Gå til innhold

Kiropraktor-humbug eller?

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har lenge slitt med vond rygg og ble av legen anbefalt å oppsøke kiropraktor. Jeg gjorde så og har nå vært mange ganger til behandling. Jeg er inne ca 5 minutter, kiropraktoren knekker litt her og der og jeg kan faktisk kjenne at det umiddelbart blir bedre.

Ihvertfall for en stund. Et par dager etter behandlingen begynner det å gjøre vondt igjen så er man like langt. Da jeg startet behandlingen mente kiropraktoren at jeg skulle bli helt bra, noe jeg ikke er blitt. Har avtale om etterkontroll om etpar uker.

Er det slik at effekten av behandlingen kan komme etter avsluttet behandling? Eller er det faktisk slik at det ikke virker på alle? Andre jeg har snakket med skryter av kiropraktorbehandling og er god i ryggen etter etpar behandlinger. Selv har jeg brukt flere tusen og kjenner liten bedring.

Alt skal på et vis gå så fort når man er til behandling så jeg føler at jeg ikke har fått noe ordentlig svar på det jeg lurer på. Håper noen her kan svare.

Skrevet

Kiropraktorbehandling er som annen behandling; virksom i noen tilfeller og i andre tilfeller ikke.

Det har ofte vært sagt at dersom du ikke blir vesentlig bedre etter maks 5 behandlinger, så kan det være grunn til å avslutte behandlingen.

Kiropraktorer jobber også noe ulikt. Noen sørger for å instruere sine pasienter slik at de kan gjøre nødvendig trening mellom behandlingene, mens andre fokuserer utelukkende på passiv behandling.

Onsdag1365380628
Skrevet

Kiropraktorbehandling er som annen behandling; virksom i noen tilfeller og i andre tilfeller ikke.

Det har ofte vært sagt at dersom du ikke blir vesentlig bedre etter maks 5 behandlinger, så kan det være grunn til å avslutte behandlingen.

Kiropraktorer jobber også noe ulikt. Noen sørger for å instruere sine pasienter slik at de kan gjøre nødvendig trening mellom behandlingene, mens andre fokuserer utelukkende på passiv behandling.

Takk for svar.

God helg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...