Gå til innhold

Dine alkoholvaner og alder

Anbefalte innlegg

Gjest ikkeforåprovosere
Skrevet

Hvor gammel er du (sånn omtrent) og hvor ofte og i hvilke anledninger drikker du?

Jeg mener at folk over 30 har et problem om de fortsatt MÅ feste hver helg.

Ungdom - ja nå varer jo ungdommen så lenge, opplever et press og bare MÅ feste hver helg for å være sosial. Men når dette fortsetter utover tredveåra mener jeg dette begynner å bli et aldri så lite alkoholproblem, eller hva mener dere?

Skrevet

Jeg nærmer meg de 40 med stormskritt, og er på fest der jeg drikker kanskje 1-2 ganger i året. Kan ta ett glass vin utenom dette.

Føler meg absolutt ferdig med utelivet, men det har sikkert en sammenheng med at jeg er gift :) Kanskje jeg hadde hatt lyst til å ut på byen mer om jeg var alene?

Skrevet

Jeg er 34. Drikker noen ganger på julebordet og blåturen til jobben. Og evt. på semesteravslutningene til studiet. Dvs altså max fire ganger i året.

Jeg liker ikke øl eller vin. Gi meg en flaske cola og jeg er klar for fest! ;)

Gjest liker fest
Skrevet

vi lever bare en gang så litt morro må vi da ha!??

Gjest er vel ikke alder det kommer an på
Skrevet

Det har vel ikke noe med alder å gjøre, men hva slags siuasjon man er i. En ungkar på 33 kan vel feste hver helg helt naturlig, mns en gift mann på 25 med to små barn ikke vil gjøre det.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er i femtiårene og fester så å si aldri, men drikker mye vin. Jeg tar ofte et glass vin midt i uka, og når jeg lager god mat til venner og familie så har vi vin til. Øl drikker jeg ytterst sjelden, og meget sjelden noe sterkere enn vin.

Skrevet

Jeg er nok blandt de eldste her inne og drikker på julaften og noen utepils om sommeren. Jeg drikker aldri alene så da blir det ikke så ofte. Men sånn har jeg holdt på i mange år, da jeg var 31, skilt og alene med to unger så drakk jeg nesten hver lørdag med naboen ;o)

Skrevet

Hvorfor skulle folk som er over 30 år og hyppige festere svare deg?

Skrevet

Har tippet 40 og drikker så og si ikke alkohol, kanskje en baileys, en fruktlikør eller ett glass hvitvin et par ganger i året. :o)

Gjest nyter alkohol
Skrevet

midt i tredveårene, tar meg gjerne et glass vin eller to på kvelden. Om det er helg eller hverdag har ikke så mye å si. Kan fint ta meg et glass selv om jeg er alene hjemme. Alkohol er til for å nytes ikke bælmes på fest.

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg mener at folk over 30 har et problem om de fortsatt MÅ feste hver helg. ''

Javel? Jeg ser ikke den sammenhengen mellom alder, fest og helg som du gjør. Drikker man seg full flere ganger i uka kan det vel fort bli et problem uansett alder.

Selv drikker jeg meg sjelden full, men tar nok et glass vin minst et par ganger i uken, og gjerne litt mer fredag eller lørdag. Hadde sikkert vært sunnere om jeg drakk mindre, men noe problem for meg eller andre er det neppe (og ja, jeg er godt over 30).

Skrevet

Har tippet 40 og drikker så og si ikke alkohol, kanskje en baileys, en fruktlikør eller ett glass hvitvin et par ganger i året. :o)

*Dulte* ;0)

Skrevet

*Dulte* ;0)

*hehe* Jeg er ikke spesielt sid på flaska nei. ;o)

Min kjære drikker, om mulig, enda mindre enn meg. Og når jeg hører om alle de tingene mange gjør i fylla så er det faktisk helt fint. :o)

Skrevet

Jeg er 39. Drakk ekstremt lite alkohol de første 30 årene i mitt liv. De siste 8-9 har jeg blitt veldig glad i vin, og setter også pris på øl.

Noen helger har vi litt vin, andre helger ikke. Noen kvelder tar vi et glass vin midt i uka, som regel ikke.

Vi er med på 3-4 fester i året, og da drikkes det mer enn en vanlig lørdagskveld, men ikke noe overstadig, og det er i trygge rammer, med bare nære venner.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Alkoholproblemer har du den dagen alkoholen blir et problem, ikke når du nyter noen glass vin eller noen øl for kos eller fest.

Selv har jeg for n'te gang bikka 29, og jeg har med årene opparbeidet meg et svært moderat alkoholforbruk. Jeg kan knapt huske sist jeg var full (det er mulig jeg var for full til å huske), men jeg trives med noen rolige øl eller et par glass vin. Grøftefylla er nå helt fraværende, og 12 øl og en halvliter tyrker på forspiel eller fest er nå byttet ut med en sixpack med halvlitere. Men jeg fester nesten aldri lenger. Synes det er kjedelig, og foretrekker en lørdag med en bedre middag og en håndfull øl på bar.

Jeg er i ferd med å bli fornuftig, og jeg trives rett og slett ikke med å være full lenger. Derfor stopper jeg lenge før jeg når det nivået.

Når det er sagt: Alkohol er for meg forbundet med kos, og er jeg f.eks. på ferie i 4 uker har jeg nok et snittinntak på 6-8 øl per dag, og har jeg lyst på en øl eller et glass vin til hverdags, tar jeg meg naturligvis den ølen. Det står alltid øl i kjøleskapet. Heller en iskald øl enn brus - i hvert fall nå når vi går mot varmere tider.

Jeg stoler for øvrig ikke på avholdsfolk eller skruer som tror en øl om dagen eller en flaske vin foran Skavlan har noe med alkoholproblemer å gjøre, men hvem gjør vel det?

Skrevet

Alkoholproblemer har du den dagen alkoholen blir et problem, ikke når du nyter noen glass vin eller noen øl for kos eller fest.

Selv har jeg for n'te gang bikka 29, og jeg har med årene opparbeidet meg et svært moderat alkoholforbruk. Jeg kan knapt huske sist jeg var full (det er mulig jeg var for full til å huske), men jeg trives med noen rolige øl eller et par glass vin. Grøftefylla er nå helt fraværende, og 12 øl og en halvliter tyrker på forspiel eller fest er nå byttet ut med en sixpack med halvlitere. Men jeg fester nesten aldri lenger. Synes det er kjedelig, og foretrekker en lørdag med en bedre middag og en håndfull øl på bar.

Jeg er i ferd med å bli fornuftig, og jeg trives rett og slett ikke med å være full lenger. Derfor stopper jeg lenge før jeg når det nivået.

Når det er sagt: Alkohol er for meg forbundet med kos, og er jeg f.eks. på ferie i 4 uker har jeg nok et snittinntak på 6-8 øl per dag, og har jeg lyst på en øl eller et glass vin til hverdags, tar jeg meg naturligvis den ølen. Det står alltid øl i kjøleskapet. Heller en iskald øl enn brus - i hvert fall nå når vi går mot varmere tider.

Jeg stoler for øvrig ikke på avholdsfolk eller skruer som tror en øl om dagen eller en flaske vin foran Skavlan har noe med alkoholproblemer å gjøre, men hvem gjør vel det?

Du skriver: "Jeg er i ferd med å bli fornuftig,"

Pokker, SDD, nå ble jeg bekymret!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du skriver: "Jeg er i ferd med å bli fornuftig,"

Pokker, SDD, nå ble jeg bekymret!

Med vennlig hilsen

Nja, jeg tror faktisk det er en fordel at jeg de siste årene har husket helgene.

Og ordentlig fulle folk er helt utrolig slitsomme. Jeg merker det langt bedre i dag når jeg ikke er blant dem selv. ;)

Gjest mamma til toåring
Skrevet

Drikker litt vin på helg i blant. Deler kanskje en flaske med samboeren en gang i måneden eller to. Er på fest kanskje hver 6. uke og da blir det en flaske vin alene omtrent. Samboeren har omtrent samme forbruk.

Vi har ett barn. Tror alkoholkonsumet har en del med livssituasjon å gjøre i forhold til antall barn, tilgang på barnevakt og hvor "sliten" man er. Småbarnsforeldre setter nok ofte mer pris på å kunne slappe av enn å feste. :)

Skrevet

Det kommer vel an på settingen og omgangskretsen, om man er singel og barnløs og har venner som fester mye eller ikke?

Ellers kan jeg omtrent kopiere prust sitt innlegg (håper prust ikke blir sinna for det, det passer bare så bra på meg også ;-) : Jeg er 44. Drakk ekstremt lite alkohol de første 32 årene i mitt liv. De siste 10 har jeg blitt glad i vin, og setter også pris på øl.

Noen helger har vi en flaske vin på deling som varer hele helgen, andre helger ikke. Noen kvelder tar vi et glass vin midt i uka, som regel ikke.

Vi er med på 2-3 fester i året, og da drikkes det mer enn en vanlig lørdagskveld, men ikke noe overstadig, og det er i trygge rammer.

Skrevet

Det kommer vel an på settingen og omgangskretsen, om man er singel og barnløs og har venner som fester mye eller ikke?

Ellers kan jeg omtrent kopiere prust sitt innlegg (håper prust ikke blir sinna for det, det passer bare så bra på meg også ;-) : Jeg er 44. Drakk ekstremt lite alkohol de første 32 årene i mitt liv. De siste 10 har jeg blitt glad i vin, og setter også pris på øl.

Noen helger har vi en flaske vin på deling som varer hele helgen, andre helger ikke. Noen kvelder tar vi et glass vin midt i uka, som regel ikke.

Vi er med på 2-3 fester i året, og da drikkes det mer enn en vanlig lørdagskveld, men ikke noe overstadig, og det er i trygge rammer.

Vi har det ganske likt ja :-)

Blir ikke fornærmet om noen kopierer mitt innlegge nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...