Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente

Helt enig med deg. men du kan bare gi opp å svare sør. for han kan aldri innrømme å være enig i noe. Det er kun Han som har det rette svaret på alt. Han vet hvordan vi skal/bør føle, reagere osv overfor ting som skjer i verden. neste gang vi leser noe som vi reagerer på, så får vi skrive et spørreinnlegg til sør om hvordan vi bør reagere på dette.

Det er litt kjedelig med sånne folk som krangler mest for å krangle. Da må det være lite å finne på i hverdagen liksom. Jeg synes det er godt med en god debatt og diskusjon, men når det sklir ut til de grader som det har en tendens med hos enkelte da er det ikke trivelig lenger. Da er det bare bortkastet tid.

Godt at det er mange empatiske mennesker her inne som også mener at de såkalte "små" sakene er viktige å engasjere seg i. Tommelen opp til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verinoca

Nei, han tenker på andre ting, hvilket han viser ved å skrive følgende: "greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt."

Altså, han har vurdert både kattedrapet og alt det andre, og kommet til at kattedrapet ikke er så viktig som det andre.

Legg merke til at det er MANGE saker (inkl. kattedrapet) nevnt i hans innlegg. I de fleste andre innleggene her er det kun EN sak.

Ergo, det er han (og jeg) som har flere tanker i hodet.

Med vennlig hilsen

''Ergo, det er han (og jeg) som har flere tanker i hodet.''

Jada Sør, dine multiple tanker er selvsagt så mye mer korrekt, riktig og viktig enn oss som evner å se det grusomme i dyremishandling som i menneskedrap.

Du er en mester i å nedverdige og undervurdere andre, ironisk i grunn - all den tid du er så himla opptatt av respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ergo, det er han (og jeg) som har flere tanker i hodet.''

Jada Sør, dine multiple tanker er selvsagt så mye mer korrekt, riktig og viktig enn oss som evner å se det grusomme i dyremishandling som i menneskedrap.

Du er en mester i å nedverdige og undervurdere andre, ironisk i grunn - all den tid du er så himla opptatt av respekt.

Nåja - det er du som leser det inn i innleggene mine.

Jeg påpekte at originalinnlegget handler om én eneste sak, mens NHDs innlegg handler om mange saker samtidig, som blir sammenlignet.

Da er det åpenbart feil når han (og jeg) blir anklaget for kun å tenke på én sak.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Nåja - det er du som leser det inn i innleggene mine.

Jeg påpekte at originalinnlegget handler om én eneste sak, mens NHDs innlegg handler om mange saker samtidig, som blir sammenlignet.

Da er det åpenbart feil når han (og jeg) blir anklaget for kun å tenke på én sak.

Med vennlig hilsen

''Nåja - det er du som leser det inn i innleggene mine.''

Selvsagt er det behagelig for deg å avvise meg med at jeg (nok en gang) tar feil, men jeg lar meg dessverre ikke undervurdere av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nåja - det er du som leser det inn i innleggene mine.''

Selvsagt er det behagelig for deg å avvise meg med at jeg (nok en gang) tar feil, men jeg lar meg dessverre ikke undervurdere av deg.

Be my guest! Du står selvsagt fritt til å mistolke alt du orker, så lenge du ikke forventer at jeg skal stå til rette for de meningene du finner på at du vil tillegge meg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I min slekt må man gå adskillig flere generasjoner tilbake før vi finner en som fikk 17 barn hvorav 10 døde.

''

Kjenner ikke til at noen av mine forfeder hadde så mange barn, jeg (meste jeg vet om er ni), men det betyr ikke at det ikke forekom, lengre tilbake enn oldeforeldre.

Ja, dette gjaldt vel en tipptippoldemor, hvis jeg ikke husker feil. Det er ihvertfall leeeenge siden.

Jeg leste om henne i en bygdebok da jeg var barn. De 17 barna gjorde inntrykk, de 10 døde enda mer, og også det at de brukte navnene om igjen: Det var først den tredje "Ola" som levde opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...

Annonse

morsan skrev (På 23.4.2010 den 19.30):

Grusomt! Det at man i det hele tatt er i stand til å begå slike handlinger sier utrolig mye om vedkommendes personlighet.

Enig, kom over denne tråden nå. Hadde dette skjedd meg hadde jeg gått løs på eieren 🤮🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør skrev (På 27.4.2010 den 19.22):

Det er ikke snakk om manglende empati, men om å ha perspektiv.

 

Det betyr selvsagt ikke at noen synes det er greit at folk dreper katter.

 

Med vennlig hilsen

Jo, det er snakk om manglende empati. Katten hadde like mye rett til å leve som den satans naboen! Katter er et levende individ med evne til å kjenne sorg, sinne , frykt og smerte.

De er like verdifulle som oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør skrev (På 27.4.2010 den 23.03):

Joda, men det får være grenser for hva man skal forventes å være emosjonelt involvert i.

 

Altså, hvis man blir "satt ut" av et kattedrap, hva da hvis noe virkelig ille skjer? Hvordan skal man reagere da?

 

Med vennlig hilsen

Neste gang noen i din familie blir drept og lagt ut som humor på fb, så kan vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Pegaso98 skrev (7 minutter siden):

Neste gang noen i din familie blir drept og lagt ut som humor på fb, så kan vi snakkes!

Tråden er over 13år gammel og har aldri sett Sør den tiden jeg har vært her, så jeg tror ikke du vil få noe svar derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 timer siden):

Hva gjorde dere i 2010? Var det et bra år? Selv gikk jeg på VGS.

Var pensjonist.

Anonymkode: 50e13...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (12 timer siden):

Hva gjorde dere i 2010? Var det et bra år? Selv gikk jeg på VGS.

Jeg var gravid og sykepleierstudent, hadde hund og jobbet i ferskvaren. 

Eller nei jeg var ikke gravid helt ennå kom jeg på nå. Det hadde nok blitt 2011. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Everybody skrev (19 timer siden):

Hva gjorde dere i 2010? Var det et bra år? Selv gikk jeg på VGS.

Gikk på skole. Ekstremt mye festing! Det var høydepunktet i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (På 2.2.2024 den 23.31):

Hva gjorde dere i 2010? Var det et bra år? Selv gikk jeg på VGS.

Jobbet som elektriker, bodde i leilighet, hadde hund og ble kalt uteligger 🤔😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

2010 var et temmelig tungt år for min del. Vi hadde hatt flere år med alvorlig sykdom i familien, jeg hadde det vanskelig på jobb og var temmelig sliten. Var heldig og fikk ny jobb i 2011, og der jobber jeg fremdeles 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

2010 var et forferdelig år for min del. Var så syk psykisk og gjorde utrolig mange dumme ting (men som virket logisk der og da) Kunne ha ødelagt mange nære relasjoner, men heldigvis så skjønte de at jeg var veldig syk. Ødela også økonomien min totalt. Heldigvis så hadde jeg den gang en klok fastlege som sakte, men sikkert hjalp meg på rett vei igjen. Han fikk på en finurlig måte overtalt meg til å begynne på medisiner igjen. Det reddet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (På 2.2.2024 den 23.31):

Hva gjorde dere i 2010? Var det et bra år? Selv gikk jeg på VGS.

Jeg var i første halvdel av førtiårene, jeg var fortsatt gift med min første mann, og det var vel dette året vi var på høstferie i Jordan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2010 var jeg fremdeles særboer, deltids alenemor til to som da var 10 og 12 år og dagene gikk som en røyk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...