Gå til innhold

spiralbrudd i leggen

Anbefalte innlegg

Mimmen1365381309
Skrevet

Hei ! Min sønn, 12 år gml, pådro seg et spiralbrudd i leggen for 3,5 mnd siden. Første ukene var han gipset helt opp til hofta, men etter noen uker fikk han lav gips; rett under kneet. Nå etter 3,5 mnd i gips, har bruddet fremdeles ikke grodd. For et par dager siden fjernet de gipsen, fordi ankelen begynte bli stiv og de mente den måtte beveges på. Han har fått beskjed om at han kan belaste benet m ca 9-10 kg (kan tru det er enkelt for en 12;åring å skjønne hvor mye belastning det er...). Stillingen på bruddet har vært helt fint hele tiden, men nå er jeg om mulig enda mer bekymret for bruddet hans nå som han ikke engang har gips på benet selv om det ikke har grodd stort. Er redd feilstillinger og problemer vil komme nå som ikke noe støtter opp om benet i det hele tatt. Hva kan gjøres med brudd som ikke vil gro; hvor lenge ska man vente og være tålmodig når det ikke går fremover i det hele tatt ?

Skrevet

For det første - jeg vet ikke noe om spiralbrudd.

Men jeg leste en del om brudd da jeg knakk armen for noe år siden. Jeg fikk ikke gips på den, da legen mente at det var mye bedre å bevege armen.

Det var også mye dokumentasjon på at gips kan gi mange skader (bl.a. at man blir veldig stiv, og musklene blir "borte". Da leste jeg også at beinbrudd med fordel også ofte kunne gro uten gips.

Generelt var det greit å belaste bruddet, men det skulle ikke gjøre vondt.

Men jeg tror nok at jeg ville hatt god oppfølging for å være sikker på at det ikke grodde feil.

Skrevet

Prøvde et googlesøk men fant ikke noe om spørsmålet ditt.. Men som mamma kan jeg si at tolmodigheten min hadde vært historie etter tre mnd og fortsatt brudd i beinet.

Da hadde jeg forlangt en nærmere undersøkelse. Og evnt bytta sykehus om jeg ikke fikk forståelse for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...