Gjest sent ute Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Hei, jeg skal søke om særfradrag for lettere nedsatt ervervsevne, post 3.5.3. Det står at man må sende inn legeattest hvis man ikke har gjort det før. Jeg har fått fradraget uten å sende inn legeattest før, og vet ikke om jeg får legetime innen fristen. Kan man ettersende denne? 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Hvis du får grunnstønad eller hjelpestønad så vil det være bevis nok og det står vel også i veiledningen. 0 Siter
Gjest sent ute Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Hvis du får grunnstønad eller hjelpestønad så vil det være bevis nok og det står vel også i veiledningen. Jeg får aap. Slipper jeg da også? 0 Siter
morsan Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Jeg ser orthe snakker om grunnstønad osv og du spør om aap osv, og dette kan jeg ingenting om. Men generelt sett er det ikke noe problem å ettersende dokumentasjon for fradrag man krever i selvangivelsen. Men det kan hende at slik dokumentasjon kommer for sent til at de rekker å ta det med på ordinær ligning, men isåfall får man sende inn en klage etterpå. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Jeg får aap. Slipper jeg da også? Nei, det er ikke det samme tror jeg, men har du ikke fått et halv særfrag pga det da? Jeg tror ikke du får begge. Jeg fikk særfradrag for nedsatt ervervsgrensa når jeg jobbet, nå jeg får uføre så får jeg særfradraget for de som går på trygd og da får jeg ikke det andre særfradraget. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. april 2010 Skrevet 27. april 2010 Jeg skrev ned telefonnummeret til fastlegen min og ba dem kontakte ham dersom de ville ha bevis for at jeg var døv Sikkert teit, men jeg orka ikke styre med legeattest (fri fra jobb for legetime osv..). Heldigvis fikk jeg fullt særfradrag allikevel 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.