Gå til innhold

Om å ikke svare på invitasjon.

Anbefalte innlegg

Gjest svar daaaaaaaaaa
Skrevet

Tenkte invitere en venninne på middag i dag,

hun skulle sende en sms til helgen for å si om hun kunne,

men ikke hørt noe, så jeg sendte en sms, men enda ikke svar...

om hun ikke kan eller vil, syns jeg det er bedre hun ringer eller skriver en sms og sier at hun ikke orker eller har andre planer, enn at hun lar være å svare....

for jeg har jo planer, må vite når hun kan komme og om hun kommer, skal jo forberede middagen, rydde hus osv. Så kjenner jeg er litt irritert at hun venter i siste liten på å svare.

Får vente litt til og evnt ringe og høre, men føler jeg maser da.

hidi, the scorpion
Skrevet

Gå ut! En venninne behandler ikke en annen venninne slikt:(

Ikke ring og ikke lag middag, vær utilgjengelig på telefonen, så tar hun nok hintet;) At du ikke lar deg utnytte!

Skrevet

Ring henne da! Kanskje hun er en av dem som glemmer mobilen i veska i flere dager, elelr glemmer å lade mobilen. Jeg er fæl tild et i perioder, plutselig finner jeg mobilen med 10 sms'er og ditto tapte anrop...

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Neste gang ber du henne svare innen et visst tidspunkt slik at du får tid til å handle inn det du trenger til middagen. Siden hun ennå ikke har svart ville jeg antatt at hun ikke kom, og planlagt helgen min deretter. Folk som ikke sier ifra om sånne ting gidder jeg ikke bruke tid på. Det samme gjelder om jeg har avtalt å treffe noen et sted til et bestemt klokkeslett og vedkommede er sen. Hvis h*n ikke gir beskjed om hvor sen h*n er, venter jeg max 10-15 minutter før jeg går. Ikke det at tiden min er så verdifull, men jeg syns det er dårlig folkeskikk og aksepterer jeg det én gang, kommer det til å skje flere ganger og det gidder jeg ikke.

Gjest svar daaaaaaaaaa
Skrevet

Ring henne da! Kanskje hun er en av dem som glemmer mobilen i veska i flere dager, elelr glemmer å lade mobilen. Jeg er fæl tild et i perioder, plutselig finner jeg mobilen med 10 sms'er og ditto tapte anrop...

Uff ja, jeg er litt slik selv da :D

kan hende hun er litt slik

er et par ganger jeg har ringt og ringt henne uten å få svar, eler sendt sms...

så har hun ringt tilbake eller sendt sms

senere på kvelden eller dagen etter :)

Gjest ville jeg gjort
Skrevet

Skriv en melding hvor du sier at siden hun ikke svarer så må du anta at hun ikke kan komme, og at dere da heller får ta igjen dette en annen gang. Og at du planlegger helgen din i forhold til dette.

Hvis hun har litt i skolten vil hun føle seg litt beskjemmet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis det er i dag du sendte den siste SMS-en, så er det ikke sikkert hun har stått opp enda.

Skrevet

Jo takk, høfligheten lenge leve. Jeg har enda ikke fått svar fra 8-9 inviterte til konfirmasjon! Og det stod SU og dato. Jeg har avskrevet dem. *hmf*

Skrevet

Det er verre med de som sier de skal komme og så kommer de bare ikke og når man ringer så tar de ikke telefonen.

trollemor;o)
Skrevet

Arg, slike folk er irriterende!! Har ei venninne som sikkert syns det er vanskelig å si at det ikke passer. Istedenfor lar hun være å svare på meldinger og later som om ho ikke har sett før det er forsent Tåpelig!!!!!!!!!

Gjest trådstarter
Skrevet

Arg, slike folk er irriterende!! Har ei venninne som sikkert syns det er vanskelig å si at det ikke passer. Istedenfor lar hun være å svare på meldinger og later som om ho ikke har sett før det er forsent Tåpelig!!!!!!!!!

Ja, irriterende.

Er faktisk bedre å heller si: Jeg orker ikke/gidder ikke

enn å la være å svare...

trollemor;o)
Skrevet

Ja, irriterende.

Er faktisk bedre å heller si: Jeg orker ikke/gidder ikke

enn å la være å svare...

JA!! Ingen blir fornærmet eller sur av den grunn! Det er jo en ærlig sak.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvis det er i dag du sendte den siste SMS-en, så er det ikke sikkert hun har stått opp enda.

Godt poeng :) !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...