Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca

''Du legger da tross alt noe av ansvaret på eieren som ikke kastererte og det er totalt upassende!!''

Ja, det gjør jeg faktisk. Har man dyr så har man også ansvaret for at disse ikke plager andre. Men jeg forsvarer ikke at dusten tok livet av katten.

Jeg opplever stadig vekk at det stinker kattepiss i garasjen, men jeg går da ikke hen og dreper katta av den grunn! Men jeg sender en mindre pen tanke til eieren og skulle ønske vedkommende hadde kastrert dyret.

''Ja, det gjør jeg faktisk. Har man dyr så har man også ansvaret for at disse ikke plager andre. ''

Altså... for alt du vet kunne vel eieren ha bestilt time til kastrering uka etter.

Er ikke enig i at dette forsvarer å drepe en katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Ja, det gjør jeg faktisk. Har man dyr så har man også ansvaret for at disse ikke plager andre. ''

Altså... for alt du vet kunne vel eieren ha bestilt time til kastrering uka etter.

Er ikke enig i at dette forsvarer å drepe en katt.

''Er ikke enig i at dette forsvarer å drepe en katt.''

Har du lest hva jeg sier? Jeg sier jo at jeg ikke forsvarer at han drepte katta - det er helt hull i hodet å gjøre noe slikt! Man dreper ikke en katt fordi den pisser på en motorsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

''Er ikke enig i at dette forsvarer å drepe en katt.''

Har du lest hva jeg sier? Jeg sier jo at jeg ikke forsvarer at han drepte katta - det er helt hull i hodet å gjøre noe slikt! Man dreper ikke en katt fordi den pisser på en motorsykkel.

Ok, men om du ikke mente det nyanserte situasjonen så skjønner jeg heller ikke hvorfor du trakk det fram i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, det gjør jeg faktisk. Har man dyr så har man også ansvaret for at disse ikke plager andre. ''

Altså... for alt du vet kunne vel eieren ha bestilt time til kastrering uka etter.

Er ikke enig i at dette forsvarer å drepe en katt.

Det er faktisk ulovlig å drepe katter som er i andre manns eie. Hadde loven blitt håndhevet litt oftere enn den gjør, så hadde kanskje ikke så mange turt å ta seg til rette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ok, men om du ikke mente det nyanserte situasjonen så skjønner jeg heller ikke hvorfor du trakk det fram i det hele tatt.

Alle ansvarlige katteeiere bør sterilisere/kastrere sine katter!

Slik unngår vi at kattunger blir delt ut i hytt og pine, og at villkatter får flere kull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det er faktisk ulovlig å drepe katter som er i andre manns eie. Hadde loven blitt håndhevet litt oftere enn den gjør, så hadde kanskje ikke så mange turt å ta seg til rette heller.

Ble ikke den loven nettopp skjerpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle ansvarlige katteeiere bør sterilisere/kastrere sine katter!

Slik unngår vi at kattunger blir delt ut i hytt og pine, og at villkatter får flere kull.

Det er jeg helt enig med deg i, hidi. Men noen uansvarlige finnes alltid i blant oss. Og vil alltid finnes der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig med deg i, hidi. Men noen uansvarlige finnes alltid i blant oss. Og vil alltid finnes der:-)

Kan jeg aldri tenke meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallanah

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Ja, når det skjer verre ting i verden så kan man jo kun ha medfølelse med de som har det aller verst...

De barna som klager over at de har blitt voldtatt EN gang har jeg ikke noen medfølelse for. Det finnes tross alt barn som blir voldtatt hundrevis av ganger!

Enig med verinoca. Tror dette er en litt typisk tanke, ikke bare for menn, men for de som tenker litt enkelt og ensidig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er enda mer spesielt at man velger å både ta og legge ut bilder av det. Synes liksom ikke det er noe spesielt heroisk over å ha klart å overvinne en katt.

Men jeg er ikke blant de som opprøres mest av dette heller. Tror jeg er preget av at jeg i tidlig barndom tok parti med hundene - mot kattene (jfr. uttrykket som hund og katt...)

''Jeg synes det er enda mer spesielt at man velger å både ta og legge ut bilder av det. ''

Dette inngår i handlingene som jeg reagerer på, selvsagt.

Forøvrig går det an å like BÅDE hunder og katter! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, også hadde vi litt om de sultne barna i Afrika.''

Føler meg skyldig.... ) Men grusomheter mot barn og dyr opprører meg virkelig:(

De aller fleste psykopater, som senere ble kaldblodige mordere, begynte med torturering av dyr...

''Men grusomheter mot barn og dyr opprører meg virkelig:(''

Som barn gråt jeg en hel lørdagskveld da jeg fikk høre at romhunden Laika aldri kom tilbake til joren...;-)

Jeg har blitt litt mindre blaut med årene, men ikke mye...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Jeg synes det er enda mer spesielt at man velger å både ta og legge ut bilder av det. ''

Dette inngår i handlingene som jeg reagerer på, selvsagt.

Forøvrig går det an å like BÅDE hunder og katter! :-)

''Forøvrig går det an å like BÅDE hunder og katter! :-)''

Eller å ha respekt for _alle_ dyr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forøvrig går det an å like BÅDE hunder og katter! :-)''

Eller å ha respekt for _alle_ dyr;)

''Eller å ha respekt for _alle_ dyr;)''

Nåja, det er å dra den for langt! ;-) Jeg setter definitivt grensen ved mygg og flått! ;-) Og kanskje litt før det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er litt vanskelig å holde styr på hvor kattene går da.''

Om man kastrerer katten så holder den seg vanligvis nære hjemmet og den markerer i alle fall ikke rundt omkring. Og ukastrerte hannkatters urin stinker mye verre enn kastrerte.

Nja, jeg har to steriliserte katter, en hun og en han og vil ikke påstå at det lukter godt når katta har tisset i skoene mine. Ikke blir det borte når jeg vasker dem heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ansvarlige katteeiere bør sterilisere/kastrere sine katter!

Slik unngår vi at kattunger blir delt ut i hytt og pine, og at villkatter får flere kull.

''Alle ansvarlige katteeiere bør sterilisere/kastrere sine katter!''

helt enig!

eventuelt anskaffe dem ferdig kastrert fra dyrebeskyttelsen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Men grusomheter mot barn og dyr opprører meg virkelig:(''

Som barn gråt jeg en hel lørdagskveld da jeg fikk høre at romhunden Laika aldri kom tilbake til joren...;-)

Jeg har blitt litt mindre blaut med årene, men ikke mye...;-)

Ikke jeg heller...

Gråt da jeg så istid 1....

Har grått gjennom mange filmer, serier og avisoppslag i min tid. Da "lille huset på prærien" gikk, flyttet min far ut på kjøkkenet, for i stua satt mor og to jenter og grein;)))

Og jeg er blitt verre med åra....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Eller å ha respekt for _alle_ dyr;)''

Nåja, det er å dra den for langt! ;-) Jeg setter definitivt grensen ved mygg og flått! ;-) Og kanskje litt før det også...

Det er ikke dyr, morsan, det er insekter...;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Alle ansvarlige katteeiere bør sterilisere/kastrere sine katter!''

helt enig!

eventuelt anskaffe dem ferdig kastrert fra dyrebeskyttelsen;-)

Det er et veldig godt tips! Dyrebeskyttelsen gjør en fantastisk god jobb;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg har to steriliserte katter, en hun og en han og vil ikke påstå at det lukter godt når katta har tisset i skoene mine. Ikke blir det borte når jeg vasker dem heller...

Jeg har også en sterilisert hunkatt som har renslighetsproblemer. Jeg kjenner jo tisselukten når hun har tisset på feil sted, men det lukter ikke det folk flest kaller "kattepiss". Og det blir borte etter en runde i vaskemaskinen, akkurat som annen tisselukt:-)

Typisk at en tråd som omhandler mishandling/drap av katter utarter til en tråd om kattepiss. Som om det er det eneste som er verdt å ha oppmerksomhet rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Eller å ha respekt for _alle_ dyr;)''

Nåja, det er å dra den for langt! ;-) Jeg setter definitivt grensen ved mygg og flått! ;-) Og kanskje litt før det også...

" Jeg setter definitivt grensen ved mygg og flått! ;-) Og kanskje litt før det også..."

Og jeg ved lus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...