tjohei Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hvordan bevarer dere et godt selvbilde og selvtillitt med psykisk lidelse som går at man har falt utenfor i samfunnet? Jeg synes det er veldig vanskelig å ikke tenke negativt om meg selv da jeg føler at andre gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 En ting du kanskje kan gjøre er å snu litt på det. Hvordan skal andre tenke positivt om deg, viss du ikke en gang gjør det selv? Tolk nå ikke dette som en måte å psyke seg selv ytterligere ned, men en tenknikk for å gi seg selv en tupp i ræva. Velg de positive og konstuktive tankene om deg selv og om andres syn på deg. Ingen vidunderkur, men det hender det hjelper. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 En ting du kanskje kan gjøre er å snu litt på det. Hvordan skal andre tenke positivt om deg, viss du ikke en gang gjør det selv? Tolk nå ikke dette som en måte å psyke seg selv ytterligere ned, men en tenknikk for å gi seg selv en tupp i ræva. Velg de positive og konstuktive tankene om deg selv og om andres syn på deg. Ingen vidunderkur, men det hender det hjelper. mvh Jo, jeg prøver jo på det. Men vil noen være venner/kjæreste med en med psykisk lidelse som ikke jobber og som har en innadvendt personlighet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jo, jeg prøver jo på det. Men vil noen være venner/kjæreste med en med psykisk lidelse som ikke jobber og som har en innadvendt personlighet? Ville du vært venner eller kjæreste med deg selv? Det blir ikke bedre av at du tråkker på deg selv på den måten. Mer konstruktivt å i stedet tenke på hva du har å tilby og fremelske dine positive sider. Forresten er det mange som liker personer som ikke alltid må stå fremst på scenen. ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Ville du vært venner eller kjæreste med deg selv? Det blir ikke bedre av at du tråkker på deg selv på den måten. Mer konstruktivt å i stedet tenke på hva du har å tilby og fremelske dine positive sider. Forresten er det mange som liker personer som ikke alltid må stå fremst på scenen. ;-) mvh ''Forresten er det mange som liker personer som ikke alltid må stå fremst på scenen.'' Jeg ville sagt det litt sterkere: De færreste liker personer som alltid vil stå fremst på scenen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 ''Forresten er det mange som liker personer som ikke alltid må stå fremst på scenen.'' Jeg ville sagt det litt sterkere: De færreste liker personer som alltid vil stå fremst på scenen :-) Tiltredes! ;-) Ha en fin dag! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Tiltredes! ;-) Ha en fin dag! mvh Takk for støtten! Skal følge rådene dine. Være positiv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Nå har jeg ikke lest de andre svarene til deg, så det er mulig det blir gjentagelser her.... Noe av det viktigste her i livet er å jobbe med tankene sine slik at man blir glad i seg selv! Nå lurer du sikkert på hva du skal gjøre for å bli glad i deg selv? Jeg er ingen psykolog, men snakker utfra hva som ville hjulpet meg til å bli glad i meg selv. For min del ville det vært viktig å leve sunt og ta vare på kroppen min. Det påvirker både den psykiske og den fysiske delen av livet. Når jeg sørger for å spise regelmessig og har en viss kontoll over _hva_ jeg putter i meg, så blir jeg fornøyd med meg selv. Jeg føler meg også penere, kvikkere og gladere når kostholdet er bra En kveld i uka (eller to, om jeg ikke har et vektproblem) vil jeg unne meg noe ekstra godt og usunt (sjokolade og potetgull?). De andre dagene kan jeg også kose meg med noe godt, men da skal det være sunt (epleskiver med kanel, grønn te med et par suketter, tørket frukt, jordbær etc.). For at mitt liv skal føles optimalt trenger jeg å putte inn litt trening. I perioder trener jeg minimalt og jeg merker oppturen i perioder der jeg trener mer Finn ut hva du liker å gjøre - sykle? fjellturer? spaserturer? svømming? etc. Bestem deg for å tvinge deg selv de første par ukene (f.eks. 3-4 ganger i uka). Plutselig er du avhengig av trimøktene dine (For alt jeg vet kan det jo være at du har et godt kosthold og trimmer regelmessig ;-)) For min del ville det vært viktig at jeg følte meg velstelt. Besøk hos frisøren, farge håret (jeg gjør det selv hjemme), litt make up osv gjør underverker Det å være til hjelp for andre er også viktig for å øke selvfølelsen, men man skal holde seg unna folk som bare er ute etter å bryte en ned! Hva med å melde seg frivillig for en eller annen frivillighetsorganisasjon dersom du har tid og lyst til det? Samle sammen avlagte klær e.l. og sende til en organisasjon som sender klær til fattige i andre land? Det er ingenting som gjør en mer fornøyd enn å være til hjelp og støtte for andre mennesker - og for å kunne hjelpe andre må en ta vare på seg selv Legg hodet i bløt og lag deg et klart hovedmål. Under der lager du mange små delmål du vet du kan greie å nå, og sett tidsfrister Det er viktig at hverdagen din blir såpass travel at du ikke rekker å gruble for mye. Etterhvert vil du føle at du begynner å like deg selv bedre og bedre. Da vil du sikkert også oppleve positive tilbakemeldinger fra andre Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Nå har jeg ikke lest de andre svarene til deg, så det er mulig det blir gjentagelser her.... Noe av det viktigste her i livet er å jobbe med tankene sine slik at man blir glad i seg selv! Nå lurer du sikkert på hva du skal gjøre for å bli glad i deg selv? Jeg er ingen psykolog, men snakker utfra hva som ville hjulpet meg til å bli glad i meg selv. For min del ville det vært viktig å leve sunt og ta vare på kroppen min. Det påvirker både den psykiske og den fysiske delen av livet. Når jeg sørger for å spise regelmessig og har en viss kontoll over _hva_ jeg putter i meg, så blir jeg fornøyd med meg selv. Jeg føler meg også penere, kvikkere og gladere når kostholdet er bra En kveld i uka (eller to, om jeg ikke har et vektproblem) vil jeg unne meg noe ekstra godt og usunt (sjokolade og potetgull?). De andre dagene kan jeg også kose meg med noe godt, men da skal det være sunt (epleskiver med kanel, grønn te med et par suketter, tørket frukt, jordbær etc.). For at mitt liv skal føles optimalt trenger jeg å putte inn litt trening. I perioder trener jeg minimalt og jeg merker oppturen i perioder der jeg trener mer Finn ut hva du liker å gjøre - sykle? fjellturer? spaserturer? svømming? etc. Bestem deg for å tvinge deg selv de første par ukene (f.eks. 3-4 ganger i uka). Plutselig er du avhengig av trimøktene dine (For alt jeg vet kan det jo være at du har et godt kosthold og trimmer regelmessig ;-)) For min del ville det vært viktig at jeg følte meg velstelt. Besøk hos frisøren, farge håret (jeg gjør det selv hjemme), litt make up osv gjør underverker Det å være til hjelp for andre er også viktig for å øke selvfølelsen, men man skal holde seg unna folk som bare er ute etter å bryte en ned! Hva med å melde seg frivillig for en eller annen frivillighetsorganisasjon dersom du har tid og lyst til det? Samle sammen avlagte klær e.l. og sende til en organisasjon som sender klær til fattige i andre land? Det er ingenting som gjør en mer fornøyd enn å være til hjelp og støtte for andre mennesker - og for å kunne hjelpe andre må en ta vare på seg selv Legg hodet i bløt og lag deg et klart hovedmål. Under der lager du mange små delmål du vet du kan greie å nå, og sett tidsfrister Det er viktig at hverdagen din blir såpass travel at du ikke rekker å gruble for mye. Etterhvert vil du føle at du begynner å like deg selv bedre og bedre. Da vil du sikkert også oppleve positive tilbakemeldinger fra andre Lykke til Takk for mange gode råd! Det er mye jeg er enig med deg i som f.eks. å jobbe med kosthold og trening, forfengelig og å være til nytte for andre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Takk for mange gode råd! Det er mye jeg er enig med deg i som f.eks. å jobbe med kosthold og trening, forfengelig og å være til nytte for andre. Håper ting går bedre for deg etterhvert Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Håper ting går bedre for deg etterhvert Lykke til! Takk! Det håper jeg også. Jeg er en snill person og synes jeg fortjener et godt liv:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.