Gå til innhold

Sykmelding

Anbefalte innlegg

Gjest rødbrus
Skrevet

Jeg ble på nytt sykmeldt i dag i 14 dager mer, etter først to uker. Første gang fikk jeg med med kopi av sykmeldingen som skulle gis til arbeidsgiver. Nå fikk jeg kun et eksemplar som jeg selv skal ha. Er klar over det er trygdekontoret som nå utbetaler lønnen nå. Men skal ikke arbeidsgiver også ha et eksemplar av sykmeldingen?

Gjest dolberta
Skrevet

Sykemeldingen består av fire eksemplarer A,B,C,D.... den første beholder legen, den andre er til deg, den tredje er til arbeidsgiver, og den fjerde er til NAV.

Skrevet

Sykemeldingen består av fire eksemplarer A,B,C,D.... den første beholder legen, den andre er til deg, den tredje er til arbeidsgiver, og den fjerde er til NAV.

''Sykemeldingen består av fire eksemplarer A,B,C,D.... den første beholder legen, den andre er til deg, den tredje er til arbeidsgiver, og den fjerde er til NAV.''

Dette er riktig, med unntak av A-delen. Den sender legen til ditt lokale NAV-kontor som registerer inn diagnose, tidsrom, sykemeldingsgrad og eventuelle kommentarer fra legen.

Nav lokal viderersender den til NAV forvaltning som grunnlag for utbetaling av sykepenger / refusjon til arbeidsgiver sammen med D-delen (som anses som et kravskjema fra den sykemeldte).

Har du arbeidsavklaringspenger, blir D-delen arkivert i saksmappa på NAV lokal.

Uansett skal du få del B, C og D for hver eneste sykemelding, så her må det ha skjedd en glipp.

Gjest dolberta
Skrevet

''Sykemeldingen består av fire eksemplarer A,B,C,D.... den første beholder legen, den andre er til deg, den tredje er til arbeidsgiver, og den fjerde er til NAV.''

Dette er riktig, med unntak av A-delen. Den sender legen til ditt lokale NAV-kontor som registerer inn diagnose, tidsrom, sykemeldingsgrad og eventuelle kommentarer fra legen.

Nav lokal viderersender den til NAV forvaltning som grunnlag for utbetaling av sykepenger / refusjon til arbeidsgiver sammen med D-delen (som anses som et kravskjema fra den sykemeldte).

Har du arbeidsavklaringspenger, blir D-delen arkivert i saksmappa på NAV lokal.

Uansett skal du få del B, C og D for hver eneste sykemelding, så her må det ha skjedd en glipp.

Ok, da lærte jeg noe nytt. (hvor det blir av A-delen) Så en sannhet med krafige modifikasjoner at legen beholder den, selv om jeg ikke får den med meg ;)

I dag fikk jeg selv forlengelse av sykemelding, og ser til min forundring at jeg har fått del A,C og D med meg. Antar at de finner ut av det..........

Skrevet

Ok, da lærte jeg noe nytt. (hvor det blir av A-delen) Så en sannhet med krafige modifikasjoner at legen beholder den, selv om jeg ikke får den med meg ;)

I dag fikk jeg selv forlengelse av sykemelding, og ser til min forundring at jeg har fått del A,C og D med meg. Antar at de finner ut av det..........

Ja, det skjer mye rart :-(

I dagens NAV-situasjon vil jeg råde deg til å levere A-delen til NAV sjøl for sikkerhets skyld - for å unngå evt forsinka utbetaling og mye rot...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...