Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

Jeg forstår hva du mener, og mange andre, heldigvis. Men enkelte har ikke den evnen. Deriblant finnes dyremishandlerne. Synes ikke dem som trekker på skuldrene av kattedrap og peker på Afrika er så mye bedre.

Hvis du skal gjengi noe, så er det greit å gjøre det korrekt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verinoca

Nei, det er klart man ikke mobiliserer noe særlig emosjon i forhold til et kattedrap.

Sånn for å få litt perspektiv - min eks hadde en bestemor som mistet 20 av sine 26 barn til sult og enkle sykdommer. Tenk deg det - at 20 av ungene dine dør!

Nei, det klarer jeg ikke å tenke meg. Selvsagt er det ubeskrivelig fælt.

Likevel, det er lov å ytre sin forferdelse over mennesker som dreper dyr, uten å bli høvla ned med perspektiver.

Ja til flere tanker i hodet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Nei, det er klart man ikke mobiliserer noe særlig emosjon i forhold til et kattedrap.

Sånn for å få litt perspektiv - min eks hadde en bestemor som mistet 20 av sine 26 barn til sult og enkle sykdommer. Tenk deg det - at 20 av ungene dine dør!

Jada, mange døde av spanskesyke, tuberkolose og tæring.

Men til tross for dette går det an å være rystet over at folk kan bli så skrudd i hodet sitt at de hevner seg på en katt og attpåtil legger ut bildene på facebook.

Det var det vel ikke akkurat et dødsfallet folk reagerer på her, men heller det at folk er så "kokko" i hodet sitt.

Det i seg selv bør jo interesere psykiateren.

Det er vel ikke slik at vi kun kan skrive om store viktige verdensbegivenheter her på dol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Hvis du skal gjengi noe, så er det greit å gjøre det korrekt.

Med vennlig hilsen

Hvis du skal korrigere meg så vennligst hold deg til fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Jada, mange døde av spanskesyke, tuberkolose og tæring.

Men til tross for dette går det an å være rystet over at folk kan bli så skrudd i hodet sitt at de hevner seg på en katt og attpåtil legger ut bildene på facebook.

Det var det vel ikke akkurat et dødsfallet folk reagerer på her, men heller det at folk er så "kokko" i hodet sitt.

Det i seg selv bør jo interesere psykiateren.

Det er vel ikke slik at vi kun kan skrive om store viktige verdensbegivenheter her på dol?

Sett den Monty Python-sketsjen der ingen forferdes over de andres grusomme barndomshistorier? De satt jo selv med en mye verre historie, må vite.

Så, er du ikke død av voldtekt eller tæring bør du ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Sett den Monty Python-sketsjen der ingen forferdes over de andres grusomme barndomshistorier? De satt jo selv med en mye verre historie, må vite.

Så, er du ikke død av voldtekt eller tæring bør du ikke klage.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det klarer jeg ikke å tenke meg. Selvsagt er det ubeskrivelig fælt.

Likevel, det er lov å ytre sin forferdelse over mennesker som dreper dyr, uten å bli høvla ned med perspektiver.

Ja til flere tanker i hodet samtidig.

Hvor har du det fra at "vi" ikke har flere tanker i hodet samtidig.

Poenget er perspektiv - man kan tenke på katten, og likevel vurdere at det er "småplukk" sammenlignet med hva annet man ser/opplever.

Det er altså ikke mangel på "to tanker", men viktigheten av tankene sammenlignet med hverandre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Hvor har du det fra at "vi" ikke har flere tanker i hodet samtidig.

Poenget er perspektiv - man kan tenke på katten, og likevel vurdere at det er "småplukk" sammenlignet med hva annet man ser/opplever.

Det er altså ikke mangel på "to tanker", men viktigheten av tankene sammenlignet med hverandre.

Med vennlig hilsen

Da må jeg nesten spørre deg om du synes dette var et innlegg som ikke var verd å skrive her på dol?

Det høres jo nesten slik ut på dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, mange døde av spanskesyke, tuberkolose og tæring.

Men til tross for dette går det an å være rystet over at folk kan bli så skrudd i hodet sitt at de hevner seg på en katt og attpåtil legger ut bildene på facebook.

Det var det vel ikke akkurat et dødsfallet folk reagerer på her, men heller det at folk er så "kokko" i hodet sitt.

Det i seg selv bør jo interesere psykiateren.

Det er vel ikke slik at vi kun kan skrive om store viktige verdensbegivenheter her på dol?

Ingen har nektet noen å være rystet.

Poenget er at man kan ha to tanker i hodet samtidig, og bruke perspektiv for å se hva som er vesentlig.

Det betyr selvsagt ikke at ma synes det er OK at folk dreper katter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nei, det er klart man ikke mobiliserer noe særlig emosjon i forhold til et kattedrap.

Sånn for å få litt perspektiv - min eks hadde en bestemor som mistet 20 av sine 26 barn til sult og enkle sykdommer. Tenk deg det - at 20 av ungene dine dør!

Mennesker som har glede av å torturere og drepe dyr skremmer meg...:( De burde stoppes før de går over til å tilfredsstille sine perverse lyster på oss!

Sett det i perspektiv...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Hvor har du det fra at "vi" ikke har flere tanker i hodet samtidig.

Poenget er perspektiv - man kan tenke på katten, og likevel vurdere at det er "småplukk" sammenlignet med hva annet man ser/opplever.

Det er altså ikke mangel på "to tanker", men viktigheten av tankene sammenlignet med hverandre.

Med vennlig hilsen

''man kan tenke på katten''

Og hvem sier at jeg tenker på katten?

Jeg tenker på hva denne syke mannen, som dreper kjæledyr, er kapabel til neste gang noen tråkker i hans vei.

Selvsagt er det lite i forhold til Holocaust, men om du og andre i absolutt alle sammenhenger skal komme drassende med alt som er verre, så GÅR DET IKKE AN Å DISKUTERE NOE ANNET ENN DE STORE KATASTROFENE!

Tenk så kjedelig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som har glede av å torturere og drepe dyr skremmer meg...:( De burde stoppes før de går over til å tilfredsstille sine perverse lyster på oss!

Sett det i perspektiv...!

Ser du noen som forfekter at han skal ansettes i en barnehage?

Selvsagt bør han arresteres og straffes. Det er åpenbart, men det går på HAN, og faktisk ikke engang på katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Da må jeg nesten spørre deg om du synes dette var et innlegg som ikke var verd å skrive her på dol?

Det høres jo nesten slik ut på dere.

Sør vil bare vinne, han. Han har den verste historien - og tatatataaa - vi andre må bare klappe igjen.

Perspektiv, kaller han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''man kan tenke på katten''

Og hvem sier at jeg tenker på katten?

Jeg tenker på hva denne syke mannen, som dreper kjæledyr, er kapabel til neste gang noen tråkker i hans vei.

Selvsagt er det lite i forhold til Holocaust, men om du og andre i absolutt alle sammenhenger skal komme drassende med alt som er verre, så GÅR DET IKKE AN Å DISKUTERE NOE ANNET ENN DE STORE KATASTROFENE!

Tenk så kjedelig for deg.

Hvem er det som sier man ikke kan diskutere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør vil bare vinne, han. Han har den verste historien - og tatatataaa - vi andre må bare klappe igjen.

Perspektiv, kaller han det.

Fint hvis du kan skrive om saken, i stedet for om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Hvem er det som sier man ikke kan diskutere det?

Du. Som egentlig sier at du er enig med meg (at man kan ha to tanker i hodet samtidig) men overhodet ikke kan nedlate deg til å bruke de ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nesten spørre deg om du synes dette var et innlegg som ikke var verd å skrive her på dol?

Det høres jo nesten slik ut på dere.

Jeg synes både hovedinnlegget, og NHDs poeng fortjener å stå.

Jeg sier ikke at hovedinnlegget ikke skulle vært skrevet, men det er meget viktig å se ting i perspektiv.

Og det interessante spørsmålet er hvorfor et kattedrap er det som man starter en tråd om, i stedet for alle de meget større sakene (dog uten dyr) som skjedde samme dag. (NHD har nevnt noen av dem i innlegget.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Fint hvis du kan skrive om saken, i stedet for om meg.

Slapp av, jeg skriver ikke om deg, jeg skriver om Sør og hans måte å argumentere på.

Du er jo enig med meg, men kverulere og motargumentere, det må du likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ingen har nektet noen å være rystet.

Poenget er at man kan ha to tanker i hodet samtidig, og bruke perspektiv for å se hva som er vesentlig.

Det betyr selvsagt ikke at ma synes det er OK at folk dreper katter.

Med vennlig hilsen

''Poenget er at man kan ha to tanker i hodet samtidig, og bruke perspektiv for å se hva som er vesentlig''

Nå snur du saken på hodet.

Her var det du og Nhd som viste at menn ikke kan ha to tanker i hodet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du. Som egentlig sier at du er enig med meg (at man kan ha to tanker i hodet samtidig) men overhodet ikke kan nedlate deg til å bruke de ordene.

Jeg har da aldri påstått at man ikke kan ha to tanker i hodet samtidig. Jeg har påpekt at viktigheten av de to tankene ikke er identisk. Kattedrap er sykt, men uvesentlig i den store sammenhengen. Det er utallige dyr som blir drept i Norge hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...