Gå til innhold

Tenker dere mye på døden?

Anbefalte innlegg

Gjest gammal doltraver
Skrevet

Altså dette er ikke et depressivt selvmordsinnlegg, men jeg tenker veldig mye på hvordan det må være å dø. Leste jo nyhetene om Gustav Lorentsen som hadde falt om og dødd av hjertesvikt. Føler man noe når man forlater verden, eller er det som å gå inn i en evig narkose? Og er man selv klar over at man dør/er død?

Er det noe som opptar dere? Det burde jo ikke oppta meg så mye i min unge alder, men jeg klarer ikke helt å slutte å tenke på det..

Skrevet

Jeg tenker sjelden på at jeg selv skal dø en gang, men jeg håper jo at det er lenge til.

Jeg synes det er verre å tenke på at jeg med stor sannsynlighet vil bli en pleietrengende eldre person en gang.

Skrevet

Jeg tenker veldig sjelden på døden. Den kommer når den kommer, men jeg håper jeg slipper mye smerter i forkant.

Jeg tror ikke det er vondt å dø - ser vel heller for meg en slags lettelse ved å å over fra en tilstand til en annen. Jeg tror at når endelig den dagen kommer, så vil jeg føle lykke - så sant jeg ikke forlater denne verden mens barna er små eller unge voksne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...