Gå til innhold

Hva er mellom og hva er høyt?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Er 600 000 kroner i året høy inntekt eller mellominntekt? Noen som diskuterer det og er ikke enige. Så hva synes dolere?

Gjest kommunalt ansatt
Skrevet

Høy. Det er nesten ingen i kommunal sektor som tjener det. Bortsett fra toppledelsen som ordfører og rådmann e.l.

Gjest ijiojh
Skrevet

Høy. Det er nesten ingen i kommunal sektor som tjener det. Bortsett fra toppledelsen som ordfører og rådmann e.l.

Høy inntekt

Gjest Elextra
Skrevet

Meget høyt i det offentlige.

Middels høyt for akademikere med litt erfaring i det private.

Gjest kommunalt ansatt
Skrevet

Har du noen eksempler på yrker for sistnevnte? Bortsett fra advokat. Hvem andre mener du tjener 1200 000 som ganske vanlig inntekt?

Gjest segunda
Skrevet

Det er snakk om privat sektor, og jeg påstår det samme som deg at det er middels høyt.

Gjest segunda
Skrevet

Har du noen eksempler på yrker for sistnevnte? Bortsett fra advokat. Hvem andre mener du tjener 1200 000 som ganske vanlig inntekt?

Det er stor forskjell på seks hundre tusen og tolvhundre tusen.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg syns den er kjempehøy!!! Jeg tjener ca 250 000, så....

Gjest segunda
Skrevet

Jeg syns den er kjempehøy!!! Jeg tjener ca 250 000, så....

Sammenligningen er høy, men jeg antar at du har en ansettelse et sted. Vedkommende jobber selvstendig og har derfor ikke sykelønn eller pensjonsrettigheter. Jeg tror ikke det er særlig høyt da.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er snakk om alle mulige slags yrker innenfor det private næringsliv. Både økonomer, ingeniører, jurister, geologer og mange andre tjener ofte minst 600 000.

Hvor kommer 1,2 mill. inn?

Gjest kommunalt ansatt
Skrevet

Det er snakk om alle mulige slags yrker innenfor det private næringsliv. Både økonomer, ingeniører, jurister, geologer og mange andre tjener ofte minst 600 000.

Hvor kommer 1,2 mill. inn?

Hvis de du nevner tjener minst 600 000 så er vel det høyt da. Dersom mange tjener 1.2 mil så er 600 000 mellom?

Skrevet

Jeg synes det er ganske høyt. Jeg jobber i privat sektor, og vi som har lengst annisinntet og har høy utdanning, ligger på 440-470.000. Vet at dette er lavt ift mange private firma.

Du sier at vedkommende er selvstendig og har ingen pensjonsrettigheter. Vel - vi har pensjonsforsikring, og noe av det blir jo trukket fra lønna (2%), så jeg blir trukket 750 kr pr måned - men jobben betaler jo en god del i tillegg da.

Som en her sier, så er det få i offentlig sektor som har 600.000 i årslønn, så da er det jo høyt.

Gjest anonym akkurat nå00
Skrevet

Tja, jeg er 24 år og tjener litt over Kr 500 000 og har alltid tenkt på at jeg har en middels lønn. Høy for alderen min men jeg tenker generelt.

Skrevet

Jeg synes det er en inntekt som ligger i "nedre høytskitet". :o)

Skrevet

Det er høy inntekt i det offentlige, og en relativt høy inntekt i det private. Det er seff MANGE i privat næringsliv som tjener mye mer, men flertallet gjør det ikke.

Jeg er siviløkonom, 14 års ansiennitet og tjener kr. 450000 i det offentlige. Hadde jeg fortsatt i privat ders jeg jobbet før, hadde jeg nok ligget rundt 620.000 nå.

Har aldri hatt lederjobber, heller ikke nå.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis de du nevner tjener minst 600 000 så er vel det høyt da. Dersom mange tjener 1.2 mil så er 600 000 mellom?

''Dersom mange tjener 1.2 mil så er 600 000 mellom''

Her skjønner jeg ikke hva du mener. Kanskje du trenger et lite kurs i statistikk.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er en inntekt som ligger i "nedre høytskitet". :o)

''"nedre høytskitet''

Høyt henger de og skiter gjør de og! :P

Skrevet

''"nedre høytskitet''

*hehe* Jeg så meg helt blind på det ordet og klarte ikke å se at det manglet en k gitt. ;o)

Skrevet

''"nedre høytskitet''

*haha*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...