cathlin Skrevet 24. april 2010 Skrevet 24. april 2010 Tenkte å lage smoothie, har aldri laget det før. Er youghurt basis-greia? Eventuelt isbiter? Trenger tips til gode smoothies. Jeg kan ikke bruke eple eller pære. Har frosne blåbær. 0 Siter
frosken Skrevet 24. april 2010 Skrevet 24. april 2010 Frosne jordbær + frosne blåbær + litt appelsinjuice, kesam eller yoghurt blir godt! Noen liker også å ha i banan. 0 Siter
cathlin Skrevet 24. april 2010 Forfatter Skrevet 24. april 2010 Frosne jordbær + frosne blåbær + litt appelsinjuice, kesam eller yoghurt blir godt! Noen liker også å ha i banan. http://blogs.southtownstar.com/money/thank%20you.jpg 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2010 Skrevet 24. april 2010 Frosne blåbær gir bare farge, men svært lite smak. Frosne solbær er knallgodt i smoothies synes jeg. ) 0 Siter
cathlin Skrevet 24. april 2010 Forfatter Skrevet 24. april 2010 Frosne blåbær gir bare farge, men svært lite smak. Frosne solbær er knallgodt i smoothies synes jeg. ) Frosne solbær har jeg aldri hørt om. Hva har du i ellers, da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2010 Skrevet 24. april 2010 Frosne solbær har jeg aldri hørt om. Hva har du i ellers, da? ''Frosne solbær har jeg aldri hørt om. Hva har du i ellers, da?'' *Hehe* Du plukker bærene, renser dem, putter dem i en boks og legger dem i fryseren - vips! frosne solbær. ) Jeg bruker f.eks. 1/2 banan, en neve frosne solbær + 1 neve frosne bringebær, en liten dl eplejuice og en ss havrekli eller kruskakli. Ikke nødvendigvis yoghurt som du ser. 0 Siter
cathlin Skrevet 24. april 2010 Forfatter Skrevet 24. april 2010 ''Frosne solbær har jeg aldri hørt om. Hva har du i ellers, da?'' *Hehe* Du plukker bærene, renser dem, putter dem i en boks og legger dem i fryseren - vips! frosne solbær. ) Jeg bruker f.eks. 1/2 banan, en neve frosne solbær + 1 neve frosne bringebær, en liten dl eplejuice og en ss havrekli eller kruskakli. Ikke nødvendigvis yoghurt som du ser. Ok. Samme som jeg gjør med blåbær:-) 0 Siter
pastell Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Jeg bruker 2 små beger vaniljeyoghurt + 1 jordbær yoghurt. Litt appelsinjuice. Blåbær, jordbær og bringebær (tiner dem litt, ellers synes minstemann at smoothien blir for kald). 1 banan (helst godt moden, da blir smoothien litt søtere). Dette er favoritten her i huset:-) 0 Siter
cathlin Skrevet 25. april 2010 Forfatter Skrevet 25. april 2010 Jeg bruker 2 små beger vaniljeyoghurt + 1 jordbær yoghurt. Litt appelsinjuice. Blåbær, jordbær og bringebær (tiner dem litt, ellers synes minstemann at smoothien blir for kald). 1 banan (helst godt moden, da blir smoothien litt søtere). Dette er favoritten her i huset:-) Nam. Kjøper du frosne bær? Innbilder meg at det er dyrt. Fins det ikke noen billig-smoothies? 0 Siter
blanke ark Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Nam. Kjøper du frosne bær? Innbilder meg at det er dyrt. Fins det ikke noen billig-smoothies? Hvis jeg har fruktrester til overs, feks bananer som begynner å bli brune, appelsin, melonrester osv, så skjærer jeg det opp i biter og fryser det ned. Godt modnet banan er veldig søtt, og gjør seg godt sammen med sure ting, som feks blåbær og andre bær. Blåbær plukker vi selv om høsten og fryser ned. Ellers bruker vi gjerne yoghurt el kulturmelk som base, litt juice, frukt og bær. Miks det du liker. Rester kan fryses ned som is til ungene, enten i isformer, eller bare i en pappkopp med ei skje til pinne. Hvis du har unger du sliter med å få grønnsaker i, så kan du få tipset fra søstra mi: Ungene elsket smoothie, og var ikke så begeistret for grønnsaker, så der i huset ble det kjørt broccoli i alle grønne smoothies, og gulrot i alle gule/røde... 0 Siter
cathlin Skrevet 25. april 2010 Forfatter Skrevet 25. april 2010 Hvis jeg har fruktrester til overs, feks bananer som begynner å bli brune, appelsin, melonrester osv, så skjærer jeg det opp i biter og fryser det ned. Godt modnet banan er veldig søtt, og gjør seg godt sammen med sure ting, som feks blåbær og andre bær. Blåbær plukker vi selv om høsten og fryser ned. Ellers bruker vi gjerne yoghurt el kulturmelk som base, litt juice, frukt og bær. Miks det du liker. Rester kan fryses ned som is til ungene, enten i isformer, eller bare i en pappkopp med ei skje til pinne. Hvis du har unger du sliter med å få grønnsaker i, så kan du få tipset fra søstra mi: Ungene elsket smoothie, og var ikke så begeistret for grønnsaker, så der i huset ble det kjørt broccoli i alle grønne smoothies, og gulrot i alle gule/røde... ''Hvis jeg har fruktrester til overs, feks bananer som begynner å bli brune, appelsin, melonrester osv, så skjærer jeg det opp i biter og fryser det ned. Godt modnet banan er veldig søtt, og gjør seg godt sammen med sure ting, som feks blåbær og andre bær. Blåbær plukker vi selv om høsten og fryser ned. '' Det var lurt! ''Ellers bruker vi gjerne yoghurt el kulturmelk som base, litt juice, frukt og bær. Miks det du liker. Rester kan fryses ned som is til ungene, enten i isformer, eller bare i en pappkopp med ei skje til pinne. '' Også lurt:-) ''Hvis du har unger du sliter med å få grønnsaker i, så kan du få tipset fra søstra mi: Ungene elsket smoothie, og var ikke så begeistret for grønnsaker, så der i huset ble det kjørt broccoli i alle grønne smoothies, og gulrot i alle gule/røde...'' Superlurt;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 I dag hadde vi smoothie til dessert. Brukte dette: *Frosne blåbær *Frosne jordbær *En banan *En appelsin (pleier å bruke appelsinjuice, men det hadde vi ikke) Kjempegodt!!!!! 0 Siter
cathlin Skrevet 25. april 2010 Forfatter Skrevet 25. april 2010 I dag hadde vi smoothie til dessert. Brukte dette: *Frosne blåbær *Frosne jordbær *En banan *En appelsin (pleier å bruke appelsinjuice, men det hadde vi ikke) Kjempegodt!!!!! Nammmm:-) I morgen skal jeg lage smoothie! Min første. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Nammmm:-) I morgen skal jeg lage smoothie! Min første. Hvis du synes det smaker for surt (kommer jo an på bærene og på hvor moden bananen er), så kan du ha i litt vanlijesukker, eller evt en youghurt med litt søt smak. Med youghurt blir litt fyldigere, litt mer dessert, føler jeg. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Vanligvis lager jeg med frosne bær av varierende slag (oftest blåbær, jordbær eller bjørnebær, bringebær blir fort ganske surt), enten biola med smak eller juice, og en banan. Bananen er viktig! Det smaker ikke banan, det gir bare søtsmak. Dermed slipper du å sukre utenom ) Når jeg har syke barn som ikke vil spise pleier jeg å legge havregryn i bløt i den væsken jeg har tenkt å bruke (juice eller Biola), og når de har svellet og blitt myke (tar ca 20 min) kjører jeg dem i blenderen sammen med de andre standardingrediensene. De merkes nesten ikke i det hele tatt når de får bløtgjøre seg først, og gjør at det blir mye mer "mat" i smoothien med en gang. Man kan ha overraskende store mengder havregryn i uten at det ødelegger smaken ) 0 Siter
cathlin Skrevet 25. april 2010 Forfatter Skrevet 25. april 2010 Hvis du synes det smaker for surt (kommer jo an på bærene og på hvor moden bananen er), så kan du ha i litt vanlijesukker, eller evt en youghurt med litt søt smak. Med youghurt blir litt fyldigere, litt mer dessert, føler jeg. Jeg får prøve meg frem. *noterer vaniljesukker* 0 Siter
cathlin Skrevet 25. april 2010 Forfatter Skrevet 25. april 2010 Vanligvis lager jeg med frosne bær av varierende slag (oftest blåbær, jordbær eller bjørnebær, bringebær blir fort ganske surt), enten biola med smak eller juice, og en banan. Bananen er viktig! Det smaker ikke banan, det gir bare søtsmak. Dermed slipper du å sukre utenom ) Når jeg har syke barn som ikke vil spise pleier jeg å legge havregryn i bløt i den væsken jeg har tenkt å bruke (juice eller Biola), og når de har svellet og blitt myke (tar ca 20 min) kjører jeg dem i blenderen sammen med de andre standardingrediensene. De merkes nesten ikke i det hele tatt når de får bløtgjøre seg først, og gjør at det blir mye mer "mat" i smoothien med en gang. Man kan ha overraskende store mengder havregryn i uten at det ødelegger smaken ) Det med havregryn snakket Lillemus også om. Da blir det jo en slags frokost, føler jeg. Det er bra! 0 Siter
meg__123! Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 jeg pleier å bruke frosne blåbær, bjørnebær, bringebær og jordbær, litt appelsinjuice, litt lett blåbær yoghurt, evt litt havregryn.. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 Ungene elsker smoothies. Jeg pleier å lage av ett beger lettyoghurt (Datra drikker ikke melk, så dette er snikinnføring av kalsium!), en neve frosne jordbær og litt appelsinjuice for å tynne ut konsistensen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. april 2010 Skrevet 26. april 2010 Det med havregryn snakket Lillemus også om. Da blir det jo en slags frokost, føler jeg. Det er bra! ''Det med havregryn snakket Lillemus også om. Da blir det jo en slags frokost, føler jeg. Det er bra!'' Nei, Lillemus har snakket om havrekli eller kruskakli. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.