morsan Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Du har rett:-) Det har riktignok kommet til en del jukse-russ" de senere årene, der folk påstår at man kan være både gulruss og svartruss og jeg-vet-ikke-hva. Men det er rød- og blåruss som er RUSS, da! synes 0 Siter
fresja Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 Jeg var oransjeruss også, etter ungdomsskolen. Men det tror jeg de har sluttet med. Faren min var grønnruss en gang på sekstitallet. Tror det var etter handelsskolen, men er ikke sikker. Grønnruss var vi etter realskolen, som forsvant etter at ungdomsskolen var innført i alle kommuner. Tror de siste realskolene ble nedlagt i begynnelsen på 1970-tallet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Du har rett:-) Det har riktignok kommet til en del jukse-russ" de senere årene, der folk påstår at man kan være både gulruss og svartruss og jeg-vet-ikke-hva. Men det er rød- og blåruss som er RUSS, da! synes Duh! Svartruss er yrkesfagruss og like mye russ som de røde og blå! Men oransjeruss og grønnruss og rosaruss (ungdomsskole og barnehage) er bare tull. 0 Siter
morsan Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Duh! Svartruss er yrkesfagruss og like mye russ som de røde og blå! Men oransjeruss og grønnruss og rosaruss (ungdomsskole og barnehage) er bare tull. Nnei! Nei!! Nei!!! *tviholder på det tradisjonelle* ;-) Dessuten synes jeg at svartruss er å snylte på studenterlua, selv om det ikke lenger er vanlig å skaffe seg en slik en når man blir immatrikulert:-) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Vaaler_kopi.jpg/180px-Vaaler_kopi.jpg 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Og svartruss er vel yrkesrettete fag? ''Og svartruss er vel yrkesrettete fag? '' Det har jeg ikke noe forhold til. Jeg forbinder sort lue med immatrikulring på universitetet "i gamle dager". 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Nnei! Nei!! Nei!!! *tviholder på det tradisjonelle* ;-) Dessuten synes jeg at svartruss er å snylte på studenterlua, selv om det ikke lenger er vanlig å skaffe seg en slik en når man blir immatrikulert:-) http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Vaaler_kopi.jpg/180px-Vaaler_kopi.jpg Svartruss har det da vært i mange, mange år? 0 Siter
morsan Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Svartruss har det da vært i mange, mange år? Ja, og-? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Ja, og-? Du sier at du tviholder på det tradisjonelle og jeg mener at så lenge svartruss har eksistert i mange, mange år er også det en tradisjon på linje med rød- og blåruss. Jeg har ikke klart å finne ut når de første svartrussene så dagens lys, men jeg mener jeg husker dem fra det var stor stas å se russetoget, dvs. minst 30 år siden. 0 Siter
Gjest bare forsert ett hinder liksom Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Jeg har en slik en her i huset. Altså en som ikke skjønner poenget med å være russ nå, når det tross alt mangler to år av utdannelsen. De er jo "ingenting" enda, med bare 2 år på vgs. Jeg er så gammeldags at for meg er det bare to ekte alternativer: rødt og blått Strengt tatt så er de andre russene ikke noe heller 0 Siter
Helmi Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Strengt tatt så er de andre russene ikke noe heller De er i alle fall ferdige med den skolegangen de har holdt på med. Elevene som mangler 2 år som lærling er bare halvveis ferdige med det de skal. 0 Siter
Gjest har bare forsert ett hinder Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 De er i alle fall ferdige med den skolegangen de har holdt på med. Elevene som mangler 2 år som lærling er bare halvveis ferdige med det de skal. Jada, men når de 2 årene har gått er de faktisk utdannet i et fag og kan få full lønn, de røde og blå er da fortsatt langt unna å være "ferdige". (ferdig blir man vel aldri) 0 Siter
morsan Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Du sier at du tviholder på det tradisjonelle og jeg mener at så lenge svartruss har eksistert i mange, mange år er også det en tradisjon på linje med rød- og blåruss. Jeg har ikke klart å finne ut når de første svartrussene så dagens lys, men jeg mener jeg husker dem fra det var stor stas å se russetoget, dvs. minst 30 år siden. Sikker på at det ikke var folk i studenterlue du så? 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 Sikker på at det ikke var folk i studenterlue du så? Garantert. Studentene nedverdiger seg ikke til å gå i russetoget med russefrakk og full pakke. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.