Gå til innhold

Selvangivelsen, mulig å ettersende legeattest?

Anbefalte innlegg

Gjest sent ute
Skrevet

Hei,

jeg skal søke om særfradrag for lettere nedsatt ervervsevne, post 3.5.3. Det står at man må sende inn legeattest hvis man ikke har gjort det før. Jeg har fått fradraget uten å sende inn legeattest før, og vet ikke om jeg får legetime innen fristen.

Kan man ettersende denne?

Skrevet

Hvis du får grunnstønad eller hjelpestønad så vil det være bevis nok og det står vel også i veiledningen.

Gjest sent ute
Skrevet

Hvis du får grunnstønad eller hjelpestønad så vil det være bevis nok og det står vel også i veiledningen.

Jeg får aap. Slipper jeg da også?

Skrevet

Jeg ser orthe snakker om grunnstønad osv og du spør om aap osv, og dette kan jeg ingenting om.

Men generelt sett er det ikke noe problem å ettersende dokumentasjon for fradrag man krever i selvangivelsen. Men det kan hende at slik dokumentasjon kommer for sent til at de rekker å ta det med på ordinær ligning, men isåfall får man sende inn en klage etterpå.

Skrevet

Jeg får aap. Slipper jeg da også?

Nei, det er ikke det samme tror jeg, men har du ikke fått et halv særfrag pga det da? Jeg tror ikke du får begge.

Jeg fikk særfradrag for nedsatt ervervsgrensa når jeg jobbet, nå jeg får uføre så får jeg særfradraget for de som går på trygd og da får jeg ikke det andre særfradraget.

Skrevet

Jeg skrev ned telefonnummeret til fastlegen min og ba dem kontakte ham dersom de ville ha bevis for at jeg var døv ;) Sikkert teit, men jeg orka ikke styre med legeattest (fri fra jobb for legetime osv..). Heldigvis fikk jeg fullt særfradrag allikevel ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...