Gå til innhold

Noen som har jobb til meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker
Skrevet

Jeg er 37 år og kvinne.

Det må sies at jeg ikke er stabil. Noen dager er jeg for syk til å gjøre noe som helst, bortsett fra det aller nødvendigste.

Noen dager må jeg være hjemme fra jobben pga sterk selvforrakt, paranoia og triste, negative tanker og følelser.

Noen dager må jeg være hjemme fordi jeg har sterk hodepine.

Noen dager må jeg være hjemme pga smerter og problemer som kommer av andre fysiske sykdommer jeg har.

Men noen dager er jieg i god form, og da møter jeg selvsagt på jobben! Og det beste av alt, jeg har store barn og kommer aldri mer til å gå gravid eller være hjemme pga småbarnsforkjølelse.

Kan godt fortelle mye mer, (slik som utdannelse og tidligere arbeiderfaring) men først vil jeg høre om det overhodet er noen interesse hos noen arbeidsgivere for å ansette meg.

Ikke det nei? Tenkte meg nesten det...

Ingen vil jo ha slike som meg i arbeid, langt mindre gi meg fast jobb.

Da får vi bare håpe at NAV gir meg økonomisk kompensasjon for tapte arbeidsinntekter.

Gjest Dolores77
Skrevet

NAV kan vel tilby deg tilrettelagt arbeid,

der de betaler arbeidsgiver for å ansette deg,

ser de at det funker så kanskje du får fast jobb etterhvert :)

Gjest kunsten å ( ikke ) tenke negativt
Skrevet

Hvor mange dager er "noen dager", da? 50 %? Og er alt prøvd i forhold til å få til en mer stabil helsesituasjon ift behandling feks?

Om du får varig uføretrygd så kan faktisk NAV betale en del av trygden din månedlig til en arbeidsgiver som velger å ansette deg. Det som NAV betaler skal kompensere for uførheten din og arbeidsgiver betaler deg lønn og du har ellers vanlige vilkår som ansatt. Det heter TULT. (Tidsubegrenset lønnstilskudd.)

Ellers fins det arbeidsplasser der du kunne passet inn. For eksempel om du jobbet i en bedrift der mange andre kan steppe inn for deg om du er borte eller arbeidsplasser der arbeidet kan vente noen dager uten at det blir krise.

Håper du finner en løsning.

Gjest vi har 3
Skrevet

Ser du har fått flere svar, og da kan jeg bare si at i min bedrift har vi nå 3 som er betalt av NAV, og som har det som du.

Går veldig fint det. De er flinke i jobben sin og vi har god hjelp av dem alle. Ikke er de ofte borte heller, selv om de i utgangspunktet var redd for det.

Gjest Jobbsøker
Skrevet

Hvor mange dager er "noen dager", da? 50 %? Og er alt prøvd i forhold til å få til en mer stabil helsesituasjon ift behandling feks?

Om du får varig uføretrygd så kan faktisk NAV betale en del av trygden din månedlig til en arbeidsgiver som velger å ansette deg. Det som NAV betaler skal kompensere for uførheten din og arbeidsgiver betaler deg lønn og du har ellers vanlige vilkår som ansatt. Det heter TULT. (Tidsubegrenset lønnstilskudd.)

Ellers fins det arbeidsplasser der du kunne passet inn. For eksempel om du jobbet i en bedrift der mange andre kan steppe inn for deg om du er borte eller arbeidsplasser der arbeidet kan vente noen dager uten at det blir krise.

Håper du finner en løsning.

''Hvor mange dager er "noen dager", da? 50 %? Og er alt prøvd i forhold til å få til en mer stabil helsesituasjon ift behandling feks?''

Ja, la oss si det er rundt 50%, da. Men problemet er at selv om jeg hadde hatt en 50% jobb, så vet jeg jo ikke om jeg hadde vært opplagt akkurat de dagene jeg var satt opp til å jobbe. Hadde med andre ord vært ustabil på 50% også.

Og ja, alt er prøvd av behandling. Ikke noe mer å gjøre enn det som er gjort og gjøres.

Men, men... Tiden vil vise... utelukker jo ikke at jeg kan jobbe litt. Men da hadde det vært fint å ha en jobb hvor jeg kan justere arbeidsdagene sine selv. Og slike jobber vokser ikke på trær.

Gjest Jobbsøker
Skrevet

Ser du har fått flere svar, og da kan jeg bare si at i min bedrift har vi nå 3 som er betalt av NAV, og som har det som du.

Går veldig fint det. De er flinke i jobben sin og vi har god hjelp av dem alle. Ikke er de ofte borte heller, selv om de i utgangspunktet var redd for det.

Ja, jeg håper nav er villige til å la meg prøves ut på den måten.

Gjest Jobbsøker
Skrevet

NAV kan vel tilby deg tilrettelagt arbeid,

der de betaler arbeidsgiver for å ansette deg,

ser de at det funker så kanskje du får fast jobb etterhvert :)

Ja, jeg får håpe det. :-)

Gjest vi har 3
Skrevet

Ja, jeg håper nav er villige til å la meg prøves ut på den måten.

Det er vel ikke bare at de er villig, det kan godt hende du må. En av de som er hos oss har VTA, varig tilrettelagt arbeid og har uføretrygd og den beholder han så lenge han jobber hos oss.

Det er utrolig viktig at de som er trygded også kommer seg ut og er i sosial aktivitet. Det hjelper å ha en jobb å gå til. Men man må forplikte seg også. Men det er mange måter å gjøre dette på, så bare hør med NAV hvordan de kan tenke seg å gjøre det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...