Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

''Joda, men da er fokus å få arrestert ham, og ikke selve dyremishandlingen''

Det er jo pga av selve dyremishandlingen det er viktig å få arrestert han.

Joda, men som jeg har skrevet flere ganger, det er mest for å forhindre ham i å gjøre noe mer i fremtiden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Ja, det er jo nettopp dette som er saken. At folk starter tråder om katter, mens det samme dag var drap, sult, og mye verre ting. (Uten at det blir OK å drepe katter, selvsagt.)

Med vennlig hilsen

Skal man ikke da klage på enhver tråd, som ikke omhandler verre ting enn neste dags handleliste...?

Hvorfor angripe en tråd, som omhandler tortur og drap av en katt?

Why not be consistenced?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke da klage på enhver tråd, som ikke omhandler verre ting enn neste dags handleliste...?

Hvorfor angripe en tråd, som omhandler tortur og drap av en katt?

Why not be consistenced?

Fordi tråden forventer at vi skal bli emosjonelt involvert i saken, og da er det betimelig å sette ting i perspektiv.

Hvis diskusjonen derimot hander om hvilken vei man skal dreie lokket på syltetøyglasset for å åpne det, så er det de færreste som involverer seg i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Selvsagt, men det er også viktig å ha et perspektiv i forhold til disse tankene. Det er ikke to like "sterke" saker, og det er NHDs poengt, tror jeg.

Med vennlig hilsen

Du har sagt det en del ganger nå, men det må likevel gå an å mene noe om det, selv om det er viktig å ha perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, det er jo nettopp dette som er saken. At folk starter tråder om katter, mens det samme dag var drap, sult, og mye verre ting. (Uten at det blir OK å drepe katter, selvsagt.)

Med vennlig hilsen

''Ja, det er jo nettopp dette som er saken. At folk starter tråder om katter, mens det samme dag var drap, sult, og mye verre ting. (Uten at det blir OK å drepe katter, selvsagt.)''

Det skjer sult og drap hver eneste dag. Betyr det at jeg ikke kan få skrive om lus hvis jeg har lyst, fordi det er viktig at jeg setter ting i perspektiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, det er jo nettopp dette som er saken. At folk starter tråder om katter, mens det samme dag var drap, sult, og mye verre ting. (Uten at det blir OK å drepe katter, selvsagt.)''

Det skjer sult og drap hver eneste dag. Betyr det at jeg ikke kan få skrive om lus hvis jeg har lyst, fordi det er viktig at jeg setter ting i perspektiv?

Du kan selvsagt skrive alt du ønsker om lus.

Hvis du derimot ønsker å skrive om hvor grusomt det er for lus som blir drept av lusesjampo, så er det godt mulig at noen mener du bør ha litt perspektiv med. ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Fordi tråden forventer at vi skal bli emosjonelt involvert i saken, og da er det betimelig å sette ting i perspektiv.

Hvis diskusjonen derimot hander om hvilken vei man skal dreie lokket på syltetøyglasset for å åpne det, så er det de færreste som involverer seg i saken.

Så da er det noe galt med DOL-folket altså?

Om jeg holder på å drukne vil jeg heller bli reddet enn å bli gitt kurs i svømmetrening....

Slik er det for de sultne og tørste også....:(

Så hvorfor angriper du ikke tråder som kun handler om materialistiske ting? "Kjøkkenet er ti år gammelt og vi trenger et nytt", hvorfor er du så stille da? Gammelt kjøkken kan slipes, males og bli som nytt;)

I mine øyne henger du deg opp i debatter om ord og meninger, hva med å henge deg opp i handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Du kan selvsagt skrive alt du ønsker om lus.

Hvis du derimot ønsker å skrive om hvor grusomt det er for lus som blir drept av lusesjampo, så er det godt mulig at noen mener du bør ha litt perspektiv med. ;-)

Med vennlig hilsen

Vriompeis;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det noe galt med DOL-folket altså?

Om jeg holder på å drukne vil jeg heller bli reddet enn å bli gitt kurs i svømmetrening....

Slik er det for de sultne og tørste også....:(

Så hvorfor angriper du ikke tråder som kun handler om materialistiske ting? "Kjøkkenet er ti år gammelt og vi trenger et nytt", hvorfor er du så stille da? Gammelt kjøkken kan slipes, males og bli som nytt;)

I mine øyne henger du deg opp i debatter om ord og meninger, hva med å henge deg opp i handlinger?

Det skrev jeg jo nettopp - de innleggene som forventer at vi skal involvere oss emosjonelt, og forventer at vi "synes synd på", og er enige i at det er "fryktelig, fryktelig grusomt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Jeg ser helt klart at det finnes verre ting som skjer rundt oss enn mishandling av katter, men nå omhandler jo denne tråden dyr og ikke mennesker.

Det virker litt skummelt når man forsøker å bagatellisere mishandling av dyr fordi det også skjer mishandling av mennesker rundt omkring....

MIshandling av dyr er forkastelig og bør slåes hardt ned på! Tilsvarende gjelder selvsagt også for overgrep mot mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg visste ikke at du har skrevet boken "Førstehelp for Lus"! ;-)

Med vennlig hilsen

Jo jeg har det og har tenkt å dele den ut til hele klassen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart at det finnes verre ting som skjer rundt oss enn mishandling av katter, men nå omhandler jo denne tråden dyr og ikke mennesker.

Det virker litt skummelt når man forsøker å bagatellisere mishandling av dyr fordi det også skjer mishandling av mennesker rundt omkring....

MIshandling av dyr er forkastelig og bør slåes hardt ned på! Tilsvarende gjelder selvsagt også for overgrep mot mennesker.

Joda, men det får være grenser for hva man skal forventes å være emosjonelt involvert i.

Altså, hvis man blir "satt ut" av et kattedrap, hva da hvis noe virkelig ille skjer? Hvordan skal man reagere da?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men det får være grenser for hva man skal forventes å være emosjonelt involvert i.

Altså, hvis man blir "satt ut" av et kattedrap, hva da hvis noe virkelig ille skjer? Hvordan skal man reagere da?

Med vennlig hilsen

Men det går faktisk an å bli "satt ut" av ulike ting og i ulik grad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Joda, men det får være grenser for hva man skal forventes å være emosjonelt involvert i.

Altså, hvis man blir "satt ut" av et kattedrap, hva da hvis noe virkelig ille skjer? Hvordan skal man reagere da?

Med vennlig hilsen

''Altså, hvis man blir "satt ut" av et kattedrap, hva da hvis noe virkelig ille skjer? Hvordan skal man reagere da?''

Vet du hva som ville skje med deg, om noe slikt(virkelig ille) skulle hende deg?

Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente

Du skriver: "Vi skal ha rom for å ha empati og omsorg for alle uansett. "

Da jeg bodde i Sør Afrika fikk vi hver uke folk som ønsket at vi skulle adoptere ungene deres, for foreldrene hadde HIV/AIDS, og kom til å dø snart.

Det er dette som er perspektiv - det er veldig fint med "empati og omsorg" for katter (ingen sier man skal være slem), men det er liksom noe med å ha en viss realisme.

Med vennlig hilsen

Jeg skjønner ikke hva problemet er?? Hvorfor drar du frem eksempelet på noe som selvsagt var og er veldig tragisk som du har opplevd. Ja perspektiv... jeg skjønner at du liker det ordet. Og jeg gjentar til det kjedsommelige(siden du ikke forstår hva jeg mener tydeligvis)... Uansett hva som foregår i Afrika, på månen eller bak et hushjørne i Ulan Bator så har det ikke NOE med saken å gjøre i en dyreplagerisak. Det handler om to forskjellige ting. Og det var den tingen jeg kommenterte i svaret til Nils Håvard Dahl. En kan ikke sitte med glatt samvittighet og trekke på skuldrene over at noen torturerer og dreper et dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente

Selvsagt, men det er også viktig å ha et perspektiv i forhold til disse tankene. Det er ikke to like "sterke" saker, og det er NHDs poengt, tror jeg.

Med vennlig hilsen

Han skrev som avsluttende svar på det opprinnelige innelgget... "jeg greier ikke å få sterke emosjoner for en katt". Denne setningen alene kan du lese om igjen noen ganger.

Hvor går da grensen for at han eller noen skal få følelser for saken. Var det litt verre hvis det hadde vært en hund(for katter er kanskje irriterende for enkelte)? Eller hadde ikke alle fått emosjoner hvis det hadde vært en liten puddel? For puddel er kanskje ikke favoritten. Hva med en Golden Retriever? Går det på kilo eller? Saken blir så latterlig at argumenteringen blir litt latterlig til slutt også.

Dermed får vi si oss forhåpentligvis ikke alt for uenige. La oss komme med sterke sosiale sanksjoner mot folk som gjør noe vondt selv mot de helt små. Ikke bare sitte og trekke på skuldrene og tenke jaja... verre ting skjer så vi får la være å bruke kalorier på noe slikt.

Håper denne personen som torturerte katten får straff. Hvis ikke så er det bare fritt frem for alle syke hoder som ønsker å gjøre slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest drvalley

Han skrev som avsluttende svar på det opprinnelige innelgget... "jeg greier ikke å få sterke emosjoner for en katt". Denne setningen alene kan du lese om igjen noen ganger.

Hvor går da grensen for at han eller noen skal få følelser for saken. Var det litt verre hvis det hadde vært en hund(for katter er kanskje irriterende for enkelte)? Eller hadde ikke alle fått emosjoner hvis det hadde vært en liten puddel? For puddel er kanskje ikke favoritten. Hva med en Golden Retriever? Går det på kilo eller? Saken blir så latterlig at argumenteringen blir litt latterlig til slutt også.

Dermed får vi si oss forhåpentligvis ikke alt for uenige. La oss komme med sterke sosiale sanksjoner mot folk som gjør noe vondt selv mot de helt små. Ikke bare sitte og trekke på skuldrene og tenke jaja... verre ting skjer så vi får la være å bruke kalorier på noe slikt.

Håper denne personen som torturerte katten får straff. Hvis ikke så er det bare fritt frem for alle syke hoder som ønsker å gjøre slikt.

Katten var ikke torturert. Den var effektivt avlivet. Det er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...