Gå til innhold

Gulvvask

Gjest miljøbevisst

Anbefalte innlegg

Gjest miljøbevisst
Skrevet

Finnes det fremdeles noen som vasker så tungvint at de bruker bøtte og gulvklut på løvang når de vasker?

Selv bruker jeg kun mopp og stang og bare vann. Detter gjøres så fort og bra at jeg skjønner ikke at noen kan bruke penger på vaskehjelp.

Skrevet

Jeg bruker vann, grønnsåpe og 'langkost';) Syns ikke det blir rent ellers.

Skrevet

Mopp og stang og vann + jif dersom det er flekker. Men jeg skal ikke skryte på meg å vaske golvene så veeeeeldig ofte... Blir mest støvsuging hos meg. :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har etpar venninner som insisterer på "gamlemåten". Selv er jeg langt mer bedagelig anlagt, og hilste derfor moppeløsningen velkommen veldig tidlig. Har aldri sett meg tilbake. :)

Skrevet

''Detter gjøres så fort og bra at jeg skjønner ikke at noen kan bruke penger på vaskehjelp.''

Og hvor mye tid av det totale renholdet i et hjem som en vaskehjelp bistår med tror du går med til mopping? ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Vel, jeg har ikke hull i tennene, så jeg kan ikke skjønne at folk klager over de høye prisene på tannbehandling. ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg bruker vann, grønnsåpe og 'langkost';) Syns ikke det blir rent ellers.

PS - bakterier elsker grønnsåpe, det er derfor man skal vaske sår i det. Så da bør du tørke over gulvene godt med rent vann etterpå. :-)

Skrevet

Vel, jeg har ikke hull i tennene, så jeg kan ikke skjønne at folk klager over de høye prisene på tannbehandling. ;-)

;-)

Skrevet

Hva er løvang?

Jeg bruker mopp når jeg vasker (skulle hatt noen til), lettvint og greit, men jeg "må" ha grønnsåpe i vannet. Blir det rent uten? Mye enklere enn å dra frem støvsugeren.

Skrevet

PS - bakterier elsker grønnsåpe, det er derfor man skal vaske sår i det. Så da bør du tørke over gulvene godt med rent vann etterpå. :-)

''bakterier elsker grønnsåpe, det er derfor man skal vaske sår i det''

Det kan ikke stemme, da ville infeskjonsfaren ØKE hvis du vasker sår i grønnsåpe. Det er nok heller motsatt, grønnsåpe virker bakteriedempende.

Skrevet

''bakterier elsker grønnsåpe, det er derfor man skal vaske sår i det''

Det kan ikke stemme, da ville infeskjonsfaren ØKE hvis du vasker sår i grønnsåpe. Det er nok heller motsatt, grønnsåpe virker bakteriedempende.

Nei, verinoca har rett. Grunnen til at det funker å sitte med en betent finger i grønnsåpevann er at bakteriene heller vil være i grønnsåpen enn i fingeren din. Grønnsåpen trekker ut betennelsen.

Grønnsåpe på gulvene er ikke så smart hvis man ikke skylle godt.

Skrevet

Nei, verinoca har rett. Grunnen til at det funker å sitte med en betent finger i grønnsåpevann er at bakteriene heller vil være i grønnsåpen enn i fingeren din. Grønnsåpen trekker ut betennelsen.

Grønnsåpe på gulvene er ikke så smart hvis man ikke skylle godt.

Da lærte jeg noe nytt. Jeg får spare grønnsåpen til betente fingre eller et akutt behov for å tove.

Er det noe annet gulvvaskemiddel som er greit å bruke? Eller er det best bare å bruke vann? Fjerner det ev. flekker også?

*skjønner at jeg ikke kan vaske gulv*

Gjest Elextra
Skrevet

Hos oss brukes stort sett mopp og vann - dels mopp uten vann.

Men dette er bare en liten del av det totale renholdet, og jeg er veldig glad for vaskehjelpen vi har - ville knapt klart oss uten (eller - det ville vi jo - men er glad vi slipper!) :-)

Skrevet

Da lærte jeg noe nytt. Jeg får spare grønnsåpen til betente fingre eller et akutt behov for å tove.

Er det noe annet gulvvaskemiddel som er greit å bruke? Eller er det best bare å bruke vann? Fjerner det ev. flekker også?

*skjønner at jeg ikke kan vaske gulv*

Jeg bruker Ajax om jeg har det rett i vannet, Jif på sprayflaske om jeg bare bruker litt på moppen.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bruker Ajax om jeg har det rett i vannet, Jif på sprayflaske om jeg bare bruker litt på moppen.

Ajax og Jif bruker er vel altfor sterkt for tregulv?

Skrevet

Er det? Jeg har parkett av ett eller annet slaget og det duger helt fint.

Gjest Elextra
Skrevet

Er det? Jeg har parkett av ett eller annet slaget og det duger helt fint.

''Jeg har parkett av ett eller annet slaget og det duger helt fint''

Ja, tviler ikke på at det blir rent, men jeg ville aldri brukt så sterke vaskemidler på tregulv. Det holder med tørrmopp eller våtmopp med rent, lunkent, vann.

Skrevet

''Jeg har parkett av ett eller annet slaget og det duger helt fint''

Ja, tviler ikke på at det blir rent, men jeg ville aldri brukt så sterke vaskemidler på tregulv. Det holder med tørrmopp eller våtmopp med rent, lunkent, vann.

Rent, lunkent vann tar ikke alle flekker og da bruker jeg Jif rett på flekken. :o)

Gjest verinoca
Skrevet

Ajax har en egen parkett-vask.

Gjest Elextra
Skrevet

Ajax har en egen parkett-vask.

Ok, det visste jeg ikke, kanskje greit å sjekke ut. Men vanligvis synes jeg det går bra med tørrmopp eller mopp fuktet bare med vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...