Gå til innhold

Farge håret

Anbefalte innlegg

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg har et spørsmål. Tenkte å farge håret, kjøpte samme merke som sist, men litt anderledes farge. Tok en test som det sto i bruksanvisningen (gjorde det sist også, men lot den bare sitte et døgn, kunne da ikke se eller merke noe reaksjon og fargingen gikk bra). Nå lot jeg testen sitta ca halvannet døgn, merket ikke noe da jeg dusjet i går ettermiddag. Dusjet og vasket håret tidlig i morges og kjente at det var litt sårt der testen har vært, så i speilet og så at det var litt rødt. Kjenner at det er litt ømt når jeg tar på stedet.

Ble veldig usikker på om jeg tør å farge nå....

Nå skal fargen bare sitte ca 30 min, og man kan jo alltids tenke at man vil reagere med å ha kjemikalier direkte på huden i timesvis ellers...

Skrevet

Hvis jeg hadde brukt akkurat samme merke men annen fargenyanse tidligere uten problemer hadde jeg ikke foretatt en slik test.

(har forsåvidt aldri testet slike produkter før - jeg bruker aldri å reagere på slike produkter.)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har aldri tatt en slik test, men er det meningen at man skal teste å ha i fargen et helt døgn da? Hva er poenget med det?

Skrevet

Jeg har aldri tatt en slik test, men er det meningen at man skal teste å ha i fargen et helt døgn da? Hva er poenget med det?

Mans kal smøre på huden, f eks underarmen, og la det være på slik at man får testet ut for eventuelle allergiske reaksjoner.

Det er vel noe disse hårfargeprdusentene har funnet på for å verge segmot søksmål fra folk som får utslett og sår over hele hodebunnen...

Tvillingmamma
Skrevet

Hvis jeg hadde brukt akkurat samme merke men annen fargenyanse tidligere uten problemer hadde jeg ikke foretatt en slik test.

(har forsåvidt aldri testet slike produkter før - jeg bruker aldri å reagere på slike produkter.)

Jeg så et stykke i en eller annen avis for en tid tilbake. Da var det en som opplevde å få problemer etter hårfarging, selv om det var samme produkt. Da gikk produsenten ut og sa at alle måtte teste for hver gang. Det er klart at de gjør dette for å gardere seg.

Jeg ble bare så usikkert på om jeg skal farge det nå...

Skrevet

Jeg så et stykke i en eller annen avis for en tid tilbake. Da var det en som opplevde å få problemer etter hårfarging, selv om det var samme produkt. Da gikk produsenten ut og sa at alle måtte teste for hver gang. Det er klart at de gjør dette for å gardere seg.

Jeg ble bare så usikkert på om jeg skal farge det nå...

...og jeg helgarderte meg ved å svare hva _jeg_ ville gjort, ikke hva jeg synes du burde gjøre...;-)

Gjest segtfes
Skrevet

Jeg tar aldri slike tester. Hadde kjørt på og farget håret. Men er din risiko.

Tvillingmamma
Skrevet

...og jeg helgarderte meg ved å svare hva _jeg_ ville gjort, ikke hva jeg synes du burde gjøre...;-)

:) Jeg har spurt en frisør-venninne, hun som klipper oss, og hun sier at det burde gå bra, for fargen skal jo ikke sitte i så lenge. Ikke unaturlig at huden reagerer etter å hatt kjemikalier rett på i så mange timer, og siden det har gått bra før, prøver jeg igjen.

Skrevet

Jeg tester aldri. For hadde jeg smurt smørja på meg og hatt den der i et døgn, så hadde jeg antakelig vært radioaktiv etterpå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...