Gå til innhold

Fra sjel til sjel

Anbefalte innlegg

Gjest rister litt på hodet jeg
Skrevet

TvNorge gjør dette ført og fremst for å hjelpe.

Det kan du da ikke tro? TV Norge gjør det de kan for å få seertall. Noe annet er skrekkelig naivt å tro.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• løvinne71

9

• Colette

1

• Rith

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

TvNorge gjør dette ført og fremst for å hjelpe.

Hjelpe hvem da?

TV Norge er en kommersiell bedrift, som har til formål å tjene penger. De bedriver ikke veldedighet, men business.

De tjener penger fra annonnsørene, og hvor mye de tjener avhenger av hvor mange som ser programmene deres. Altså, de må gjøre det som er nødvendig for å få så mange seere som mulig.

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Hjelpe hvem da?

TV Norge er en kommersiell bedrift, som har til formål å tjene penger. De bedriver ikke veldedighet, men business.

De tjener penger fra annonnsørene, og hvor mye de tjener avhenger av hvor mange som ser programmene deres. Altså, de må gjøre det som er nødvendig for å få så mange seere som mulig.

Med vennlig hilsen

''Hjelpe hvem da?''

Deltagerne, vel!!!!

Skrevet

''Hjelpe hvem da?''

Deltagerne, vel!!!!

Ved å lure dem?

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Ved å lure dem?

Med vennlig hilsen

Nei, det er ingen som blir lurt her! Se på neste gang, så ser du lyset!!!!

Skrevet

Nei, det er ingen som blir lurt her! Se på neste gang, så ser du lyset!!!!

Selvsagt blir de, og åpenbart du, lurt.

Hvis det hadde vært noen "klarsynte" eller lignende, hvorfor har de da ikke funnet Madeleine?

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Selvsagt blir de, og åpenbart du, lurt.

Hvis det hadde vært noen "klarsynte" eller lignende, hvorfor har de da ikke funnet Madeleine?

Med vennlig hilsen

''Selvsagt blir de, og åpenbart du, lurt.''

Det er du som blir lurt...

Skrevet

''Selvsagt blir de, og åpenbart du, lurt.''

Det er du som blir lurt...

Nei, jeg tror ikke på dem, så selvsagt lurer de ikke meg.

Hadde det vært sant, ville det vært på forsiden av samtlige aviser, og Virkeligheten som vi forstår den ville vært skrevet om.

Men du unngår å svare på hvorfor de ikke finner Madeleine...???

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Nei, jeg tror ikke på dem, så selvsagt lurer de ikke meg.

Hadde det vært sant, ville det vært på forsiden av samtlige aviser, og Virkeligheten som vi forstår den ville vært skrevet om.

Men du unngår å svare på hvorfor de ikke finner Madeleine...???

Med vennlig hilsen

''Nei, jeg tror ikke på dem, så selvsagt lurer de ikke meg.''

Var ikke akkurat det eg tenkte på da.

''Men du unngår å svare på hvorfor de ikke finner Madeleine...???''

Korledes skal eg vite det?

Skrevet

''Nei, jeg tror ikke på dem, så selvsagt lurer de ikke meg.''

Var ikke akkurat det eg tenkte på da.

''Men du unngår å svare på hvorfor de ikke finner Madeleine...???''

Korledes skal eg vite det?

Fordi hvis det hadde vært en eneste klarsynt person i Europa, så ville denne åpenbart kunne si hvor Madeleine er.

Det kan ingen, og derfor er det ingen klarsynte.

Skrevet

Selvsagt er det ikke sant. Det er eventyr for voksne, og de gjør det akkurat passe "spennende" at noen diskuterer det og sier "kanskje", for da får annonsørene til TV-programmet flest seere.

Med vennlig hilsen

Det er faktisk ikke noen nyhet at det finnes en "åndeverden."

Dette har vært kjent til alle tider, i alle kulturer fra dengang folk levde mere "i ett med naturen" og vi trenger ikke gå så veldig langt tilbake i tid før folk også her i landet, ikke engang stillte spørsmål ved om kontakt med åndeverdenen, eller "synske evner" var reellt.

Det at man hadde en 6 sans var noe "alle" visste. Og som med alle andre evner, var man inneforstått med at enkelte hadde evnen bedre utviklet og kunne sanse mer enn folk flest.

Men i senere, og mere "moderne tid" har vi nok fjernet oss mere og mere fra vår "åndelige side", Vi har istedet blitt vant til å bli foret med inntrykk utenifra via en mere hektisk hverdag, og via TV og annen media.

Dessuten er vi blitt vant til at alt skal ha en vitenskapelig forklaring.

Vi vet hvordan verden er bygget opp helt ned til minste molekyl, og vi liker å tro at vi har full oversikt over alle fysiske og psykiske funksjoner i menneskekroppen.

Problemet med synske evner, 6 sans, åndelig aktivitet etc. er at vitenskapen ennå ikke har funnet noen "fornuftig" forklaring på hvordan disse fenomenene fungerer. Dermed er de vanskelige å bevise for de som opplever dette, og lettere å "fake" for de som ønsker å lyve..

Men det er ikke det samme som at de ikke eksisterer.

Og det som nå er iferd med å skje, er at flere og flere gjenoppdager at verden består av noe mere enn det vi kan ta og føle på, og får øynene opp for at enkelte mennesker faktisk har "noe ekstra" å komme med.

I mange land har det blitt faktisk vanligere og vanligere å benytte klarsynte til å bl.a bistå politiet i etterforskning. Og selv leger innser at såkalte "helbredende hender" har fjernet sykdommer og plager som ordinær medisin ikke har kunnet fikse.

Jeg synes derfor man virker ganske korttenkt og naiv hvis man konsekvent avviser at det kan finnes ting man (ennå) ikke kan bevise eller forklare vitenskapelig.

Ting som alltid har eksistert blir ikke borte selvom våre forventninger til å forklare og forstå har blitt høyere..

Skrevet

Det er faktisk ikke noen nyhet at det finnes en "åndeverden."

Dette har vært kjent til alle tider, i alle kulturer fra dengang folk levde mere "i ett med naturen" og vi trenger ikke gå så veldig langt tilbake i tid før folk også her i landet, ikke engang stillte spørsmål ved om kontakt med åndeverdenen, eller "synske evner" var reellt.

Det at man hadde en 6 sans var noe "alle" visste. Og som med alle andre evner, var man inneforstått med at enkelte hadde evnen bedre utviklet og kunne sanse mer enn folk flest.

Men i senere, og mere "moderne tid" har vi nok fjernet oss mere og mere fra vår "åndelige side", Vi har istedet blitt vant til å bli foret med inntrykk utenifra via en mere hektisk hverdag, og via TV og annen media.

Dessuten er vi blitt vant til at alt skal ha en vitenskapelig forklaring.

Vi vet hvordan verden er bygget opp helt ned til minste molekyl, og vi liker å tro at vi har full oversikt over alle fysiske og psykiske funksjoner i menneskekroppen.

Problemet med synske evner, 6 sans, åndelig aktivitet etc. er at vitenskapen ennå ikke har funnet noen "fornuftig" forklaring på hvordan disse fenomenene fungerer. Dermed er de vanskelige å bevise for de som opplever dette, og lettere å "fake" for de som ønsker å lyve..

Men det er ikke det samme som at de ikke eksisterer.

Og det som nå er iferd med å skje, er at flere og flere gjenoppdager at verden består av noe mere enn det vi kan ta og føle på, og får øynene opp for at enkelte mennesker faktisk har "noe ekstra" å komme med.

I mange land har det blitt faktisk vanligere og vanligere å benytte klarsynte til å bl.a bistå politiet i etterforskning. Og selv leger innser at såkalte "helbredende hender" har fjernet sykdommer og plager som ordinær medisin ikke har kunnet fikse.

Jeg synes derfor man virker ganske korttenkt og naiv hvis man konsekvent avviser at det kan finnes ting man (ennå) ikke kan bevise eller forklare vitenskapelig.

Ting som alltid har eksistert blir ikke borte selvom våre forventninger til å forklare og forstå har blitt høyere..

Det har ikke blitt "borte", det har aldri eksistert.

Du skriver jo selv hvorfor folk har trodd på det: "vi trenger ikke gå så veldig langt tilbake i tid før folk også her i landet, ikke engang stillte spørsmål ved om kontakt med åndeverdenen"

Ingen stilte spørsmål ved det.

At mange har trodd på noe, gjør det ikke sant.

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Fordi hvis det hadde vært en eneste klarsynt person i Europa, så ville denne åpenbart kunne si hvor Madeleine er.

Det kan ingen, og derfor er det ingen klarsynte.

''Fordi hvis det hadde vært en eneste klarsynt person i Europa, så ville denne åpenbart kunne si hvor Madeleine er.

Det kan ingen, og derfor er det ingen klarsynte.''

Noen oppgaver er nok for vanskelige selv for de beste. Du tror vel ikke på Snåsamannen heller du?

Skrevet

''Fordi hvis det hadde vært en eneste klarsynt person i Europa, så ville denne åpenbart kunne si hvor Madeleine er.

Det kan ingen, og derfor er det ingen klarsynte.''

Noen oppgaver er nok for vanskelige selv for de beste. Du tror vel ikke på Snåsamannen heller du?

Nei, selvsagt tror jeg ikke på han. Det er sikkert folk som har blitt bedre av å besøke ham, men det er fordi han kan snakke til dem, og de tror på ham. Ikke fordi han har spesielle evner.

====

Hvorfor skulle Madeleine-saken være for vanskelig for samlige av Europas "klarsynte"? Ikke én eneste en av dem har klart å finne henne.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det har ikke blitt "borte", det har aldri eksistert.

Du skriver jo selv hvorfor folk har trodd på det: "vi trenger ikke gå så veldig langt tilbake i tid før folk også her i landet, ikke engang stillte spørsmål ved om kontakt med åndeverdenen"

Ingen stilte spørsmål ved det.

At mange har trodd på noe, gjør det ikke sant.

Med vennlig hilsen

Hvordan vet du at det IKKE eksisterer?

Det er jeg veldig nysgjerrig på å vite.

Skrevet

Hvordan vet du at det IKKE eksisterer?

Det er jeg veldig nysgjerrig på å vite.

Ta Madeleine-eksempelet.

Tror du ikke at hvis det hadde vært klarsynte eller mennesker med telepatiske evner i Europa, så ville Madeleine blitt funnet for lengst?

Ikke EN eneste av dem har funnet henne. Ikke EN av dem har funnet en jente som var Europas mest ettersøkte.

Så da har man to muligheter:

1) Klarsynhet osv. er bedrageri.

2) Alle Europas klarsynte er enige om å holde Madeleine skjult.

Hvilken velge du?

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Det kan du da ikke tro? TV Norge gjør det de kan for å få seertall. Noe annet er skrekkelig naivt å tro.

Rist på hodet du. Jeg VET.

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Ta Madeleine-eksempelet.

Tror du ikke at hvis det hadde vært klarsynte eller mennesker med telepatiske evner i Europa, så ville Madeleine blitt funnet for lengst?

Ikke EN eneste av dem har funnet henne. Ikke EN av dem har funnet en jente som var Europas mest ettersøkte.

Hvilken velge du?

Med vennlig hilsen

3. Oppgaven er for vanskelig.

Moderne medisin kan for eksempel ikke kurere alle sykdommer.

Skrevet

Ta Madeleine-eksempelet.

Hvilken velge du?

Med vennlig hilsen

Så du viser kun til ett eksempel der det ikke har lykkes å løse saken, og overser da 100 vis av andre saker som faktisk har blitt løst?

Men det mest nærliggende å tro, er at de synske ikke kan "se" dette fordi Madeleine fortsatt lever, og at de dermed ikke er noen "ånd" å forholde seg til.

Det å være synsk, eller å ha en 6 sans, utarter seg på mange forskjellige måter. Og når det gjelder uoppklarte mordsaker, så er det stort sett et åsted, og en død person (ånd) de kan forolde seg til.

Synske kan føle energier fra stedet der noe har skjedd, og dermed få "bilder" fra hendelsesforløpet. Svært ofte får de også kontakt med den dødes ånd, som kan "fortelle" hva som skjedde.

I Madeleine saken eksisterer det ikke noe direkte "åsted" hvor negative energier kan ha festet seg. Og hvis hun fortsatt lever, er det heller ingen "ånd" å komme i forbindelse med. Så dette er nok ingen typisk sak for klarsynte.

Forøvrig innebærer paranormal aktivitet adskillig mere enn å være synsk / ha en 6 sans.

Det kan dreie seg om at helt "normale" mennesker opplever uforklarlige ting i sine egne hjem. De hører lyder, gjenstander som flytter seg, følelsen av å bli observert, de ser skikkelser etc.

Det finnes også utallige eksempler på at DYR reagerer kraftig på steder der det angivelig er åndelig aktivitet. Og disse har vel ingen forutsetning for å tro/ ikke tro?

Så har du selvsagt de litt mere "hverdagslige" uforklarlige opplevelsene som de fleste av oss opplever innimellom.

F eks Vardøgger, forvarsler, sann drømming, og det å ha såkalt "englevakt" når man slipper unna noe som etter all sannsynlighet burde ha gått galt.

Tror du burde sette deg litt mere inn i hva "overnaturlige" fenomener og 6 sans egentlig dreier seg om før du bestemmer deg så bastant for å avvise det.

Og hvis du forører deg litt blant venner og kjente, så er jeg temmelig sikker på at svært mange av dem vil kunne fortelle om "rare" opplevelser de har hatt.

Skrevet

Så du viser kun til ett eksempel der det ikke har lykkes å løse saken, og overser da 100 vis av andre saker som faktisk har blitt løst?

Men det mest nærliggende å tro, er at de synske ikke kan "se" dette fordi Madeleine fortsatt lever, og at de dermed ikke er noen "ånd" å forholde seg til.

Det å være synsk, eller å ha en 6 sans, utarter seg på mange forskjellige måter. Og når det gjelder uoppklarte mordsaker, så er det stort sett et åsted, og en død person (ånd) de kan forolde seg til.

Synske kan føle energier fra stedet der noe har skjedd, og dermed få "bilder" fra hendelsesforløpet. Svært ofte får de også kontakt med den dødes ånd, som kan "fortelle" hva som skjedde.

I Madeleine saken eksisterer det ikke noe direkte "åsted" hvor negative energier kan ha festet seg. Og hvis hun fortsatt lever, er det heller ingen "ånd" å komme i forbindelse med. Så dette er nok ingen typisk sak for klarsynte.

Forøvrig innebærer paranormal aktivitet adskillig mere enn å være synsk / ha en 6 sans.

Det kan dreie seg om at helt "normale" mennesker opplever uforklarlige ting i sine egne hjem. De hører lyder, gjenstander som flytter seg, følelsen av å bli observert, de ser skikkelser etc.

Det finnes også utallige eksempler på at DYR reagerer kraftig på steder der det angivelig er åndelig aktivitet. Og disse har vel ingen forutsetning for å tro/ ikke tro?

Så har du selvsagt de litt mere "hverdagslige" uforklarlige opplevelsene som de fleste av oss opplever innimellom.

F eks Vardøgger, forvarsler, sann drømming, og det å ha såkalt "englevakt" når man slipper unna noe som etter all sannsynlighet burde ha gått galt.

Tror du burde sette deg litt mere inn i hva "overnaturlige" fenomener og 6 sans egentlig dreier seg om før du bestemmer deg så bastant for å avvise det.

Og hvis du forører deg litt blant venner og kjente, så er jeg temmelig sikker på at svært mange av dem vil kunne fortelle om "rare" opplevelser de har hatt.

Madeleine: det finnes tusenvis av andre som heller ikke blir funnet. Og å påstå at det er fordi hun lever er en bortforklaring.

"Rare opplevelser" er selvsagt ikke noe bevis på at noe overnaturlig eksisterer. Det er heller et bevis på at hjernen vår misoppfatter ting fra tid til annen.

Og nei, politiet i både Norge og Danmark har kategorisk sagt at klarsynthet aldri har vært avgjørende i å løse et eneste mord.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...