Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

Da var vi jo enige, da ;-)

Ref. tittelen på tråden...

Ta to paracet, og legg deg nedpå, så går det nok over! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta to paracet, og legg deg nedpå, så går det nok over! ;-)

Med vennlig hilsen

Hehe,- det er vel verre for deg,- du har jo nærmest som prinsipp å være uenige med folk,- jeg har ikke noe problem med å være enig med deg - om ikke alltid, så noen ganger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest harikkenickfortiden

Hehe,- det er vel verre for deg,- du har jo nærmest som prinsipp å være uenige med folk,- jeg har ikke noe problem med å være enig med deg - om ikke alltid, så noen ganger :-)

godt svart, katt-ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- det er vel verre for deg,- du har jo nærmest som prinsipp å være uenige med folk,- jeg har ikke noe problem med å være enig med deg - om ikke alltid, så noen ganger :-)

Neida, jeg er faktisk helst enig med folk, men nicket mitt (Sørlige Halvkule) ble egentlig ment fordi jeg ønsket å gi et annet perspektiv enn standard "nisselue" ;-) på saker og ting som skjer i Norge og ellers i verden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katteeiere må skjerpe seg

Fæl sak.

Når det er sagt, så synes jeg katteeiere kan ta hensyn til andre enn seg selv også. Det er ikke spesielt festlig at det lukter kattepiss overalt, og at fremmede katter har tilhold i vår hage. Jeg har to allergikere i huset, som virkelig plages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det var nok katten som hadde tisset på Harleyen. Jeg skjønner godt at harleyeieren ble rasende, ikke noe særlig morsomt å dra på tur med en MC som stinker kattepiss. Men han skulle selvsagt ikke drept katten. Han skulle heller forlangt at katteeieren kom og vasket Harleyen ren igjen.

Ah. Katta. Jeg trodde det var eieren.

Syntes jo det var litt rart at hun ikke tok til motmæle mot urineringspåstandene ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Nå er ikke hovedpoenget her katten, men hvilke idioter som vandrer rundt i samfunnet. Hvis du kverker en katt for deretter å skryte av det på facebook, da er det noe som er gærent et sted. Du ser den, antar jeg?

At det finnes mye annet grusomt i verden er helt sikkert. Men å avfeie denne saken fordi den "bare" handler om en katt, det blir litt sånn "alle andre får"-mentalitet som småbarn ofte har. Vi må ikke glemme de mindre sakene bare fordi det finnes andre mye større vi kan bry oss om i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ah. Katta. Jeg trodde det var eieren.

Syntes jo det var litt rart at hun ikke tok til motmæle mot urineringspåstandene ... :)

''Syntes jo det var litt rart at hun ikke tok til motmæle mot urineringspåstandene ... :)''

LOL! Spesielt siden det var en dame! Litt enklere for mannfolka å skvette rundt om ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ondskapsfulle folk! Tenk å pine en katt til døde fordi den har tisset i garasjen? Dette kaller jeg ondskap, og helt utrolig at noen faktisk kan få seg til å gjøre noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæl sak.

Når det er sagt, så synes jeg katteeiere kan ta hensyn til andre enn seg selv også. Det er ikke spesielt festlig at det lukter kattepiss overalt, og at fremmede katter har tilhold i vår hage. Jeg har to allergikere i huset, som virkelig plages.

Det er litt vanskelig å holde styr på hvor kattene går da. Men jeg holder mine inne jeg da så de "plager" bare meg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipp..

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Men du er kanskje åpen for at noen mennesker også har empati med dyr selv om de ikke inngår i ditt verdisyn? Det er faktisk mulig å syns at begge deler er ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er kanskje åpen for at noen mennesker også har empati med dyr selv om de ikke inngår i ditt verdisyn? Det er faktisk mulig å syns at begge deler er ille!

Helt enig med deg. Dette syntes jeg var et utrolig ufolsomt svar fra en som skal være en ressurs for mennesker og deres følelsesliv. Det er fatisk mulig å bry seg om både dyr og mennesker, og denne rangeringen av levende vesener har jeg lite til overs for.

Jeg håper i det minste at han med dette ikke bagateliiserer dyremishandling.

Her er enda noen eksempler på hvordan mishandling av dyr kan arte seg:

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2865442.ece

Grotesk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Katta. Jeg trodde det var eieren.

Syntes jo det var litt rart at hun ikke tok til motmæle mot urineringspåstandene ... :)

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt vanskelig å holde styr på hvor kattene går da. Men jeg holder mine inne jeg da så de "plager" bare meg ;o)

''Det er litt vanskelig å holde styr på hvor kattene går da.''

Om man kastrerer katten så holder den seg vanligvis nære hjemmet og den markerer i alle fall ikke rundt omkring. Og ukastrerte hannkatters urin stinker mye verre enn kastrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er litt vanskelig å holde styr på hvor kattene går da.''

Om man kastrerer katten så holder den seg vanligvis nære hjemmet og den markerer i alle fall ikke rundt omkring. Og ukastrerte hannkatters urin stinker mye verre enn kastrerte.

Den gamle myten om at "kasser pisser over alt" og etterlater en forferdelig lukt som ikke er mulig å fjerne, er nok en smule overdrevet.

Det er kun ukastrerte hankatter som markerer og sprayer, og det er ikke vanlig urin som kommer da, men en markeringsvæske. Vanlig kattetiss lukter ikke verre enn mennesketiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle myten om at "kasser pisser over alt" og etterlater en forferdelig lukt som ikke er mulig å fjerne, er nok en smule overdrevet.

Det er kun ukastrerte hankatter som markerer og sprayer, og det er ikke vanlig urin som kommer da, men en markeringsvæske. Vanlig kattetiss lukter ikke verre enn mennesketiss.

''Den gamle myten om at "kasser pisser over alt" og etterlater en forferdelig lukt som ikke er mulig å fjerne, er nok en smule overdrevet. Det er kun ukastrerte hankatter som markerer og sprayer, og det er ikke vanlig urin som kommer da, men en markeringsvæske. Vanlig kattetiss lukter ikke verre enn mennesketiss.''

Det er jo det jeg sier. At ukastrerte hannkatters markering stinker mye verre enn kastrerte katters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Den gamle myten om at "kasser pisser over alt" og etterlater en forferdelig lukt som ikke er mulig å fjerne, er nok en smule overdrevet. Det er kun ukastrerte hankatter som markerer og sprayer, og det er ikke vanlig urin som kommer da, men en markeringsvæske. Vanlig kattetiss lukter ikke verre enn mennesketiss.''

Det er jo det jeg sier. At ukastrerte hannkatters markering stinker mye verre enn kastrerte katters.

Ja, jeg ville bare bekrefte det du sa. Men burde vel ha lagt svaret til den du svarte:-)

Jeg synes for øvrig at det er veldig trist at det ikke er mulig å diskutere katter her inne på dol- enten det gjelder mishandling eller andre ting - uten at "kattepiss-folket" kommer med sine anklager mot katteeiere og uriktige påstander om katters adferd. En blir så utrolig trøtt av det:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle myten om at "kasser pisser over alt" og etterlater en forferdelig lukt som ikke er mulig å fjerne, er nok en smule overdrevet.

Det er kun ukastrerte hankatter som markerer og sprayer, og det er ikke vanlig urin som kommer da, men en markeringsvæske. Vanlig kattetiss lukter ikke verre enn mennesketiss.

Du skriver: "Vanlig kattetiss lukter ikke verre enn mennesketiss."

Mulig det, men de færreste liker mennesketiss på sykkelen/bilen...

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt! Det at man i det hele tatt er i stand til å begå slike handlinger sier utrolig mye om vedkommendes personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Vanlig kattetiss lukter ikke verre enn mennesketiss."

Mulig det, men de færreste liker mennesketiss på sykkelen/bilen...

;-)

Med vennlig hilsen

Vanlig kattetissing foregår ved at katten graver et hull, setter seg og tisser i hullet og graver over igjen. Det du snakker om er spraying med markeringsveske fra ukastrerte hankatter.

Vanlig kattetissing foregår ikke ved at de løfter bakbeinet og tisser oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...