Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger og meldekort

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er flau
Skrevet

Jeg har lest på nav sine sider, finner mye informasjon om AAP men ikke detaljert hvordan et meldekort ser ut. Hva er de konkrete spørsmålene, hvordan ser de ut/fungerer, når er utbetalingene?

Grunnen til at jeg spør er at jeg er på varig ufør noe jeg skammer meg veldig over, og som jeg vil at færrest mulig skal vite. Kjenner mange med navstønader, så blir lett avslørt hvis jeg ikke kan noe om AAP. Hadde blitt veldig takknemlig for detaljert informasjon.

Gjest ingen nick nå
Skrevet

AAP blir utbetalt hver 14. dag, og utbetalingen kommer et par dager etter at en har sendt inn meldekortet, meldekortet skal utfylles for to uker om gangen.

Onsdag1365380628
Skrevet

Det er fem spørsmål, og her krysser du ja eller nei alt ettersom det passer. Det spørres om du har jobbet de siste 14 dagene, om du har møtt opp på eventuelt avtalt tiltak, om du har vært syk og etpar lignende spørsmål. Så trykker du på "send meldekort". Jeg mottar pengene på tirsdag når jeg sender meldekortet på lørdag.

Litt nyskjerrig jeg, hvorfor skjemmes du slik av å være uføretrygdet? Og hvilken forklaring har du for at du ikke er i jobb hvis ingen skal vite noe som helst? Behøver ikke svare hvis du ikke vil....

Gjest jeg er flau
Skrevet

Det er fem spørsmål, og her krysser du ja eller nei alt ettersom det passer. Det spørres om du har jobbet de siste 14 dagene, om du har møtt opp på eventuelt avtalt tiltak, om du har vært syk og etpar lignende spørsmål. Så trykker du på "send meldekort". Jeg mottar pengene på tirsdag når jeg sender meldekortet på lørdag.

Litt nyskjerrig jeg, hvorfor skjemmes du slik av å være uføretrygdet? Og hvilken forklaring har du for at du ikke er i jobb hvis ingen skal vite noe som helst? Behøver ikke svare hvis du ikke vil....

Tusen takk for utfyllende svar.

Jeg sier jeg er langtidssykemeldt, og når jeg hadde vært det i over et år for noen måneder siden regnet alle automatisk med at jeg gikk over på rehab. Å være sykemeldt kan jeg leve med, og man går jo automatisk over på tidligere rehab ved sykemelding utover et år. Men å være varig ufør synes jeg høres helt forferdelig ut. Og jeg SKAL ut i jobb igjen!

Jeg skammer meg fryktelig over å slite psykisk. Ikke få til alt det alle andre får til. Jobb, barn, familie, venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...