Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

''Poenget er at man kan ha to tanker i hodet samtidig, og bruke perspektiv for å se hva som er vesentlig''

Nå snur du saken på hodet.

Her var det du og Nhd som viste at menn ikke kan ha to tanker i hodet samtidig.

Jeg har hatt flere tanker i hodet hele tiden. Man ser på de forskjellige sakene, og bruker hjernen til å sette ting i perspektiv - altså, hvor vesentlig/viktige de forskjellige sakene/tankene er.

Jeg tipper NHD har gjort det samme.

Så her er det nok ikke meg som mangler flere tanker i hodet samtidig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verinoca

Jeg har da aldri påstått at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig. Jeg har påpekt at viktigheten av de to tankene ikke er identisk. Kattedrap er sykt, men uvesentlig i den store sammenhengen. Det er utallige dyr som blir drept i Norge hver eneste dag.

''Jeg har påpekt at viktigheten av de to tankene ikke er identisk.''

Og hvor har jeg påstått at viktigheten er identisk?

Er du klar over hvor kraftig du undervurderer andre i din måte å argumentere på? Den belærende tonen din er ganske uutholdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Jeg synes både hovedinnlegget, og NHDs poeng fortjener å stå.

Jeg sier ikke at hovedinnlegget ikke skulle vært skrevet, men det er meget viktig å se ting i perspektiv.

Og det interessante spørsmålet er hvorfor et kattedrap er det som man starter en tråd om, i stedet for alle de meget større sakene (dog uten dyr) som skjedde samme dag. (NHD har nevnt noen av dem i innlegget.)

Med vennlig hilsen

Her skriver folk om alt mulig. Det er dopapirtråder og rasismetråder.

Folk har forskjellige interesser og et kattedrap kan umulig være mer uinteresant enn en tråd om hva slags dopapir vi bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ser du noen som forfekter at han skal ansettes i en barnehage?

Selvsagt bør han arresteres og straffes. Det er åpenbart, men det går på HAN, og faktisk ikke engang på katten.

Blir han ikke straffet, så kan han fint få jobb i en barnahage...!

Og hva er straffen pr. dags dato for å drepe en jatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skriver folk om alt mulig. Det er dopapirtråder og rasismetråder.

Folk har forskjellige interesser og et kattedrap kan umulig være mer uinteresant enn en tråd om hva slags dopapir vi bruker.

Enig, men derfor er NHDs kommentar helt på sin plass. Det er viktig å ha flere tanker i hodet samtidig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir han ikke straffet, så kan han fint få jobb i en barnahage...!

Og hva er straffen pr. dags dato for å drepe en jatt?

Joda, men da er fokus å få arrestert ham, og ikke selve dyremishandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest verinoca

Enig, men derfor er NHDs kommentar helt på sin plass. Det er viktig å ha flere tanker i hodet samtidig.

Med vennlig hilsen

''Enig, men derfor er NHDs kommentar helt på sin plass. Det er viktig å ha flere tanker i hodet samtidig.''

Du ser det fortsatt ikke. NHD tenker ikke på denne kattedrapsaken. han tenker på andre ting, som han kaller perspektiv. Så de multiple tankene han evt måtte ha, inkluderer ikke saken det diskuteres her. DET er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Joda, men da er fokus å få arrestert ham, og ikke selve dyremishandlingen.

''men da er fokus å få arrestert ham, og ikke selve dyremishandlingen.''

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente

Jeg forstår hva du mener, og mange andre, heldigvis. Men enkelte har ikke den evnen. Deriblant finnes dyremishandlerne. Synes ikke dem som trekker på skuldrene av kattedrap og peker på Afrika er så mye bedre.

Ja det helt utrolig hvordan noen kan være. Og det med at vi ikke skal bry oss om "småting" når det er krig i verden. Det er en måte å snakke på som er faktisk ganske korttenkt. Vi skal ha rom for å ha empati og omsorg for alle uansett. En kan ikke begynne å snakke om å sette ting i perspektiv og samtidig trekke på skuldrene av kattedrap. Tortur og drap av uskyldige dyr er forferdelig, uansett om "det er krig et eller annet sted i verden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig, men derfor er NHDs kommentar helt på sin plass. Det er viktig å ha flere tanker i hodet samtidig.''

Du ser det fortsatt ikke. NHD tenker ikke på denne kattedrapsaken. han tenker på andre ting, som han kaller perspektiv. Så de multiple tankene han evt måtte ha, inkluderer ikke saken det diskuteres her. DET er poenget.

Nei, han tenker på andre ting, hvilket han viser ved å skrive følgende: "greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt."

Altså, han har vurdert både kattedrapet og alt det andre, og kommet til at kattedrapet ikke er så viktig som det andre.

Legg merke til at det er MANGE saker (inkl. kattedrapet) nevnt i hans innlegg. I de fleste andre innleggene her er det kun EN sak.

Ergo, det er han (og jeg) som har flere tanker i hodet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men da er fokus å få arrestert ham, og ikke selve dyremishandlingen.''

Hva mener du?

At det er to aspekter til selve saken:

1) Dyreplageriet (altså, synd på katten)

2) At man har en "gærning" som gjør slikt gående ute i samfunnet. (altså, poenget er at vi må stoppe ham før han skader andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det helt utrolig hvordan noen kan være. Og det med at vi ikke skal bry oss om "småting" når det er krig i verden. Det er en måte å snakke på som er faktisk ganske korttenkt. Vi skal ha rom for å ha empati og omsorg for alle uansett. En kan ikke begynne å snakke om å sette ting i perspektiv og samtidig trekke på skuldrene av kattedrap. Tortur og drap av uskyldige dyr er forferdelig, uansett om "det er krig et eller annet sted i verden".

Du skriver: "Vi skal ha rom for å ha empati og omsorg for alle uansett. "

Da jeg bodde i Sør Afrika fikk vi hver uke folk som ønsket at vi skulle adoptere ungene deres, for foreldrene hadde HIV/AIDS, og kom til å dø snart.

Det er dette som er perspektiv - det er veldig fint med "empati og omsorg" for katter (ingen sier man skal være slem), men det er liksom noe med å ha en viss realisme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, mange døde av spanskesyke, tuberkolose og tæring.

Men til tross for dette går det an å være rystet over at folk kan bli så skrudd i hodet sitt at de hevner seg på en katt og attpåtil legger ut bildene på facebook.

Det var det vel ikke akkurat et dødsfallet folk reagerer på her, men heller det at folk er så "kokko" i hodet sitt.

Det i seg selv bør jo interesere psykiateren.

Det er vel ikke slik at vi kun kan skrive om store viktige verdensbegivenheter her på dol?

''Jada, mange døde av spanskesyke, tuberkolose og tæring.''

Tuberkulose og tæring er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Du skriver: "Vi skal ha rom for å ha empati og omsorg for alle uansett. "

Da jeg bodde i Sør Afrika fikk vi hver uke folk som ønsket at vi skulle adoptere ungene deres, for foreldrene hadde HIV/AIDS, og kom til å dø snart.

Det er dette som er perspektiv - det er veldig fint med "empati og omsorg" for katter (ingen sier man skal være slem), men det er liksom noe med å ha en viss realisme.

Med vennlig hilsen

''Da jeg bodde i Sør Afrika fikk vi hver uke folk som ønsket at vi skulle adoptere ungene deres, for foreldrene hadde HIV/AIDS, og kom til å dø snart.''

Har du sett alle mine innlegg eller svar som omhandler sult i verden?

De blir glatt oversett til fordel for middagsforespørsmål og oppskrifter på ditt eller datt....Jeg ga opp, ble så altfor frustrert inni meg at ingen brydde seg om døende, sultne barn i fjerne verdensstrøk.

Jeg er dypt bekymret over vår vilje til ikke ville hjelpe de aller fattigste i verden, og like bekymret over vår evne til ikke å bry oss:(

Likeså er jeg bekymret over hvordan vi behandler våre dyr (kjæledyr, husdyr, pelsfarmdyr eller fjærkre ).

Dyr som gir oss mat, dyr som gir oss pels, høner som gir oss både egg og kyllinger burde alle behandles med respekt og _plass_!

Så ja, folk som kapper hodet av en katt pga urinering, havner fryktelig lavt på min rangstige:((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Du skriver: "Vi skal ha rom for å ha empati og omsorg for alle uansett. "

Da jeg bodde i Sør Afrika fikk vi hver uke folk som ønsket at vi skulle adoptere ungene deres, for foreldrene hadde HIV/AIDS, og kom til å dø snart.

Det er dette som er perspektiv - det er veldig fint med "empati og omsorg" for katter (ingen sier man skal være slem), men det er liksom noe med å ha en viss realisme.

Med vennlig hilsen

''Det er dette som er perspektiv - det er veldig fint med "empati og omsorg" for katter (ingen sier man skal være slem), men det er liksom noe med å ha en viss realisme''

Jada sør, men som du selv sier så går det an å ha to tanker i hodet på samme tid.

Det er mulig å mene at en som dreper katter og legger ut bilde av det på facebook er så klin gærn at han burde vært undersøkt av en psykiater OG SAMTIDIG synes det er verre med ungene i Sør-Afrika.

Vi kan da ikke slutte å mene noe om de små ting fordi om andre ting er verre.

Det går an å ha to ting i hodet samtig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Joda, men da er fokus å få arrestert ham, og ikke selve dyremishandlingen.

''Joda, men da er fokus å få arrestert ham, og ikke selve dyremishandlingen''

Det er jo pga av selve dyremishandlingen det er viktig å få arrestert han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er dette som er perspektiv - det er veldig fint med "empati og omsorg" for katter (ingen sier man skal være slem), men det er liksom noe med å ha en viss realisme''

Jada sør, men som du selv sier så går det an å ha to tanker i hodet på samme tid.

Det er mulig å mene at en som dreper katter og legger ut bilde av det på facebook er så klin gærn at han burde vært undersøkt av en psykiater OG SAMTIDIG synes det er verre med ungene i Sør-Afrika.

Vi kan da ikke slutte å mene noe om de små ting fordi om andre ting er verre.

Det går an å ha to ting i hodet samtig.

Selvsagt, men det er også viktig å ha et perspektiv i forhold til disse tankene. Det er ikke to like "sterke" saker, og det er NHDs poengt, tror jeg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

''Jada, mange døde av spanskesyke, tuberkolose og tæring.''

Tuberkulose og tæring er det samme.

Ja, det har du sikkert rett i:-)

Trodde tæring var det samme som lungebetennelse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da jeg bodde i Sør Afrika fikk vi hver uke folk som ønsket at vi skulle adoptere ungene deres, for foreldrene hadde HIV/AIDS, og kom til å dø snart.''

Har du sett alle mine innlegg eller svar som omhandler sult i verden?

De blir glatt oversett til fordel for middagsforespørsmål og oppskrifter på ditt eller datt....Jeg ga opp, ble så altfor frustrert inni meg at ingen brydde seg om døende, sultne barn i fjerne verdensstrøk.

Jeg er dypt bekymret over vår vilje til ikke ville hjelpe de aller fattigste i verden, og like bekymret over vår evne til ikke å bry oss:(

Likeså er jeg bekymret over hvordan vi behandler våre dyr (kjæledyr, husdyr, pelsfarmdyr eller fjærkre ).

Dyr som gir oss mat, dyr som gir oss pels, høner som gir oss både egg og kyllinger burde alle behandles med respekt og _plass_!

Så ja, folk som kapper hodet av en katt pga urinering, havner fryktelig lavt på min rangstige:((((

Ja, det er jo nettopp dette som er saken. At folk starter tråder om katter, mens det samme dag var drap, sult, og mye verre ting. (Uten at det blir OK å drepe katter, selvsagt.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Det er dette som er perspektiv - det er veldig fint med "empati og omsorg" for katter (ingen sier man skal være slem), men det er liksom noe med å ha en viss realisme''

Jada sør, men som du selv sier så går det an å ha to tanker i hodet på samme tid.

Det er mulig å mene at en som dreper katter og legger ut bilde av det på facebook er så klin gærn at han burde vært undersøkt av en psykiater OG SAMTIDIG synes det er verre med ungene i Sør-Afrika.

Vi kan da ikke slutte å mene noe om de små ting fordi om andre ting er verre.

Det går an å ha to ting i hodet samtig.

Helt enig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...