Gå til innhold

Dine alkoholvaner og alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40 og drikker egentlig veldig lite alkohol. Kan godt ta et par glass vin, baileys eller et par cider på fest, men jeg drikker aldri mer enn at jeg kan kjenne meg bittelitt brisen. Jeg vil tro jeg drikker alkohol i snitt 8-10 ganger i året?

Skrevet

vi lever bare en gang så litt morro må vi da ha!??

Jeg er nok ganske heldig siden jeg greier å ha det kjempegøy uten masse alkohol innabords, men jeg ser jo at endel mennesker trenger å drikke for å få det moro ;)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg er 26 og drikker egentlig veldig sjelden. Og jeg drikker meg aldri full. Har aldri gjort det heller.

Er vi på hytteturer kan det bli noen glass vin, og f.eks baileys. Har vi reker tar jeg et par glass hvitvin. Det er vel nesten bare disse situasjonene jeg tar noen glass i.

Har aldri skjønt hvordan noen får ned 5-6-7-8 ++ halvlitere. Magen min er full etter èn. Hehe. Jeg blir ikke full, men jeg blir jo stappmett av det.

Skrevet

Jeg er 24 og drikker bare når jeg skal på fest.. Drikker aldri ellers, for jeg er ikke spesielt glad i alkohol.. :)

Men skal jeg på fest så går det vel en vinflaske og noen halvlitere med øl...

Skrevet

40 år. Drikker vel 1-2 ganger i året + at jeg tar en cider e.l. kanskje 5 ganer i året.

Dette regnes kanskje som for lite tror jeg:-)

Skrevet

Slutten av 40-åra, veldig, veldig sjelden på fest/full. En gang i året eller sjeldnere...

Drikker alkohol når jeg har lyst til det (og anledningen er der, ikke midt på dagen, liksom...) - det kan være et glass vin eller to hver annen/tredje uke - eller forsåvidt et glass vin hver dag i en uke. Ingen faste "regler"....

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg begynte "sent" å drikke i forhold til jevnaldrende,

ventet til jeg var 18 og russ.... men da ble det gjerne 1-3 ganger i uken til tider :D

Så festet jeg i helgene, ikke hver helg, men

etter 24 år begynte det å dabbe av,

etter ca. 27 år ble det bare noen få ganger i året,

og etter at jeg fikk barn toppen en gang eller to i året.

Kan ikke helt se behovet. Jeg har det kjempegøyt uten alkohol, er så glad jeg slipper hangover og den dritten der, og alle pengene jeg sparer.

Man kan da være sosial uten at alkohol er innblandet vel? Tør ikke folk være seg selv og slippe seg løs uten å ha promille å skylde på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...