikke jeg heller, annet enn at det er lettere å indentifisere seg med andre nordmenn og andre norske foreldre. Burde ikke vært slik, men slik er det.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Jeg diskuterer et problem, og akkurat her inne er det beklageligvis du som er problemet. Da sier det seg selv at du blir diskutert. Det er ikke sakene dine eller meningene dine som er problemet, det er deg. Du er ufordragelig irriterende. Og når jeg har et problem (altså deg) så diskuterer jeg det så mye jeg vil.''

Wow :-(

Sjølmotsigende, sjokkerende og frustrerende lesning - og det i en debatt der "Sør" maner til diskusjon av sak og ikke person! Ja, "Sør" har et imponerende engasjement og "innsatsvilje", men han argumenterer og underbygger i hvert fall sine synspumkter på en høyst saklig måte. (Veit jeg har skrevet noe liknende før og fått litt motbør, men kan bare uttale meg utfra det jeg har lest.)

''Men jeg synes det er forbanna surt at du kommer inn her på dol og ødelegger tråd etter tråd etter tråd med din oppførsel. Du ser jo hva du gjør med folk og hvordan ting da utvikler seg. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå inn for at dol skal bli slik.''

Innlegg som dine ødelegger tråder! Det tror jeg du skjønner selv også, siden du ikke tør å bruke ditt faste nick....

''Sjølmotsigende, sjokkerende og frustrerende lesning - og det i en debatt der "Sør" maner til diskusjon av sak og ikke person! Ja, "Sør" har et imponerende engasjement og "innsatsvilje", men han argumenterer og underbygger i hvert fall sine synspumkter på en høyst saklig måte''

Enig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...