Gå til innhold

Må arbeidsgiver ha bevis for at man har barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Elinda12
Skrevet

Leser en litt absurd bok hvor en av romanfigurene dikter opp en unge i sin nye jobb. Den ungen er alltid syk når det passer henne best, men det blir jo etterhvert komplisert når de andre kollegaene begynner å bli interessert i privatlivet hennes.

Kunne det gått i virkeligheten? Trenger man bevis for at man har barn?

Gjest Kvenfara
Skrevet

Nå er ikke denne "historien" fra Norge men den er selvopplevd fra den tiden jeg jobbet og bodde i Irland.

Vi hadde en dame som hadde tvillinger, var godt gift med en rik eldre herremann, som stadig sendte henne oppmerksomheter på jobben. ungene hennes var alldeles nydelige, og hun sa hun var gravid med nr 3. Nå er det jo ikke sånn at de fleste mennesker er født skeptiske, men jeg var meget skeptisk til denne kvinnen, da historiene hennes ble mere og mere fantastiske;) Vi gjennomskuet henne jeg og noen venninner men konfronterte henne aldri med de løgner hun hadde fortalt oss, helt til endag det ramlet inn en epost i inboxen min fra en forsmådd dataingeniør i fra Canada... Kvinnen var en mann, en svindler forsåvidt og levde rått på å lure menn til å tro hun var kvinne, og ikke minst få dem til å betale diamanter osv.. Dere syntes kansje historien er for utrolig til å være sann, og hadde jeg kunnet hadde jeg latt dere alle fått lese den eposten ;)

Så bare å passe seg om dere treffer på Christina fra danmark på nett, og kaller seg Angel ;)

Mary Poppins
Skrevet

Nå er ikke denne "historien" fra Norge men den er selvopplevd fra den tiden jeg jobbet og bodde i Irland.

Vi hadde en dame som hadde tvillinger, var godt gift med en rik eldre herremann, som stadig sendte henne oppmerksomheter på jobben. ungene hennes var alldeles nydelige, og hun sa hun var gravid med nr 3. Nå er det jo ikke sånn at de fleste mennesker er født skeptiske, men jeg var meget skeptisk til denne kvinnen, da historiene hennes ble mere og mere fantastiske;) Vi gjennomskuet henne jeg og noen venninner men konfronterte henne aldri med de løgner hun hadde fortalt oss, helt til endag det ramlet inn en epost i inboxen min fra en forsmådd dataingeniør i fra Canada... Kvinnen var en mann, en svindler forsåvidt og levde rått på å lure menn til å tro hun var kvinne, og ikke minst få dem til å betale diamanter osv.. Dere syntes kansje historien er for utrolig til å være sann, og hadde jeg kunnet hadde jeg latt dere alle fått lese den eposten ;)

Så bare å passe seg om dere treffer på Christina fra danmark på nett, og kaller seg Angel ;)

Klarte dere ikke se at kvinnen egentlig var en mann?

Skrevet

Jeg sitter på lønningskontor, og vi har jo aldri bedt om bevis for om/hvor mange barn folk har (for å være hjemme med sykt barn)

Jeg har aldri lest noe om dette, men vil vel tro at man kan kreve bevis dersom man tviler på arbeidstakeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...