Gå til innhold

Fra sjel til sjel

Anbefalte innlegg

Skrevet

3. Oppgaven er for vanskelig.

Moderne medisin kan for eksempel ikke kurere alle sykdommer.

Hvorfor skulle det være vanskelig for dem?

Poenget er jo at ettersom ikke en eneste en av alle Europas påstått klarsynte kan finne henne, så er de enten bedragere eller så er de med på å gjemme henne.

Med vennlig hilsen

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• løvinne71

9

• Colette

1

• Rith

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Hvorfor skulle det være vanskelig for dem?

Poenget er jo at ettersom ikke en eneste en av alle Europas påstått klarsynte kan finne henne, så er de enten bedragere eller så er de med på å gjemme henne.

Med vennlig hilsen

''Hvorfor skulle det være vanskelig for dem? ''

Noen oppgaver er vel for vanskelige. Hvorfor akkurat denne skulle være det vet jeg ikke. Basert på egne opplevelser VET jeg derimot at jeg har rett.

Skrevet

3. Oppgaven er for vanskelig.

Moderne medisin kan for eksempel ikke kurere alle sykdommer.

Eller som jeg svarte til "sør" - kriteriene ligger ikke tilrette for at dette er en "klarsynt oppgave"

Klarsynte henter sine "opplysninger" enten fra steder/åsteder der ugjerningen har skjedd fordi dette har etterlatt energier som de kan plukke opp.

Eller de kommer i forbindelse med offerets ånd som kan gi dem opplysninger.

I Madeleine saken eksisterer det ikke et direkte åsted, og Madeleine kan gjerne være i live for alt vi vet.

Og når man hverken har et åsted eller ånd, så sier det seg selv at klarsynte mangler ganske essensielle "hjelpemidler"...

Skrevet

''Hvorfor skulle det være vanskelig for dem? ''

Noen oppgaver er vel for vanskelige. Hvorfor akkurat denne skulle være det vet jeg ikke. Basert på egne opplevelser VET jeg derimot at jeg har rett.

Nei, du vet det ikke. Du tror det.

Hvis dette hadde eksistert, tror du så ikke USA hadde brukt "klarsynte" til å finne Bin Laden? Eller er det også en av de "vanskelige"?

Tror du ikke at hvis dette hadde fungert så hadde hele samfunnet vårt vært totalt forskjellig? Hvorfor blir folk drept av tsunamier? Hvorfor etc etc etc.

Klarsynthet er i samme kategori om tro på Julenissen, bare at voksne folk forstår at det er tull.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Eller som jeg svarte til "sør" - kriteriene ligger ikke tilrette for at dette er en "klarsynt oppgave"

Klarsynte henter sine "opplysninger" enten fra steder/åsteder der ugjerningen har skjedd fordi dette har etterlatt energier som de kan plukke opp.

Eller de kommer i forbindelse med offerets ånd som kan gi dem opplysninger.

I Madeleine saken eksisterer det ikke et direkte åsted, og Madeleine kan gjerne være i live for alt vi vet.

Og når man hverken har et åsted eller ånd, så sier det seg selv at klarsynte mangler ganske essensielle "hjelpemidler"...

Det der er en tåpelig bortforklaring, men det viser jo bare at klarsynhet er tull. Det virker jo ikke for annet enn å finne hva da? Gamle katter?

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Hvis dette hadde eksistert, tror du så ikke USA hadde brukt "klarsynte" til å finne Bin Laden? Eller er det også en av de "vanskelige"?

Tror du ikke at hvis dette hadde fungert så hadde hele samfunnet vårt vært totalt forskjellig? Hvorfor blir folk drept av tsunamier? Hvorfor etc etc etc.

Klarsynthet er i samme kategori om tro på Julenissen, bare at voksne folk forstår at det er tull.

Med vennlig hilsen

''Nei, du vet det ikke. Du tror det.''

Javel. På samme måte som du _tror_ dette ikke er sant. Du vet ikke.

''Hvis dette hadde eksistert, tror du så ikke USA hadde brukt "klarsynte" til å finne Bin Laden? Eller er det også en av de "vanskelige"? ''

Det skal man ikke se bort i fra.

''Tror du ikke at hvis dette hadde fungert så hadde hele samfunnet vårt vært totalt forskjellig? Hvorfor blir folk drept av tsunamier? Hvorfor etc etc etc.''

Jeg snakker ikke om å forutse fremtiden.

''Klarsynthet er i samme kategori om tro på Julenissen, bare at voksne folk forstår at det er tull.''

Regner du religion i samme kategori?

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Med vennlig hilsen

''Klarsynthet er i samme kategori om tro på Julenissen, bare at voksne folk forstår at det er tull''

Hvor er forøvrig din respekt for andres tro? Du rakker her ned på stor del av verdens befolkning, og kaller dem nærmest skrotnisser. Står det ingen ting om "klarsynhet" og "åndeverdenen" i PK-bibelen?

Skrevet

''Nei, du vet det ikke. Du tror det.''

Javel. På samme måte som du _tror_ dette ikke er sant. Du vet ikke.

''Hvis dette hadde eksistert, tror du så ikke USA hadde brukt "klarsynte" til å finne Bin Laden? Eller er det også en av de "vanskelige"? ''

Det skal man ikke se bort i fra.

''Tror du ikke at hvis dette hadde fungert så hadde hele samfunnet vårt vært totalt forskjellig? Hvorfor blir folk drept av tsunamier? Hvorfor etc etc etc.''

Jeg snakker ikke om å forutse fremtiden.

''Klarsynthet er i samme kategori om tro på Julenissen, bare at voksne folk forstår at det er tull.''

Regner du religion i samme kategori?

Jeg er ateist. Jeg tror ikke på religion heller.

Poenget er at dette rett og slett ikke virker når det blir testet. Det som skjer er at hjernen din lurer deg til å "se" noe som ikke er der. Den "ser" forbindelser som ikke eksisterer, den "ser" spøkelser, selv om de ikke er der.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Klarsynthet er i samme kategori om tro på Julenissen, bare at voksne folk forstår at det er tull''

Hvor er forøvrig din respekt for andres tro? Du rakker her ned på stor del av verdens befolkning, og kaller dem nærmest skrotnisser. Står det ingen ting om "klarsynhet" og "åndeverdenen" i PK-bibelen?

Jeg har ingen PK-bibel. PK er ikke et konsept jeg bruker eller har noe forhold til.

Det er du som påstår at dette eksisterer. Jeg påpeker bare at det ikke gjør det, for du kan verken påvise det, eller underbygge det. Tvertimot så vet man mye om hvordan hjerner "lurer seg selv".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Madeleine: det finnes tusenvis av andre som heller ikke blir funnet. Og å påstå at det er fordi hun lever er en bortforklaring.

"Rare opplevelser" er selvsagt ikke noe bevis på at noe overnaturlig eksisterer. Det er heller et bevis på at hjernen vår misoppfatter ting fra tid til annen.

Og nei, politiet i både Norge og Danmark har kategorisk sagt at klarsynthet aldri har vært avgjørende i å løse et eneste mord.

Med vennlig hilsen

"Madeleine: det finnes tusenvis av andre som heller ikke blir funnet. Og å påstå at det er fordi hun lever er en bortforklaring"

Som sagt er ikke forsvinningssaker akkurat det området der klarsynte stiller sterkest. Siden de ofte trenger konkrete steder og / eller en død person å forholde seg til.

"Og nei, politiet i både Norge og Danmark har kategorisk sagt at klarsynthet aldri har vært avgjørende i å løse et eneste mord."

Det er kanskje riktig. Men i USA og Australia er det en annen historie. De er mere åpne for å bruke alternative metoder i etterforskningen, ( Og de har også adskillig flere slike saker enn lille Norge og våre naboland.)

Dessuten kan de egentlig ikke si noe annet, siden politiarbeid er basert på konkrete og håndfaste bevis som kan dokumnenteres. Så selvom de klarsynte er til "hjelp" så er det opp til politiet å skaffe de fysiske bevisene som trengs for å anse saken som "løst".

"Rare opplevelser" er selvsagt ikke noe bevis på at noe overnaturlig eksisterer. Det er heller et bevis på at hjernen vår misoppfatter ting fra tid til annen"

Jasså, så hjernen vår "misoppfatter" altså ting hvis vi f.eks får et forvarsel, som siden viser seg å stemme med virkeligheten?

Eller når du sanndrømmer noe som faktisk skjer noen dager senere?

Hvordan kan dette være "mis"oppfattelser?

Det er jo tvert imot "rette"-oppfattelser av ting vi egentlig ikke har forutsetninger for å vite?!

Skrevet

"Madeleine: det finnes tusenvis av andre som heller ikke blir funnet. Og å påstå at det er fordi hun lever er en bortforklaring"

Som sagt er ikke forsvinningssaker akkurat det området der klarsynte stiller sterkest. Siden de ofte trenger konkrete steder og / eller en død person å forholde seg til.

"Og nei, politiet i både Norge og Danmark har kategorisk sagt at klarsynthet aldri har vært avgjørende i å løse et eneste mord."

Det er kanskje riktig. Men i USA og Australia er det en annen historie. De er mere åpne for å bruke alternative metoder i etterforskningen, ( Og de har også adskillig flere slike saker enn lille Norge og våre naboland.)

Dessuten kan de egentlig ikke si noe annet, siden politiarbeid er basert på konkrete og håndfaste bevis som kan dokumnenteres. Så selvom de klarsynte er til "hjelp" så er det opp til politiet å skaffe de fysiske bevisene som trengs for å anse saken som "løst".

"Rare opplevelser" er selvsagt ikke noe bevis på at noe overnaturlig eksisterer. Det er heller et bevis på at hjernen vår misoppfatter ting fra tid til annen"

Jasså, så hjernen vår "misoppfatter" altså ting hvis vi f.eks får et forvarsel, som siden viser seg å stemme med virkeligheten?

Hvordan kan dette være "mis"oppfattelser?

Det er jo tvert imot "rette"-oppfattelser av ting vi egentlig ikke har forutsetninger for å vite?!

Du skriver: "Jasså, så hjernen vår "misoppfatter" altså ting hvis vi f.eks får et forvarsel, som siden viser seg å stemme med virkeligheten?

Hvordan kan dette være "mis"oppfattelser? "

Det er misoppfattelser på grunn av hvordan hjernen fungerer. Den legger merke til (bevisst) når noe er uvanlig.

La oss si at du drømmer hver natt at du spiser fisk til middag. Siden du ikke får servert fisk til middag, så glemmer hjernen din dette, og du er ikke bevisst.

Den ene dagen du får servert fisk, så vil hjernen din "trigge", huske drømmen, og tro du er sanndrømt, fordi den har "glemt" at den har drømt dette mange ganger før.

Tenk tilbake på hvordan hjernen har utviklet seg. Det er en klassifiseringsmaskin, som "må" klassifisere ukjente ting (og "ser" spøkelser), og legger merke til mønstre og uvanlige hendelser, selv om disse strengt tatt ikke eksisterer. (En av hjernens svakheter).

Med vennlig hilsen

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Jeg er ateist. Jeg tror ikke på religion heller.

Poenget er at dette rett og slett ikke virker når det blir testet. Det som skjer er at hjernen din lurer deg til å "se" noe som ikke er der. Den "ser" forbindelser som ikke eksisterer, den "ser" spøkelser, selv om de ikke er der.

Med vennlig hilsen

Så religion er også tullball som voksne folk forstår bare er tull?

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Jeg har ingen PK-bibel. PK er ikke et konsept jeg bruker eller har noe forhold til.

Det er du som påstår at dette eksisterer. Jeg påpeker bare at det ikke gjør det, for du kan verken påvise det, eller underbygge det. Tvertimot så vet man mye om hvordan hjerner "lurer seg selv".

Med vennlig hilsen

''Tvertimot så vet man mye om hvordan hjerner "lurer seg selv".''

På samme måte som den såkale "religionsparasitten" lurer hjernen? Likevel går du inn for at menneskerettighetene skal gi religiøse spesialbehandling? Bør ikke dette gjelde såkalte klarsynte også?

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Med vennlig hilsen

''Jeg har ingen PK-bibel. PK er ikke et konsept jeg bruker eller har noe forhold til.''

Det er helt åpenbart en løgn.

Skrevet

''Jeg har ingen PK-bibel. PK er ikke et konsept jeg bruker eller har noe forhold til.''

Det er helt åpenbart en løgn.

Åh?

Jeg har skrevet mange steder her at jeg ikke forholder meg til "PK", fordi jeg synes det er et meningsløst begrep.

Skrevet

''Tvertimot så vet man mye om hvordan hjerner "lurer seg selv".''

På samme måte som den såkale "religionsparasitten" lurer hjernen? Likevel går du inn for at menneskerettighetene skal gi religiøse spesialbehandling? Bør ikke dette gjelde såkalte klarsynte også?

Ingen nekter klarsynte å tro på klarsynhet, på samme måte som kristne tror på gud.

Det betyr ikke at man skal godta at kristne fordømmer homofile, eller klarsynte skal kunne påberope seg evner de åpenbart ikke har. Særlig fordi det er å bedra folk.

Skrevet

Så religion er også tullball som voksne folk forstår bare er tull?

Det er vel nå under 50% av Norges befolkning som virkelg tror at Jesus oppstod fra de døde etter å ha vært død i noen dager, eller at moren hans var jomfru.

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Ingen nekter klarsynte å tro på klarsynhet, på samme måte som kristne tror på gud.

Det betyr ikke at man skal godta at kristne fordømmer homofile, eller klarsynte skal kunne påberope seg evner de åpenbart ikke har. Særlig fordi det er å bedra folk.

Du gjør tydeligvis alt for ikke å fornærme religiøse, ikke minst muslimer etter gjeldene pk-norm.

La meg omformulere spørsmålet: "Er religion og troen på Gud i samme kategori som å tro på Julenissen, bare at voksne folk forstår at det er tull"?

Skrevet

Det der er en tåpelig bortforklaring, men det viser jo bare at klarsynhet er tull. Det virker jo ikke for annet enn å finne hva da? Gamle katter?

Med vennlig hilsen

Jeg kan diskutere videre med deg når du har satt deg bedre inn i hva det dreier seg om.

Det skinner litt for tydelig igjennom at du har svært lite bakgrunns-kunnskap om hvordan de synske / klarsynte selv forklarer sine evner og "bruken" av disse, og hvordan dette passer inn i et adskillig større bilde om hvordan den "åndelige verden" angivelig er sammensatt..

Gjest sjelen i boksen
Skrevet

Det er vel nå under 50% av Norges befolkning som virkelg tror at Jesus oppstod fra de døde etter å ha vært død i noen dager, eller at moren hans var jomfru.

Men det er forsatt nesten halvparten av landets befolkning som tror på Gud.

Og hva med verdens nesten 1,5 milliarder muslimer. Disse likestiller du med barn som tror på Julenissen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...