Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

" Jeg setter definitivt grensen ved mygg og flått! ;-) Og kanskje litt før det også..."

Og jeg ved lus:)

Enig;)

Men de er strengt tatt ikke dyr, men insekter...:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Alt er alltid verre et annet sted.

Hvis du brekker en fot, er det alltid en som har brukket to, og kanskje begge armene også.

Hvis du har mistet din kone, har en annen mistet hele familien, og kanskje hele slekten er utslettet av tsunamien.

Hvis du har fått kreft, har din nabo dødd i går.

Dessuten er alltid alt verre i Afrika.

Ja, selvsagt skal man se dimensjonene, men det må også være lov å reagere på andre ting. Jeg setter også mennesker over dyr, og ser poenget ditt, men alt til sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jeg setter definitivt grensen ved mygg og flått! ;-) Og kanskje litt før det også..."

Og jeg ved lus:)

Usj, ja det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig godt tips! Dyrebeskyttelsen gjør en fantastisk god jobb;)

Absolutt, men i forhold til slik "dyrepolitii" som vi kan så på ymse programmer på Animal Planet har dessverre dyrebeskyttelsen sin begrensning når det gjelder etterforskning til påtale av grusomheter mot dyr. Vi burde hatt noe tilsvarende i Norge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller...

Gråt da jeg så istid 1....

Har grått gjennom mange filmer, serier og avisoppslag i min tid. Da "lille huset på prærien" gikk, flyttet min far ut på kjøkkenet, for i stua satt mor og to jenter og grein;)))

Og jeg er blitt verre med åra....!!

''Har grått gjennom mange filmer, serier og avisoppslag i min tid. Da "lille huset på prærien" gikk, flyttet min far ut på kjøkkenet, for i stua satt mor og to jenter og grein;)))''

*hehe* Husker en julaften, 1995 kanskje, da de sendte Vesleblakken på NRK. Mamma sto på kjøkkenet og ropte at vi måtte komme og hjelpe henne, men alle hennes tre, voksne døtre satt foran tv'n og gråt i strie strømmer! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

brilleslangen

''Eller å ha respekt for _alle_ dyr;)''

Nåja, det er å dra den for langt! ;-) Jeg setter definitivt grensen ved mygg og flått! ;-) Og kanskje litt før det også...

det er ikke dyr. det er insekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg synes det er enda mer spesielt at man velger å både ta og legge ut bilder av det. Synes liksom ikke det er noe spesielt heroisk over å ha klart å overvinne en katt.

Men jeg er ikke blant de som opprøres mest av dette heller. Tror jeg er preget av at jeg i tidlig barndom tok parti med hundene - mot kattene (jfr. uttrykket som hund og katt...)

Hvis han ville skremme katten kunne han slengt en kopp vann etter den istedet for å slenge garasjeporten i hodet på den. Og han skulle iallfall ikke ha skrytt av det han hadde gjort på denne måten.. med å ta bilder og legge ut... synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ville skremme katten kunne han slengt en kopp vann etter den istedet for å slenge garasjeporten i hodet på den. Og han skulle iallfall ikke ha skrytt av det han hadde gjort på denne måten.. med å ta bilder og legge ut... synes

For meg er det vanskelig å skjønne at folk på fritiden velger å utøve vold mot dyr på den måten. Ikke fordi jeg er spesielt glad i katter, men fordi jeg ikke skjønner noe av ønsket om å utøve vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

For meg er det vanskelig å skjønne at folk på fritiden velger å utøve vold mot dyr på den måten. Ikke fordi jeg er spesielt glad i katter, men fordi jeg ikke skjønner noe av ønsket om å utøve vold.

Enig. Jeg kan drepe en flue i ett slag, men ville aldri torturere den.

Edderkopper lar jeg leve, så fluer er den eneste skapningen _jeg_ personlig dreper....

Men jeg spiser kjøtt, så mange dyr dør, for å mette mitt kjøttbehov:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Alle ansvarlige katteeiere bør sterilisere/kastrere sine katter!

Slik unngår vi at kattunger blir delt ut i hytt og pine, og at villkatter får flere kull.

Jeg sier meg da ikke uenig i det!!!!

Poenget mitt er at det endrer ikke noenting i denne saken, og hvorfor nevne det om en ikke mener det har noen betydning for skyldspørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det vanskelig å skjønne at folk på fritiden velger å utøve vold mot dyr på den måten. Ikke fordi jeg er spesielt glad i katter, men fordi jeg ikke skjønner noe av ønsket om å utøve vold.

Ja, det er hele "settingen" som gjør det så grusomt, og som jeg synes avslører svært negative sider ved denne gjerningsmannen.

Avliving av dyr skjer jo "hele tiden" - det er måten det gjøres på og motivet for å gjøre det som skiller de grusomme sakene fra de "hverdagslige" eller hva jeg skal kalle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Er det mulig å gi et slikt svar?

Det må gå an å ha to tanker i hodet på en gang. Drap, voldtekt og elendighet i verden er GRUSOMT. Men også mangel på empati for dyr og dyremishandling er GRUSOMT. Og hvis det ikke bringer frem følelser hos folk så er det kanskje en mangel hos den personen et sted. Psykiater eller ikke psykiater. Du sitter på do og driter hver dag som alle andre.

Jeg synes det er en skam at noen står frem og har en slik manglende empati til en slik stygg sak. Og attpåtil når du er en av fagpersonene her inne. Da blir ditt innlegg enda mer lagt merke til.

Hilsen meg som LETT greier å ha to tanker i hodet på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å gi et slikt svar?

Det må gå an å ha to tanker i hodet på en gang. Drap, voldtekt og elendighet i verden er GRUSOMT. Men også mangel på empati for dyr og dyremishandling er GRUSOMT. Og hvis det ikke bringer frem følelser hos folk så er det kanskje en mangel hos den personen et sted. Psykiater eller ikke psykiater. Du sitter på do og driter hver dag som alle andre.

Jeg synes det er en skam at noen står frem og har en slik manglende empati til en slik stygg sak. Og attpåtil når du er en av fagpersonene her inne. Da blir ditt innlegg enda mer lagt merke til.

Hilsen meg som LETT greier å ha to tanker i hodet på en gang.

Det er ikke snakk om manglende empati, men om å ha perspektiv.

Det betyr selvsagt ikke at noen synes det er greit at folk dreper katter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente

Det er ikke snakk om manglende empati, men om å ha perspektiv.

Det betyr selvsagt ikke at noen synes det er greit at folk dreper katter.

Med vennlig hilsen

Jeg vet godt hva det handler om å ha perspektiv. Men det går samtidig an å føle rystelse over dyreplageri. Jeg greier det uten problem.

Det kan ikke være sånn at. Ja nabodamen blir banka av gubben sin... men det er vel ikke så mye å ha empati for, ja for det er damer som blir massevoldtatt til de dør av gale soldater i Afrika. Perspektiv sa du?

Vi må ha plass til å ta med og bry oss om alle som har det vondt(mennesker OG dyr). Selv det gjelder "småting" i den store sammenhengen. Hvis folk bare skal trekke på skuldrene og tenke jaja... ??? Så tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Det er ikke snakk om manglende empati, men om å ha perspektiv.

Det betyr selvsagt ikke at noen synes det er greit at folk dreper katter.

Med vennlig hilsen

Helt feil.

NHD poengterer her nettopp at han ikke greier å mobilisere noe særlig emosjon rundt kattedrap. Se en gang til hva han skriver, og det er dette hun svarer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Jeg vet godt hva det handler om å ha perspektiv. Men det går samtidig an å føle rystelse over dyreplageri. Jeg greier det uten problem.

Det kan ikke være sånn at. Ja nabodamen blir banka av gubben sin... men det er vel ikke så mye å ha empati for, ja for det er damer som blir massevoldtatt til de dør av gale soldater i Afrika. Perspektiv sa du?

Vi må ha plass til å ta med og bry oss om alle som har det vondt(mennesker OG dyr). Selv det gjelder "småting" i den store sammenhengen. Hvis folk bare skal trekke på skuldrene og tenke jaja... ??? Så tragisk.

Jeg forstår hva du mener, og mange andre, heldigvis. Men enkelte har ikke den evnen. Deriblant finnes dyremishandlerne. Synes ikke dem som trekker på skuldrene av kattedrap og peker på Afrika er så mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil.

NHD poengterer her nettopp at han ikke greier å mobilisere noe særlig emosjon rundt kattedrap. Se en gang til hva han skriver, og det er dette hun svarer på.

Nei, det er klart man ikke mobiliserer noe særlig emosjon i forhold til et kattedrap.

Sånn for å få litt perspektiv - min eks hadde en bestemor som mistet 20 av sine 26 barn til sult og enkle sykdommer. Tenk deg det - at 20 av ungene dine dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...