Gå til innhold

Synes dere denne er fin nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er hva skikk-og-bruk-mafiaen sier om kleskode "antrekk smoking":

''Damer bærer lang kjole, som dog ikke skal være gulvlang eller like flott og påkostet som til galla. Damer kan også ha kortere kjole, knekort, men ikke lårkort. Kjolen kan gjerne være festfin og eventuelt med glitter. Ved kleskode smoking brukes ikke hansker.''

Det er med andre ord en viss valgfrihet i henhold til etiketten. Men når det er sagt, har jeg nettopp valgt bort en ganske lik kjole som alternativ til et sommerbryllup jeg skal i. Jeg synes maxikjolene er kjempefine, men tenker at dersom jeg kan bruke kjolen med sandaler og olajakke til hverdags, er det ikke helt hva jeg er ute etter i bryllupssammenheng.

''men tenker at dersom jeg kan bruke kjolen med sandaler og olajakke til hverdags, er det ikke helt hva jeg er ute etter i bryllupssammenheng''

En grei rettesnor:-)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

14

• morsan

6

• Mandolaika

4

• Katt-ja

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

;-)

Ah! ;-) Skjønner jeg ikke er bevandret i det som skjer på kjendisfronten, for det eneste kjente bryllupet i utlandet som jeg kom på, var Victoria av Sverige sitt! ;-)

Skrevet

Leste at det var verdens dyreste bryllup.

Du tror ikke sultanen av Brunei eller andre topper det altså? ;-)

Skrevet

Ja poenget med at noe av arrangementet kan være utendørs var et argument venninnen min brukte også. Jeg er forsåvidt enig i at det da kan være mindre formelt, men dette er jo en ting hun ikke vet på forhånd, så jeg tror ikke jeg ville satset på det.

Ellers er kjolen nydelig, men hun kunne likegjerne brukt sandaler og olajakke til, og da synes jeg egentlig ikke den er pyntet nok. Når det er sagt så tror jeg heller ingen vil reagere på at hun bruker den, men som jeg sa til henne - hun spurte om mitt råd, og da må jeg jo være ærlig :-)

''men dette er jo en ting hun ikke vet på forhånd, så jeg tror ikke jeg ville satset på det.''

Better overdressed than underdressed!

Skrevet

Du tror ikke sultanen av Brunei eller andre topper det altså? ;-)

Tror ikke noe, bare leste det. :-) Gidder ikke sjekke fakta, engasjerer meg ikke nok. :P

Skrevet

Tror ikke noe, bare leste det. :-) Gidder ikke sjekke fakta, engasjerer meg ikke nok. :P

Jeg måtte jo bare google "world's most expensive wedding", og første treff var denne linken:

http://www.newluxuryitems.com/the-world%E2%80%99s-top-10-most-expensive-weddings.html

Det her påstått dyreste bryllupet kostet 60 millioner dollar, eller ca 360 millioner kroner... :-) Så da blir selv Stordalen en smågutt skulle jeg tro :-)

Men hvis det er sant som det sies et annet sted i tråden at Stordalen skal svi av 20 mill på bryllupet, burde han jo kunne klare en plass i ti-på-topp-lista, da tiendeplassen p.t. innehas av Tom Cruise på "bare" 2 mill dollar.

tzatziki1365380058
Skrevet

Er ikke stordalen-bryllupet lagt til marokko, da? Blir vel ørken og sand-tema og sånn? Da synes jeg kjolen passer perfekt!

Men dersom det virkelig skal være galla-galla, er jeg enig med det i at den kanskje ikke er fin nok.

Mary Poppins
Skrevet

Er ikke stordalen-bryllupet lagt til marokko, da? Blir vel ørken og sand-tema og sånn? Da synes jeg kjolen passer perfekt!

Men dersom det virkelig skal være galla-galla, er jeg enig med det i at den kanskje ikke er fin nok.

Jo bryllupet er lagt der. Dagen før bryllupet skal det være strandparty, og da synes jeg kjolen passer. Selve bryllupet skal ikke være på noe strand, og antrekk er smoking og lang kjole.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Kan vi regne med at denne kjolen havner i seoghoer om en tid?;)

Skrevet

Jeg synes ikke kjolen er fin nok til en slik fest, så jeg ville nok gått for noe annet....

Skrevet

Det var ikke mange av de kjolene jeg ville brukt i et bryllup :-p

Mener du det? Jeg synes det var mange lekre bryllupskjoler der :)

Skrevet

Kan vi regne med at denne kjolen havner i seoghoer om en tid?;)

Og kan vi ane at det står "NN valgte denne kjolen til tross for massiv motstand av Dol-kjerringene"?

tzatziki1365380058
Skrevet

Stordalen har forresten bommet litt på kleskoden, da - og for så vidt kanskje vi i tolkningen også. Wikipedia beskriver dresskode smoking slik:

"Damer bærer lang kjole, som dog ikke skal være gulvlang eller like flott og påkostet som til galla. Damer kan også ha kortere kjole, knekort, men ikke lårkort. Kjolen kan gjerne være festfin og eventuelt med glitter. Ved kleskode smoking brukes ikke hansker."

Med andre ord knekort eller ankellang kjole, ikke helt lang, og ikke "galla".

Men uansett - en kjole man kan bruke med olajakke og sandaler, er vel "å overdrive"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...