Gå til innhold

Smoothie ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage smoothie, har aldri laget det før.

Er youghurt basis-greia? Eventuelt isbiter?

Trenger tips til gode smoothies. Jeg kan ikke bruke eple eller pære. Har frosne blåbær.

Skrevet

Frosne jordbær + frosne blåbær + litt appelsinjuice, kesam eller yoghurt blir godt! Noen liker også å ha i banan.

Skrevet

Frosne blåbær gir bare farge, men svært lite smak. Frosne solbær er knallgodt i smoothies synes jeg. :o)

Skrevet

Frosne blåbær gir bare farge, men svært lite smak. Frosne solbær er knallgodt i smoothies synes jeg. :o)

Frosne solbær har jeg aldri hørt om.

Hva har du i ellers, da?

Skrevet

Frosne solbær har jeg aldri hørt om.

Hva har du i ellers, da?

''Frosne solbær har jeg aldri hørt om. Hva har du i ellers, da?''

*Hehe* Du plukker bærene, renser dem, putter dem i en boks og legger dem i fryseren - vips! frosne solbær. :o)

Jeg bruker f.eks. 1/2 banan, en neve frosne solbær + 1 neve frosne bringebær, en liten dl eplejuice og en ss havrekli eller kruskakli. Ikke nødvendigvis yoghurt som du ser.

Skrevet

''Frosne solbær har jeg aldri hørt om. Hva har du i ellers, da?''

*Hehe* Du plukker bærene, renser dem, putter dem i en boks og legger dem i fryseren - vips! frosne solbær. :o)

Jeg bruker f.eks. 1/2 banan, en neve frosne solbær + 1 neve frosne bringebær, en liten dl eplejuice og en ss havrekli eller kruskakli. Ikke nødvendigvis yoghurt som du ser.

Ok. Samme som jeg gjør med blåbær:-)

Skrevet

Jeg bruker 2 små beger vaniljeyoghurt + 1 jordbær yoghurt.

Litt appelsinjuice.

Blåbær, jordbær og bringebær (tiner dem litt, ellers synes minstemann at smoothien blir for kald).

1 banan (helst godt moden, da blir smoothien litt søtere).

Dette er favoritten her i huset:-)

Skrevet

Jeg bruker 2 små beger vaniljeyoghurt + 1 jordbær yoghurt.

Litt appelsinjuice.

Blåbær, jordbær og bringebær (tiner dem litt, ellers synes minstemann at smoothien blir for kald).

1 banan (helst godt moden, da blir smoothien litt søtere).

Dette er favoritten her i huset:-)

Nam. Kjøper du frosne bær? Innbilder meg at det er dyrt. Fins det ikke noen billig-smoothies?

Skrevet

Nam. Kjøper du frosne bær? Innbilder meg at det er dyrt. Fins det ikke noen billig-smoothies?

Hvis jeg har fruktrester til overs, feks bananer som begynner å bli brune, appelsin, melonrester osv, så skjærer jeg det opp i biter og fryser det ned. Godt modnet banan er veldig søtt, og gjør seg godt sammen med sure ting, som feks blåbær og andre bær. Blåbær plukker vi selv om høsten og fryser ned.

Ellers bruker vi gjerne yoghurt el kulturmelk som base, litt juice, frukt og bær. Miks det du liker. Rester kan fryses ned som is til ungene, enten i isformer, eller bare i en pappkopp med ei skje til pinne.

Hvis du har unger du sliter med å få grønnsaker i, så kan du få tipset fra søstra mi: Ungene elsket smoothie, og var ikke så begeistret for grønnsaker, så der i huset ble det kjørt broccoli i alle grønne smoothies, og gulrot i alle gule/røde...

Skrevet

Hvis jeg har fruktrester til overs, feks bananer som begynner å bli brune, appelsin, melonrester osv, så skjærer jeg det opp i biter og fryser det ned. Godt modnet banan er veldig søtt, og gjør seg godt sammen med sure ting, som feks blåbær og andre bær. Blåbær plukker vi selv om høsten og fryser ned.

Ellers bruker vi gjerne yoghurt el kulturmelk som base, litt juice, frukt og bær. Miks det du liker. Rester kan fryses ned som is til ungene, enten i isformer, eller bare i en pappkopp med ei skje til pinne.

Hvis du har unger du sliter med å få grønnsaker i, så kan du få tipset fra søstra mi: Ungene elsket smoothie, og var ikke så begeistret for grønnsaker, så der i huset ble det kjørt broccoli i alle grønne smoothies, og gulrot i alle gule/røde...

''Hvis jeg har fruktrester til overs, feks bananer som begynner å bli brune, appelsin, melonrester osv, så skjærer jeg det opp i biter og fryser det ned. Godt modnet banan er veldig søtt, og gjør seg godt sammen med sure ting, som feks blåbær og andre bær. Blåbær plukker vi selv om høsten og fryser ned. ''

Det var lurt!

''Ellers bruker vi gjerne yoghurt el kulturmelk som base, litt juice, frukt og bær. Miks det du liker. Rester kan fryses ned som is til ungene, enten i isformer, eller bare i en pappkopp med ei skje til pinne. ''

Også lurt:-)

''Hvis du har unger du sliter med å få grønnsaker i, så kan du få tipset fra søstra mi: Ungene elsket smoothie, og var ikke så begeistret for grønnsaker, så der i huset ble det kjørt broccoli i alle grønne smoothies, og gulrot i alle gule/røde...''

Superlurt;-)

Skrevet

I dag hadde vi smoothie til dessert. Brukte dette:

*Frosne blåbær

*Frosne jordbær

*En banan

*En appelsin (pleier å bruke appelsinjuice, men det hadde vi ikke)

Kjempegodt!!!!!

Skrevet

I dag hadde vi smoothie til dessert. Brukte dette:

*Frosne blåbær

*Frosne jordbær

*En banan

*En appelsin (pleier å bruke appelsinjuice, men det hadde vi ikke)

Kjempegodt!!!!!

Nammmm:-) I morgen skal jeg lage smoothie! Min første.

Skrevet

Nammmm:-) I morgen skal jeg lage smoothie! Min første.

Hvis du synes det smaker for surt (kommer jo an på bærene og på hvor moden bananen er), så kan du ha i litt vanlijesukker, eller evt en youghurt med litt søt smak. Med youghurt blir litt fyldigere, litt mer dessert, føler jeg.

Skrevet

Vanligvis lager jeg med frosne bær av varierende slag (oftest blåbær, jordbær eller bjørnebær, bringebær blir fort ganske surt), enten biola med smak eller juice, og en banan. Bananen er viktig! Det smaker ikke banan, det gir bare søtsmak. Dermed slipper du å sukre utenom :o)

Når jeg har syke barn som ikke vil spise pleier jeg å legge havregryn i bløt i den væsken jeg har tenkt å bruke (juice eller Biola), og når de har svellet og blitt myke (tar ca 20 min) kjører jeg dem i blenderen sammen med de andre standardingrediensene. De merkes nesten ikke i det hele tatt når de får bløtgjøre seg først, og gjør at det blir mye mer "mat" i smoothien med en gang. Man kan ha overraskende store mengder havregryn i uten at det ødelegger smaken :o)

Skrevet

Hvis du synes det smaker for surt (kommer jo an på bærene og på hvor moden bananen er), så kan du ha i litt vanlijesukker, eller evt en youghurt med litt søt smak. Med youghurt blir litt fyldigere, litt mer dessert, føler jeg.

Jeg får prøve meg frem. *noterer vaniljesukker*

Skrevet

Vanligvis lager jeg med frosne bær av varierende slag (oftest blåbær, jordbær eller bjørnebær, bringebær blir fort ganske surt), enten biola med smak eller juice, og en banan. Bananen er viktig! Det smaker ikke banan, det gir bare søtsmak. Dermed slipper du å sukre utenom :o)

Når jeg har syke barn som ikke vil spise pleier jeg å legge havregryn i bløt i den væsken jeg har tenkt å bruke (juice eller Biola), og når de har svellet og blitt myke (tar ca 20 min) kjører jeg dem i blenderen sammen med de andre standardingrediensene. De merkes nesten ikke i det hele tatt når de får bløtgjøre seg først, og gjør at det blir mye mer "mat" i smoothien med en gang. Man kan ha overraskende store mengder havregryn i uten at det ødelegger smaken :o)

Det med havregryn snakket Lillemus også om. Da blir det jo en slags frokost, føler jeg. Det er bra!

Skrevet

jeg pleier å bruke frosne blåbær, bjørnebær, bringebær og jordbær, litt appelsinjuice, litt lett blåbær yoghurt, evt litt havregryn..

Skrevet

Ungene elsker smoothies. :) Jeg pleier å lage av ett beger lettyoghurt (Datra drikker ikke melk, så dette er snikinnføring av kalsium!), en neve frosne jordbær og litt appelsinjuice for å tynne ut konsistensen.

Skrevet

Det med havregryn snakket Lillemus også om. Da blir det jo en slags frokost, føler jeg. Det er bra!

''Det med havregryn snakket Lillemus også om. Da blir det jo en slags frokost, føler jeg. Det er bra!''

Nei, Lillemus har snakket om havrekli eller kruskakli. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...