Gå til innhold

Synes dere denne er fin nok?

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

14

• morsan

6

• Mandolaika

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

Enig med deg. Dette er en vanlig sommerkjole, ikke noe man drar på seg når antrekket skal være smoking.

Takk for svar :) Godt det er flere som er enige :)

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert om noen andre hadde brukt en sånn :-)

Og hvis hun selv føler seg vel i den, er det jo også et poeng.

Men jeg er vel litt sånn at jeg som regel går ut fra at det andre har på seg er som det skal være, men er mer usikker på mitt eget antrekk.

Skrevet

Enig med deg. Dette er en vanlig sommerkjole, ikke noe man drar på seg når antrekket skal være smoking.

Mine vanlige sommerkjoler (i den grad jeg har noen) er ikke i silke, da...

Gjest Elextra
Skrevet

;-)

Med andre ord langt fra større enn et kongelig bryullup. Det var klønete sagt av meg.

Det spørs vel på øyet som ser ;).

Men for de færreste er vel noe større enn et kongelig bryllup, og attpå til bryllupet til en tronarving.

Skrevet

;-)

Leste at det var verdens dyreste bryllup.

Gjest Elextra
Skrevet

;-)

Med andre ord langt fra større enn et kongelig bryullup. Det var klønete sagt av meg.

På den annen side, selv om en vanligvis ville valgt en noe finere/mer selskapelig kjole, tror jeg neppe noen vil legge merke til, og reflektere over, at en slik kjole er noe under standard. I et slikt flott bryllup kommer nok gjestene i mange ulike antrekk, og ofte kan de dyreste kjolene fremstå som svært enkle.

Så med rett styling (frisyre, smykker, veske, sko etc.) kan sikkert en slik kjole som du linket til være helt fint selv i det flotteste bryllup.

Om det gjelder bryllupet i Marokko vil dessuten antakelig deler av arrangementet være utendørs, og da kan jo klærne gjerne være noe mindre formelle enn i en ballsal.

Mary Poppins
Skrevet

På den annen side, selv om en vanligvis ville valgt en noe finere/mer selskapelig kjole, tror jeg neppe noen vil legge merke til, og reflektere over, at en slik kjole er noe under standard. I et slikt flott bryllup kommer nok gjestene i mange ulike antrekk, og ofte kan de dyreste kjolene fremstå som svært enkle.

Så med rett styling (frisyre, smykker, veske, sko etc.) kan sikkert en slik kjole som du linket til være helt fint selv i det flotteste bryllup.

Om det gjelder bryllupet i Marokko vil dessuten antakelig deler av arrangementet være utendørs, og da kan jo klærne gjerne være noe mindre formelle enn i en ballsal.

Ja poenget med at noe av arrangementet kan være utendørs var et argument venninnen min brukte også. Jeg er forsåvidt enig i at det da kan være mindre formelt, men dette er jo en ting hun ikke vet på forhånd, så jeg tror ikke jeg ville satset på det.

Ellers er kjolen nydelig, men hun kunne likegjerne brukt sandaler og olajakke til, og da synes jeg egentlig ikke den er pyntet nok. Når det er sagt så tror jeg heller ingen vil reagere på at hun bruker den, men som jeg sa til henne - hun spurte om mitt råd, og da må jeg jo være ærlig :-)

Skrevet

Kjolen er nydelig, ingen tvil om det :-) Hun er høy og veldig slank så hun ser utrolig flott ut i den.

Det er bare det at jeg ikke synes den er pyntet nok, siden antrekk er smoking.

Jeg så etterpå at det var snakk om et bryllup som er langt utenom det vanlige så da er det nok ikke galla nok nei. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Synes det ser ut som en flott kjole, men litt for 'hverdagslig' til et bryllup, iallefall i den klassen der. :)

Skrevet

Hun kan ta med kjolen og bruke den likevel; kvelden før eller tidligere på dagen, f.eks. Men til selve bryllupet syns jeg kjolen bør være litt "finere" og pyntet. Den så litt ut som "sydenkjole"...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns heller ikke den var "fin" nok. Det var mer en sommerkjole. Som du sier hadde den sett finere ut ensfarget.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert om noen andre hadde brukt en sånn :-)

Og hvis hun selv føler seg vel i den, er det jo også et poeng.

Men jeg er vel litt sånn at jeg som regel går ut fra at det andre har på seg er som det skal være, men er mer usikker på mitt eget antrekk.

Ser nå at det skal være til et spesielt "fint" bryllup... I så tilfelle har jeg ingen erfaring - og derfor ingen mening om saken...

Skrevet

Nei. Dette er ikke hva jeg forbinder med en "fin" kjole til et bryllup.

Fasongen var grei nok. Men jeg får litt sånne "hippie-assossiasjoner" til mønstrete kjoler i flere farger.

Synes disse egner seg bedre til mindre formelle anledninger.

Ville heller gått for noe ensfarget, eller mindre mønstrete, i anledning et bryllup.

Gjest Bare min mening da
Skrevet

Synes ikke den er passende til et bryllup, og klart ikke av det kaliber du forklarer.

Hun bør kjøre mer stil, helt klart Og gjerne ensfarget, eller kanskje to farger. Dust gjerne.

Holder med deg ang, kjolen, dette er en kjole jeg kunne tatt på som nysolet og på veg til bryggepromenaden for en kald øl en lørdagskveld med kjærest og venner.

:)

Skrevet

Ikke noe jeg ville ha gått i hvis jeg skulle i bryllup til Petter Stordalen eller prinsesse Victoria. Hvis jeg skulle på grillfest, derimot...........

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...