Gå til innhold

Ere mulig????


Gjest noen ER idioter

Anbefalte innlegg

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Men du som psykiater (selv om du unretgene med privat denne gang) må vel ha en viss formening om hva dette sier om vedkommende person?

Jeg mener å ha lest at man hos sadistiske voksne ofte ser at de har bedrevet dyreplageri som barn. Det må jo være enda verre å begå dyreplageri som voksen og presumptivt strafferettslig tilregnelig?

Og uansett: det går an å synes at BÅDE barnedrap og kattedrap er fælt.

Lurer på om du kommer til å svare følgende, i en tråd som skryter av det gode vårværet: "Det er da enda finere vårvær i Paris!"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke hovedpoenget her katten, men hvilke idioter som vandrer rundt i samfunnet. Hvis du kverker en katt for deretter å skryte av det på facebook, da er det noe som er gærent et sted. Du ser den, antar jeg?

At det finnes mye annet grusomt i verden er helt sikkert. Men å avfeie denne saken fordi den "bare" handler om en katt, det blir litt sånn "alle andre får"-mentalitet som småbarn ofte har. Vi må ikke glemme de mindre sakene bare fordi det finnes andre mye større vi kan bry oss om i stedet.

Helt enig! Dem som ikke bryr seg om de "mindre" ting har i mine øyne ikke mye troverdighet når de påstår å bry seg om de "store" ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men du som psykiater (selv om du unretgene med privat denne gang) må vel ha en viss formening om hva dette sier om vedkommende person?

Jeg mener å ha lest at man hos sadistiske voksne ofte ser at de har bedrevet dyreplageri som barn. Det må jo være enda verre å begå dyreplageri som voksen og presumptivt strafferettslig tilregnelig?

Og uansett: det går an å synes at BÅDE barnedrap og kattedrap er fælt.

Lurer på om du kommer til å svare følgende, i en tråd som skryter av det gode vårværet: "Det er da enda finere vårvær i Paris!"?

Helt enig, morsan!

Ble helt kvalm av det kattehodet i avisene, stakkars eier:(

Helt grusomt gjort. Er en motorsykkel mer verdt enn et lite katteliv, liksom...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- det er vel verre for deg,- du har jo nærmest som prinsipp å være uenige med folk,- jeg har ikke noe problem med å være enig med deg - om ikke alltid, så noen ganger :-)

''Hehe,- det er vel verre for deg,- du har jo nærmest som prinsipp å være uenige med folk,- jeg har ikke noe problem med å være enig med deg - om ikke alltid, så noen ganger :-)''

:-)

Men det er jaggu mange som ser ut til å ha som prinsipp å være uenig med Sør og himle med øynene uansett hva han sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, morsan!

Ble helt kvalm av det kattehodet i avisene, stakkars eier:(

Helt grusomt gjort. Er en motorsykkel mer verdt enn et lite katteliv, liksom...?

Og: Jeg undres på om katten virkelig hadde tisset på motorsykkelen. eller om den bare hadde tasset rundt oppå den.

Vi hadde tidligere et problem med en fremmed katt som var inne i garasjen vår og satte skitne poteavtrykk over panseret på husbondens veteranbil...;-)

Den eneste som fikk kjeft i den saken der, var meg, for husbonden påstod at jeg ikke hadde lukket igjen porten, slik at katta kom seg inn...,-)

Da vi senere tok katta på fersken i å klatre opp på utsiden og inn en lufteglipe oppunder taket, var løsningen å kjøpe hønsenetting og stenge igjen "inngangen"...;-) Så det eneste som skjedde for katten var at den mistet "huset sitt" :-)

Vi merket aldri noe tisselukt der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er nødvendig av media å legge ut dette bildet heller jeg da, det er jo helt tragisk å se på...

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og: Jeg undres på om katten virkelig hadde tisset på motorsykkelen. eller om den bare hadde tasset rundt oppå den.

Vi hadde tidligere et problem med en fremmed katt som var inne i garasjen vår og satte skitne poteavtrykk over panseret på husbondens veteranbil...;-)

Den eneste som fikk kjeft i den saken der, var meg, for husbonden påstod at jeg ikke hadde lukket igjen porten, slik at katta kom seg inn...,-)

Da vi senere tok katta på fersken i å klatre opp på utsiden og inn en lufteglipe oppunder taket, var løsningen å kjøpe hønsenetting og stenge igjen "inngangen"...;-) Så det eneste som skjedde for katten var at den mistet "huset sitt" :-)

Vi merket aldri noe tisselukt der inne.

Ja, og om den hadde tisset på den? Er det ikke bare å vaske det av igjen?

Jeg har hatt ukastrerte hankatter som har markert i yttergangen min, og lukta kjentes veldig godt. Men det var jo faktisk bare å finne fram bøtte, klut og såpe. Litt jobb, men ikke verdens undergang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Og: Jeg undres på om katten virkelig hadde tisset på motorsykkelen. eller om den bare hadde tasset rundt oppå den.

Vi hadde tidligere et problem med en fremmed katt som var inne i garasjen vår og satte skitne poteavtrykk over panseret på husbondens veteranbil...;-)

Den eneste som fikk kjeft i den saken der, var meg, for husbonden påstod at jeg ikke hadde lukket igjen porten, slik at katta kom seg inn...,-)

Da vi senere tok katta på fersken i å klatre opp på utsiden og inn en lufteglipe oppunder taket, var løsningen å kjøpe hønsenetting og stenge igjen "inngangen"...;-) Så det eneste som skjedde for katten var at den mistet "huset sitt" :-)

Vi merket aldri noe tisselukt der inne.

Selvfølgelig var det din skyld, ærlig talt, morsan;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Men du som psykiater (selv om du unretgene med privat denne gang) må vel ha en viss formening om hva dette sier om vedkommende person?

Jeg mener å ha lest at man hos sadistiske voksne ofte ser at de har bedrevet dyreplageri som barn. Det må jo være enda verre å begå dyreplageri som voksen og presumptivt strafferettslig tilregnelig?

Og uansett: det går an å synes at BÅDE barnedrap og kattedrap er fælt.

Lurer på om du kommer til å svare følgende, i en tråd som skryter av det gode vårværet: "Det er da enda finere vårvær i Paris!"?

Tenkte noe lignende morsan :)

Her diskuterer vi da alt mulig fra flis i fingeren til alvorligere ting uten at det er noedvendig aa sette tingene opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte noe lignende morsan :)

Her diskuterer vi da alt mulig fra flis i fingeren til alvorligere ting uten at det er noedvendig aa sette tingene opp mot hverandre.

Ja, nemlig! Skulle tatt seg ut om man alltid svarte folk som snakket om problemene med å bli kvitt lus at "man må se på proporsjonene og slutte å ergre seg over at folk er slappe på å ta lusesjekk på ungene sine når folk på Haiti lider"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletia

Ja, nemlig! Skulle tatt seg ut om man alltid svarte folk som snakket om problemene med å bli kvitt lus at "man må se på proporsjonene og slutte å ergre seg over at folk er slappe på å ta lusesjekk på ungene sine når folk på Haiti lider"!!

Ha ha ha, HELT ENIG ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nemlig! Skulle tatt seg ut om man alltid svarte folk som snakket om problemene med å bli kvitt lus at "man må se på proporsjonene og slutte å ergre seg over at folk er slappe på å ta lusesjekk på ungene sine når folk på Haiti lider"!!

Kattedebattene har alltid hatt en tendens til å bli usedvanlig polariserte her på dol. For ørten år siden var det noen endeløse kriger vedr. hvor ille det var eller ikke var å plage katter, og tilsvarende hvor ille de personene var eller ikke var som ikke syntes eller syntes at katteplagingen var ille.

Men jeg er neppe den eneste som husker disse diskusjonene, for flere av deltagerne i denne tråden sto på barrikadene den gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Ja, nemlig! Skulle tatt seg ut om man alltid svarte folk som snakket om problemene med å bli kvitt lus at "man må se på proporsjonene og slutte å ergre seg over at folk er slappe på å ta lusesjekk på ungene sine når folk på Haiti lider"!!

Du kan da virkelig få sagt det;))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Kattedebattene har alltid hatt en tendens til å bli usedvanlig polariserte her på dol. For ørten år siden var det noen endeløse kriger vedr. hvor ille det var eller ikke var å plage katter, og tilsvarende hvor ille de personene var eller ikke var som ikke syntes eller syntes at katteplagingen var ille.

Men jeg er neppe den eneste som husker disse diskusjonene, for flere av deltagerne i denne tråden sto på barrikadene den gangen også.

At katter i tillegg drepte fugler, var et tema i samme gate;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt! Det at man i det hele tatt er i stand til å begå slike handlinger sier utrolig mye om vedkommendes personlighet.

Jeg synes det er enda mer spesielt at man velger å både ta og legge ut bilder av det. Synes liksom ikke det er noe spesielt heroisk over å ha klart å overvinne en katt.

Men jeg er ikke blant de som opprøres mest av dette heller. Tror jeg er preget av at jeg i tidlig barndom tok parti med hundene - mot kattene (jfr. uttrykket som hund og katt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er enda mer spesielt at man velger å både ta og legge ut bilder av det. Synes liksom ikke det er noe spesielt heroisk over å ha klart å overvinne en katt.

Men jeg er ikke blant de som opprøres mest av dette heller. Tror jeg er preget av at jeg i tidlig barndom tok parti med hundene - mot kattene (jfr. uttrykket som hund og katt...)

Og der tror jeg faktisk at NHD er også. På hundenes side:-) I og med at han driver med jakt, så vil jeg anta at han har en jakthund. Mon tro om han ville ha likt å se den med garasjeporten over nakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja, også hadde vi litt om de sultne barna i Afrika.

''Ja, også hadde vi litt om de sultne barna i Afrika.''

Føler meg skyldig.... ) Men grusomheter mot barn og dyr opprører meg virkelig:(

De aller fleste psykopater, som senere ble kaldblodige mordere, begynte med torturering av dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Sett i sammenheng med det en kan lese bare i dagens aviser om dette:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10004012

politidrap, dødsulykker i trafikken, barnedrap i Somalia osv osv,

greier jeg ikke å få særlige emosjoner i forhold til en katt.

Det er noe med proporsjonene.

Og da går det selvsagt ikke an å samtidig mene at dyremishandlere er syke.

Mannfolk, kan ikke ha flere tanker i hodet samtidig.

Applaus til at du endelig underskriver som privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...